Az amerikai IIHS szervezet fennállásának hatvan éve alatt nem tapasztalt még olyat, amit a Jeep Wrangler produkált a közlekedésbiztonsági szervezet szabványos töréstesztje során: a 25%-os átfedéses frontális ütköztetésnél a karosszéria a várakozások szerint gyűrődve tartotta távol az utascellától az energiát (eddig jó), majd egyszer csak az egész megakadt, és a Jeep felborult, mintha rámpára futott volna.
A mérnökök hibára gyanakodtak, ezért megismételték a tesztet, ám ekkor is ugyanezt az eredményt kapták. Sőt, a gyártó által elvégzett, belső tesztekről készült videókat elemezve arra a következtetésre jutottak, hogy – bár azokon a videókon nem látszik – ott is felborulhatott a terepjáró.
A szervezet természetesen lepontozta a modellt, ám azt is elismerték, hogy ettől a veszélyes fiaskótól eltekintve alapvetően jó védelmet biztosít utasainak: a biztonsági övek és légzsákok a helyükön tartották a bábukat, és a vezető körülötti tér sem zsugorodott össze aggasztó mértékben. Erről tanúskodnak a fenti videó belső kamerás képei, valamint az alábbi felvétel is.
Ezzel együtt is épp csak ’megfelelt’ minősítést kapott a Wrangler, hiszen a borulás nem elfogadható kimenetel, főleg, mert az utasok akár ki is repülhetnek az autóból.
Gyanítható, hogy az alvázas szerkezet és a gyűrődőzónák kombinációja okozta a galibát: a karosszéria elkezdte elnyelni az ütközés energiáját, mint egy személygépkocsi, aztán a hátrafelé mozduló kerék olyan szerkezeti elembe ütközött, amelyet nem gyűrődésre, hanem szilárd ellenállásra terveztek. Ezt az elméletet még nem erősítette meg az IIHS.
Nem először szerepel siralmasan az új generációs Jeep Wrangler nagy nemzetközi törésteszten: másfél éve Európában egyetlen csillagot kapott az adható ötből az autó. Igaz, ott is jól védte utasait, viszont hiányoztak belőle azok az elektronikus segédrendszerek, amelyek hiányát ma már nem tartja elfogadhatónak az Euro NCAP szervezet.