A latin-amerikai újautó-minősítő szervezet (NCAP) a Picanto módosítására szólította fel a Kiát, miután a dél-koreai gyártó autója csúnyán megbukott a törésteszten, nulla csillagra értékelték teljesítményét. Védelem szempontjából felnőtt utasok esetében 0, gyerekekében 29, gyalogosokéban pedig 51 százalékos eredményt ért el, míg a biztonsági segédletek mindössze 7 százalékosra vizsgáztak.

Biztonsági szempontból alulszereltnek minősítették a Picantót, az alapfelszereltség ugyanis csak a vezetőoldali légzsákot tartalmazza, de az utasoldali légzsákkal sem szállított volna jobb eredményeket. Ugyanúgy nem az alapfelszereltség része az ABS (blokkolásgátló) és az ESC (menetstabilizátor), oldalsó- és fejlégszákokat viszont még plusz térítés fejében sem lehet rendelni.

„Teljességgel megdöbbentő, hogy egy olyan autógyártó, mint a Kia, az európai piacokon 8700 euróért kínálja a Picantót, hat légszákkal, gyalogosvédelemmel és ESC-vel, míg a régiónkban ilyen szegényes biztonsági szintet kínál” – kritizálta keményen a gyártó Alejandro Furas, a Latin NCAP főtitkára.

„Az európai biztonsági felszereltség még csak nem is választható Latin-Amerikában. A Latin NCAP felhívja és arra ösztönzi a Kiát, most cselekedjen és tegyen meg jelentős lépéseket a Picantóval, valamint annak Latin-Amerikában és a karibi térségben található flottájával. Az NCAP egyáltalán nem javasolja a fogyasztóknak, hogy ilyen gyenge minőségű modellt vásároljanak.”

Latin-Amerikában nulla csillagot szerzett a törésteszten a Kia kisautója 1

„Elfogadhatatlan, hogy egy gyártó ennyire kettős mércét alkalmazzon” – folytatta Ricardo Morales elnök. „Ennek megállítása érdekében kormányunknak támogatnia kellene egy olyan független és átlátható fogyasztói információs rendszert, mint a Latin NCAP, ezáltal javítva a régióban értékesített járművek biztonsági szintjén.”

A különbséget az Euro NCAP 2017-es tesztje is alátámasztja, amin a harmadik generációs Kia Picanto három csillagot ért el, a fenti mutatókban 79, 64, 54 és 25 százalékos teljesítménnyel.

Igaz, akkoriban még a régi rendszer szerint zajlott az NCAP töréstesztje, például a Toyota Yarisnak és a Volkswagen ID.3-nak már az új kritériumrendszernek kellett megfelelnie. A Latin NCAP pedig nem először figyel fel ekkora különbségekre egy típus latin-amerikai és európai flottája között, tavaly a Mitsubishi LS200 esetében lettek figyelmesek hasonló hiányosságokra.