A hidraulikus feszítő és vágó eszközök alighanem emberek tízezreinek az életét mentette már meg: amikor egy súlyosan összetört autóból kell kiemelni a sérültet, ezekkel a metsző, roppantó, terpesztő eszközökkel percek alatt rés nyitható a járművek összegörbült acélpáncélján.
A tűzoltók rendszerint roncstelepekről hozott ócskavasakon gyakorolják a műveletet világszerte, ám ezzel két baj is van. Az egyik, hogy a korrodált acél egészen máshogy reagál, mint az ép, másrészt, hogy egy tíz, tizenöt, húsz éve gyártott autó bizony egészen más minőségű, más szilárdságú acélból készült, mint a modern járművek.
A Volvo ezért annak érdekében, hogy a tűzoltók akkor se valljanak kudarcot, ha egy olyan, frissen gyártott autóból kell menteni a balesetest, amelynek vázszerkezete adott esetben keményebb fémből készült, mint a mentőeszköz (mert itt tart már az autóipar), radikális áldozatot hozott.
Fogtak tíz vadonatúj Volvót, egy daruval 30 méter magasra emelték, majd onnan leejtették őket. Aztán újra, és újra. A masszív karosszériák így a legdurvább közúti balesetekhez fogható sérüléseket szenvedtek.
Mivel pedig hasonló lehetőséghez nyilvánvalóan nem jut minden állam tűzoltósága, a tapasztalatokat és azok elemzéseit közkinccsé kívánják tenni, hogy a világ minden pontján felkészültebben menthessenek életet a szakemberek.
A Volvo extrém töréstesztjéről készült videókat ide kattintva tekintheted meg!