#SaferCarsForAfrica („Biztonságosabb autókat Afrikának”) címszó alatt indított közös kampányt a Global NCAP és az AA South Africa. Az újautó-minősítő szervezet ezúttal a Great Wall pick-upját, a Steed 5-öt, a Renault ötajtós kompaktját, a Kwidet és a Haval H1 ötajtós SUV-t vizsgálták  és mindhárom esetben komoly hiányosságokat tapasztalt védelem szempontjából.

Great Wall Steed 5 nulla csillagot kapott a Global NCAP-től. Afrikában ugyan nagyon népszerű a pick-up (vagy ahogy ők hívják, a „Bakkie”), de a szervezet a legkevésbé sem javasolja a légzsákok és ISOFIX-rendszer nélküli modell megvásárlását. Párhuzamként a Nissan Hardbody két évvel ezelőtti fiaskóját hozta fel a szervezet, amit azóta is az elmúlt évek egyik legsokkolóbb töréstesztjeként emlegetnek.

Az eredmény ezúttal nem annyira döbbenetes, de ahogy Alejandro Furas, a Global NCAP főtitkára fogalmaz, aggodalomra adnak okot a látottak, a Great Wall modellje pedig amiatt nem kapott csillagot a törésteszten, mert fennáll a komoly sérülés veszélye. „A gyenge biztonsági teljesítmény valósága nem lehet ennél erőteljesebb” – tette hozzá kritikusan.

Eddig sem volt ismeretlen vendég a Renault Kwid a Global NCAP-nél, hiszen már akkor alávetették a tesztnek, amikor 2016-ban bemutatkozott Indiában. A minősítő szervezet javuló tendenciát tapasztalt az elmúlt négy évben, az eredmény azonban nem érte el a Latin NCAP-teszten szerzett három csillagot.

Igaz, az a Brazíliába gyártott változat volt, és amíg abban oldalsó légzsákok és ABS (blokkolásgátló) is található, addig ebben az esetben két légzsák hivatott biztosítani a sztenderd védelmet. Fejvédelem szempontjából a sofőr helyzetét megfelelőnek, az utasokét jónak értékelte. A nyakvédelem mindkét esetben jól vizsgázott, az autóban ülők mellkasa azonban már nem annyira védett.

Az instabil test- és lábtérszerkezet, valamint a pedálok mozgása miatt végül csak két csillagot kapott az ötajtós kompakt. Eközben a gyerekek védelmét gyengének találták a szakértők, továbbá hiányosságként rótták fel, hogy hárompontos biztonsági öv és ISOFIX-rendszer sincs az autóban.

Hasonló, kontinensek közötti eltérésekre legutóbb a Kia Picanto latin-amerikai tesztjén lettek figyelmesek, melyet követően az NCAP emberei kettős mércét emlegettek.

Egyre kapósabbnak számít a kisebb SUV-k körében a Haval H1, melyben alapjáraton szintén két légzsák található. A fej- és a nyakvédelem jó osztályzatot kapott, ugyanez a lábvédelemről viszont már nem mondható el. Ahogyan a Renault Kwid esetében, itt sem találták stabil a lábtérszerkezetet, akárcsak a struktúrát, így az ötajtós SUV bizonyítványába csak két csillag került be.

A gyerekutasok védelmét negatívan befolyásolta, hogy a gyártó nem volt hajlandó megjelölni a CRS-t, azaz, hogy az autó hajlandó-e befogadni az összes, az NCAP sztenderdjei alapján kiválasztott, szabványméretű gyerekülést. Miután mindkét gyerekbábu feje kontaktba került az autóval, a szervezet meglátása szerint nem biztonságos gyerekeknek az autóban utazni.

A megfelelő ISOFIX-jelölések és az utasoldali légzsák kikapcsoló gombjának hiánya miatt a Haval H1 gyermekbiztonsági besorolása is kétcsillagos lett.