Újabb villanyautókat tesztelt az Euro NCAP, köztük a Ford Mustang Mach-E kompakt szabadidőjárművet is.
A karosszéria biztonsági utascellája stabil maradt a frontális félátfedéses ütközés során. Mindkét felnőtt tesztbábu térde és combcsontja jó védettséget élvezett, ahogy a teljes átfedéses ütközésnél is hatékony volt az utasok védelme. A balesetben részt vevő másik autóval szemben ugyanakkor nem megbocsátó a Ford, konstrukciója nem segít enyhíteni a másik félre ható negatív gyorsulást és annak hatásait.
Oldalirányú ütközés ellen 100%-os védelmet nyújt a kocsi, akár nagy tárgynak, akár pontszerű oszlopnak csapódik. Ilyen esetben hatékonyan védi az utasokat az összefejeléstől a központi légzsák, ennek hiányában azonban messze átmozdul a szomszéd ülésre a vezető. A fejtámaszok hatásosak az ostorcsapás nyaksérülés ellen, jól működik a vészhelyzeti segélyhívó rendszer, és létezik a másodlagos ütközést megelőző, automatikus fékrendszer, amely az első ütközést követően megállítja az autót.
A gyermekek védelme terén az abszolút maximumot nyújtja a Ford Mustang Mach-E, pontot csak azon veszített, hogy az egyik gyakori gyermekülést nem lehetett beszerelni a kocsi egyik ülésére.
A gyalogosoknak, kerékpárosoknak már nem nagy örömhír, ha az elektromos Ford gázolja el őket: habár a lökhárító óvja a lábszárat, és a megemelkedő motorházfedél is hatékonyan véd, a motorházfedél belépő éle a csípőt, a tetőoszlopok pedig a fejet veszélyeztetik. Az elektronikus akadályfelismerő rendszerek jól működnek, ám mivel a hátrameneti gyalogosérzékelő robotféket külön be kell kapcsolni, nulla pontot kapott.
Szintén digitális hanyagság, hogy a vezető fáradását figyelő rendszert külön be kell kapcsolni, így vajmi keveset ér. A sávelhagyást gátló, ráfutást megelőző és sebességkorlátozásokról tájékoztató rendszerek hatékonyan, finoman működnek.