A németországi Berlinben készülő Tesla Model Y 97%-os felnőtt utasvédelmi és 98%-os vezetőtámogatási eredménnyel egyértelműen a 2022-es szezon eddigi legjobb teljesítményét mutatja, de abszolút értékben is a legjobbak között van. 2019-ben három típus is magasabb értéket ért el ugyan a felnőtt utasvédelem terén (Mazda CX-30 99%, Mazda 3 és Tesla Model X 98%), ám pont 2020-ban sokat szigorítottak a teszteken, így az akkor elért eredmények nem összevethetők a mostaniakkal. Az elmúlt három évben azonban nem történt változás, így mostani teljesítménye alapján nyugodtan nevezhetjük minden idők legbiztonságosabb autójának a Tesla Model Y-t.
Az autó hatékonyan óvja utasait frontális és oldalirányú ütközésben, utóbbi esetben ügyel, hogy ne fejeljenek össze az elöl ülők, és még arra is van gondja, hogy ne a balesetben részt vevő másik autóra terhelje át a lassulási erőket – magyarul, kedvező az ütközési kompatibilitása. A fejtámaszok hatékonyan óvnak az ostorcsapásos nyaksérülés ellen, az ütközést követő automatikus vészfékezés pedig enyhíti a veszélyes másodlagos ütközés kockázatát.
Pusztán a pontszámokat nézve azt gondolhatnánk, hogy a gyerekekre nem vigyáz megfelelően az autó, de ez nem így van: a 6 és 10 éves gyermekek tökéletes biztonságban vannak az autóban, 100%-os teljesítményt ért el a tesztek során a Model Y. Sok pontot veszített viszont azzal, hogy az első utasülésre, illetve a hátsó, középső ülésre sem Isofix-rendszerrel nem rögzíthetünk gyermekülést, sem gyárilag integrált megoldás nem támogatja a gyermekek szállítását. Az autó saját biztonsági övével ettől függetlenül az összes ülésen rögzíthető tetszőleges gyerekülés, az első utaslégzsák kikapcsolható.
Ami a gyalogosokat illeti, a szélvédő töve, valamint a két A oszlop ugyanolyan kritikus ütközési pont, mint bármely más autóban; a motorházfedél és a lökhárító azonban hatékonyan csillapítja az erőket, a gázoláselkerülő automata fékrendszer pedig 100%-on teljesített.
A Model Y 98%-os vezetőtámogató eredménye nem igényel kommentárt, minden lehetséges elektronikus rendszer tökéletesen működik. Minimális levonást csak a ráfutásos balesetet megelőző automatikus vészfékrendszer működésért kapott az autó, de a hiányosságot a szóbeli értékelésben nem taglalták, így nem tudni, mivel volt elégedetlen a zsűri. Ettől eltekintve a rendszerek mindig a helyzetnek megfelelően, gyengéden vagy agresszívan avatkoznak be, az adaptív tempomat kamera és GPS segítségével képes magától betartani a sebességkorlátozásokat, de csak ha a vezető is így akarja.