Nyolcadik Renault-ként a Clio III is megkapta az öt csillagot az Euro NCAP törésteszten. A Clio 32,67 pontot szerzett a lehetséges 37-ből, amivel pont eléri az ötödik csillaghoz szükséges pontszámot.

A Clio kitűnően teljesített a teszten. Az övrendszer és a két fokozatban nyíló első légzsákok igen jól működtek, a karosszéria hatékonyan elnyelte az ütközési energiát. A Clio a Modus-hoz hasonlóan elérte a négy csillagot a gyermekvédelem értékelésében.

A Logan a hasonló árú konkurensek színvonalán teljesített a Renault szerint. Az Euro NCAP még nem közölte a részletes eredményeket, a töréstesztet végző szervezet értékelése még nem áll rendelkezésünkre. A Logan gyermekvédelemre 4-ből 3 csillagot kapott, a gyalogosokkal viszont csúnyán elbánik: mindössze 1 csillagot ért el.

Korábban a Logan gyengén szerepelt a DEKRA és az Auto Bild című német hetilap töréstesztjében, az első utasokat fenyegető súlyos nyaksérülés veszélye miatt, de az oldalütközésre és a mellkas védelmére kapott pontszám miatt szintén 3 csillagra értékelték ütközésbiztonságát.

Nemrég a BMW a vártnál gyengébben teljesített a kétszeri nekifutással is csak 4 csillagot szerző ötös sorozattal. A 3-as BMW esetében nem következett be hasonló kisiklás, az autó hozta az 5 csillagos eredményt.

Szintén öt csillagos lett a Mercedes A-osztály, a Fiat Stilo pedig négy csillagot érdemelt, ami jó eredmény.