A KIA Sportage nyáron Magyarországon bemutatott harmadik generációs modelljére egy-két apróságtól eltekintve semmilyen panaszunk nem volt, és a városi terepjáró hasonlóan teljesített az EuroNCAP töréstesztjén is – biztonsági szempontból is nyugodtan ajánlható járgány.
A felnőtt utasok védelme terén az autó szinte minden tekintetben hozta a maximumot, a frontális és az oldalirányú korlátos ütköztetésnél, és az ostorcsapásos nyaksérülések ellen is jól óvja a benne ülőket, egyedül az oszlopos oldalirányú teszten érte a kelleténél nagyobb erőhatás a bábu mellkasát. Az eredmény összesítve 93 százalék.
A kicsik megóvása terén is jól teljesített a Sportage, a másfél és a hároméves gyerekeket helyettesítő tesztbábuk eredményei jók voltak, a KIA SUV-je pedig az EuroNCAP állandó panaszát is elkerülte, ugyanis az első utasüléshez tartozó légzsák állapotjelzője egyértelműen mutatja a biztonsági eszköz státuszát, azaz nem áll fenn a veszélye, hogy az anyósülésre szerelt, hátrafelé néző gyerekülést „kilövi” a bekapcsolva hagyott berendezés.
A KIA az ISOFIX-es és a biztonsági öves rögzítéshez eltérő gyerekülések alkalmazását ajánlja, a beszerzés előtt érdemes erről pontosan tájékozódni. A gyermekutas-védelemre 86 százalékos értékelést kapott az autó.
A Sportage a gyalogosvédelem terén szerepelt a leggyengébben – bár még így sem rosszul -: a lökhárító és a motorháztető azon része, ahol egy gyermekméretű áldozat feje becsapódhat, megfelelő minősítést kapott, de az orr nagy része gyenge védelmet nyújt. 49 százalék.
Az ötcsillagos eredményhez elengedhetetlen elektronikus menetstabilizáló valamint a minden ülésen aktív biztonságiöv-emlékeztető is szériafelszerelés az autóban, a szintén pontot érő automatikus sebességkorlátozó viszont hiányzik, így a biztonsági segédeszközökre 86 százalékos eredményt kapott a Sportage.
KIA Sportage | |
Felnőttutas-biztonság | 93% |
Gyermekutas-biztonság | 86% |
Gyalogosvédelem | 49% |
Biztonsági segédeszközök | 86% |
Összeredmény | * * * * * |