Összetörte az új Golfot a legnagyobb taglétszámú német autóklub, az ADAC. Persze nem holmi forgalmi teszt közben, hanem a laborjukban, ahol az EuroNCAP előírásaival megegyező vizsgálatot végeztek. A Volkswagen nemrég bemutatott modellje öt csillagot kapott a hagyományos törésteszten.

A frontális, 64 km/órával végzett ütközésnél 16 pontot szerzett, amit több modell is tud a kategóriából, viszont az oldalsó, autót (50 km/óra), illetve oszlopot (29 km/óra) szimuláló vizsgálatoknál 18 pontos eredménnyel zárt, ami kiemelkedő.

Ennek ellenére egy ponttal lemaradt a csúcsról, amelyet 37-tel a Nissan Qashqai tart. Az ugyanilyen pontszámokkal büszkélkedő japán modell ugyanis 3 pontot kapott a biztonsági övek bekapcsolásáért való figyelmeztetésre, a Golf csak kettőt [a japánban hátulra is jelez].

A Golf frontális ütközésénél a karosszéria stabil maradt- az első szélvédő be sem tört-, a jó eredményhez pedig hozzájárult a Golfban is bevezetett térdlégzsák és a továbbfejlesztet övfeszítő, tájékoztat az ADAC. Az elöl ülő utas semelyik testrészén nem mértek komoly terhelést, a vezető esetében is csak a lábszárak vannak ún. csekély (2/5) veszélynek kitéve.

A 1,5 és 3 éves gyermekeket szimuláló balesetnél összességében jól szerepelt a Golf, ha jól használjuk a gyerekülést, a kicsik is biztonságban vannak. A maximális pontot kapta az autó a tesztek során. Összességében azonban nem beszélhetünk hibátlan eredményről. Négy csillag az ötből, 41 pont a 49-ből a német ferdehátú mérlege. Mint ahogy sokszor, ezúttal sem találták egyértelműnek a jobb első légszák állapotáról [ki van-e kapcsolva?] szóló visszajelzést a szakértők, illetve az ülések beszerelésére vonatkozó biztonsági tanácsok sem elégségesek.

Négyből három csillag járt a gyalogosgázolásért az autónak. A maximálisan szerezhető 36-ból 22-t gyűjtött a jármű, ami ugyan kevésnek tűnhet, de még így is ez a kategória legjobb eredménye.

Videón az ütközés: