A magyar piacon januártól forgalomba kerülő új Chevrolet Spark sem kerülhette el a törés-zúzást, a kisautó átesett az EuroNCAP biztonsági tesztjén – a Chevy nem sziporkázott, de az eredmény erős „négyes fölé”.  

Az első vezetői és utaslégzsákkal is felszerelt járgány frontális ütköztetésénél az utastér ép maradt, de a tesztbábuk mellkasa a kívánatosnál jóval nagyobb terhelést kapott, ezért pontlevonás járt, ahogy azért is, hogy mind a vezető, mind az utas lábaira sérülésveszélyt jelentett a műszerfal.  

Chevy Spark – hajszál híján ötcsillagos 1
A lábakra veszélyes

A lábakra veszélyes

A lábakra veszélyes


A korlátos oldalirányú teszten a maximális pontot szerezte, és a keményebb oszlopos teszten is megfelelőnek minősítették a tesztbábu mellkasának védelmét. A Sparkban egyébként az oldalsó fej- és testlégzsák is alapfelszerelés. Az ostorcsapásos nyaksérülések ellen a fejtámla „épp elégséges” védelmet nyújt. A felnőtt utasok biztonságára a Spark összesen 81 százalékot kapott.

A kisautó mind a másfél, mind a hároméves gyermeket szimuláló bábu esetén jól teljesített, a kicsiket biztonságban lehet tudni a Sparkban. Az anyósülésre hátrafelé néző gyermekülés is szerelhető, és a bekapcsolva hagyott utasoldali frontlégzsák veszélyére is megfelelő figyelmeztetés látható, de a biztonsági eszköz állapotjelzését nem találták kielégítőnek az EuroNCAP szakemberei, így ezért pontlevonás járt. A gyermekbiztonságra 78 százalékot gyűjtött a kis Chevy.

Míg a lökhárító megfelelő puhasággal előzheti meg a komolyabb lábsérüléseket egy gázolás esetén, a motorháztető széle és teljes felülete is gyenge minősítést kapott csak a fejsérülések kockázatát illetően. Gyalogosvédelem: 43 százalék.

Az öt csillag a menetstabilizálón múlott

Az öt csillag a menetstabilizálón múlott

Az öt csillag a menetstabilizálón múlott


Bár az autóban szériafelszerelés az első és a hátsó biztonságiöv-emlékezetető is, hiányzik a sebességkorlátozó automatika és jelenleg egyetlen verzióban sem elérhető az elektronikus menetstabilizáló (ESC) sem. Az utóbbi hiányosság automatikusan kizárta a Sparkot az ötcsillagos minősítésből, de a Chevrolet jelezte, hogy 2010 folyamán némelyik variánsban már ott lesz az ESC. A biztonsági eszközökre csak 43 százalékot ítéltek meg a Sparknak.

Chevrolet Spark
Felnőttutas-biztonság 81 %
Gyermekutas-biztonság 78 %
Gyalogosvédelem 43 %
Biztonsági segédeszközök 43 %
Összeredmény * * * *

A Chevy töréstesztje