Kétségkívül az aktuális Euro NCAP-tesztkör egyik meglepetése volt a Nissan Micra új generációja. Egyre kiélezettebb a verseny a kisautók között, még az új Suzuki Swift is hozta az ötcsillagos eredményt, a Nissannak ugyanakkor be kellett érnie négyes osztályzattal.
Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során, jó a térdek és combok védelme, a műszerfal kialakítása miatt azonban egyes üléspozíciókban észlelhető sérülésveszély. Korlátos teszten minden testtájék védelme jónak bizonyult, köztük a mellkasé is, a pontszámból mégis levontak, mert a bábú irreális módon mozdult el. Emiatt elfogadhatóra változott az eredmény.
Az oszlopteszt során átlagosnak bizonyult a mellkas védelme, ugyanilyen mértékben véd az autó az ostorcsapás-sérülések ellen. Frontális teszten nem mozdult előre jelentősen a hároméves gyermeket helyettesítő bábú ülése, az oldalsó teszt is jó eredményt hozott. Kikapcsolható az utasoldali légzsák, az erre vonatkozó utasítások nem egyértelműek.
A lökhárító maximális pontszámot kapott a gyalogosok lábának védelmére, a motorháztető éle átlagos védelmet biztosít. Gyermekek számára jó védelmet biztosít a motorháztető, felnőttekkel szemben annál kíméletlenebb. Noha az új Micrában alapfelszerelés az ESP, a biztonsági extrákra alacsony pontszámokat kapott.
Nissan Micra | |
Felnőttutas-biztonság | 84% |
Gyermekutas-biztonság | 79% |
Gyalogosvédelem | 58% |
Biztonsági segédeszközök | 57% |
Összeredmény | * * * * |