„És itt az igazság pillanata. A Duster egy román repülő koporsó.” – olvashatjuk a Dustert bemutató cikkünk egyik  hozzászólásában. Tény, hogy nem szerepelt valami fényesen az Euro NCAP töréstesztjén az autó, de azért a kép egy hangyányit árnyaltabb.

A Dacia a felnőttutas-biztonság nevű versenyszámban 74%-os eredményt ért el, ami nem mondható rossznak. Az A-oszlop ugyen megrogyott a frontális ütközés során, de az utascella stabil maradt. Viszont egyből pontlevonást kapott az autó, mert a becsapódás során kinyílt a csomagtér ajtaja.

Mind a sofőr, mind az utas mellkasa közepesen védett. A mérések ugyan nem mutattak ki sérülést a térdek és combok esetében, ám a sofőr testének ezen régiói a műszerfal kialakítása miatt mégis veszélyben lehetnek, ezért ennek védelmét is közepesnek értékelték.

Gyengén teljesített a törésteszten a Duster 1
Gyengén teljesített a törésteszten a Duster 13


Az oldalütközésnél ismét pontlevonást kapott a Duster, mert a sofőr ajtaja kinyílt. Az oszlopnak ütköztetve az autót ugyan nem keltek önálló életre az ajtók, de a mellkast gyengén óvja a Dacia, a bordák nagy ütést kaptak.
Az ostorcsapás elleni védelmet közepesre értékelték.

A 18 hónapos gyereket helyettesítő bábu viszont tökéletes biztonságot élvezett, ebben a számban maximális pontot osztottak a román terepjárónak. A menetirányban ülő, hároméves gyereket helyettesítő bábu fejének elmozdulása veszélytelen volt.

Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így oda is rögzíthető gyerekülés. A légzsák állapotára vonatkozó információ nem teljesen egyértelmű. Az első utas ülésére menetiránynak háttal rögzített gyerekülés és a bekapcsolt légzsák által okozott veszélyre felirat hívja föl a figyelmet, ám ez nem úgy van elhelyezve, hogy állandóan látható legyen.

A Dacia a gyalogosokra jelent igazi veszélyt, egyáltalán nem óvja azok lábát, a lökhárító és a motorháztető éle egyetlen pontot sem kapott. Maga a motorháztető a gyerekek fejével kíméletesebben bánik, mint a felnőttekével.


Az elektronikus menetstabilizáló opcióként vásárolható meg a Daciához. A biztonsági övek bekapcsolását csak a sofőr esetében sürgeti jelzés. A gyár azt tervezi, hogy az utasülés is megkapja ezt a biztonsági felszerelést.

Dacia Duster
Felnőttutas-biztonság 74%
Gyermekutas-biztonság 78%
Gyalogosvédelem 28%
Biztonsági segédeszközök 29%
Végeredmény ***