Gyalogosrémisztő koreai
Az ötajtós szabadidő-autó 2,2-es dízelmotorral felszerelt változatát áldozták fel a tudomány és a biztonság oltárán. Az autó két első, oldal- és függönylégzsákkal, övelőfeszítővel és őverő-korlátozóval szállt harcba a csillagokért.

A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés csak a vezető ülését figyeli, és a vizsgálatok tanúsága szerint a hangja sem elég tiszta és hangos.

Frontális ütközésnél 75 százalékos (12 pontos) eredményt ért el a jármű, az oldalról érkező támadást szinte tökéletesen, 94 százalékos (17 pont) eredménnyel teljesítette. Itt a fejsérülések csökkentésére szolgáló légzsák működésével nem voltak elégedettek a szigorú zsűritagok, így ezért pontvesztés járt.

A becsapódás után a kormány csupán 2 mm-t mozdult el, azt is oldalra, a fékpedál egy milliméter híján 10 centiméterrel került közelebb a vezető lábához, de emellett a műszerfal alkatrészei is veszélyeztethetik a sofőr lábát, térdét.

Gyermekvédelemre ugyan maximális pontszámot kapott a Hyundai szabadidő-autója, de a szakemberek szerint nem elég egyértelmű feliratok és figyelmeztetések miatt itt is pontlevonással büntették a járművet.

A töréstesztek arra is fényt derítettek, hogy a gyalogosokra komoly veszély leselkedik a Santa Fe személyében. Orrán, gépháztetején az EuroNCAP szakemberei nem találtak olyan felületeket, amelyek egy esetleges gyalogosgázoláskor akárcsak fikarcnyi esélyt is hagynának az áldozatnak.

Mivel a gyár sem tudott olyan felületeket mutatni a saját autóján, amelyek véleményük szerint bármi védelmet nyújtanának a gyalogosoknak, így egyetlen pontot sem kapott a Santa Fe ebben a kategóriában.