[bekkep]Az Opel Frontérát másoló járműben a 64 km/órával végzett félátfedéses frontális ütközés során a vezetőnek semmi esélye nincs a túlélésre – szögezik le a szakemberek. Nemcsak az A-oszlop hajlott el és csökkent le az „élettér”, de a kormánykerék is erőteljesen az utastérbe nyomult.
Nem sikerült sokkal jobban az 50 km/órás oldalütközéses teszt sem, mert a kőkemény, éles műanyagok miatt súlyos fejsérülést szenved a sofőr. Az oldalsó rész hasonló anyagai pedig a mellkason okoztak sérülést. Nem csak oldal-, vagy fejlégzsákok nem védik a vezetőt, de még merevítők sincsenek az ajtókban.
Ennek fényében nem meglepő, hogy a frontális ütközéses tesztre a maximális tizenhat pontból mindössze egyet kapott az autó, míg az oldalütközésénél 12/16 volt az arány. A gyermekek védelménél 39 pontot kapott a Landwind a maximális 49-ből. Ám itt is felmerültek problémák, miután a beépített biztonsági övek nem követik az európai szabványokat, így a legtöbb gyermekülés beszerelése problémát jelent.
[bekkep]Alapesetben az utasokat a biztonsági öv mellett egyetlen, a kormányban lévő légzsák védi, még blokkolásgátló sincs a Landwindben. A teszt után a legnagyobb német autóklub egy listát állított össze, hogy milyen biztonsági javításokra lenne szükség.
Ezek között olyan ajánlások szerepeltek, mint a stabil utascella, a többrészes kormányoszlop, a lekerekített műanyagok a térdeknél és fejmagasságban. Az ADAC véleménye szerint „ilyen alacsony biztonsági szinttel nem szabadna Európában forgalmazni a járművet.”