Hibátlanul törik az S-Max és az új Corsa
Legutóbb a Ford új egyterűjének, az S-Max-nak, és az itthon még be sem mutatott új Opel Corsának kellett bizonyítania az EuroNCAP törésteszten. Mindkét alany az intézet elismerésében részesült, sőt az S-Max elérte a kategória legjobb eredményét is.

Frontális és oldalütközésnél is 100 százalékra teljesített a már általunk is tesztelt új egyterű. A két első, az oldal- és függönylégzsákok mellett térdlégzsák is van az S-Maxban, ami szinte nullára csökkentette a térd sérülésének veszélyét a teszt körülményei között. Egyedül a vezető és utasa mellkasvédelme nem kapott maximális pontszámot, de csak a legenyhébb kategóriába sorolták a sérülésveszélyt.

Pontveszteség nélkül vészelte át a Ford az oldalsó törés- és oszloptesztet is, így összesen 34 pontot szerzett, amit plusz kettővel gazdagított az öv bekötésére figyelmeztető jelzés miatt. Kiemelte az EuroNCAP a kiváló, négycsillagos gyermekvédelmét is az autónak, elmarasztalta viszont a mindössze kétcsillagos gyalogosbiztonságért. Meg kell említenünk, hogy gyalogosvédelemben még egy autó sem szerzett több csillagot ennél a kategóriában.

Corsa – kicsi de masszív

6 légzsákkal és egyéb biztonsági felszerelésekkel felvértezve mindössze egyetlen pontot veszített a vadonatúj Opel Corsa. Az utas karcolás nélkül vészelte át a 64 km/órás ütközést, a vezető viszont enyhén sérülhet a mellkasán, illetve a légzsák ellenére is érintkezett a kormánnyal. A sérülésveszély enyhe, ezért csak 1 mínuszpont járt. Oldalról az S-Maxhoz hasonlóan teljes biztonságban utaztak a dummyk.

Gyermekvédelmi csillagból hármat kapott a Corsa, gyalogosgázolásból szintén hármat. Utóbbi szép eredmény, bár az új kisautók szinte kivétel nélkül ennyivel távoztak az intézetből. A végeredmény öt csillag és 34 pont, mivel csak a vezetőt figyelmezteti az autó a biztonsági öv bekapcsolására.