A tavaly ősszel bemutatott – és ezért mára már nem is annyira új -, második kiadású Honda Jazz a szerkesztőség kedvencei közé tartozott, és úgy tűnik, hogy egyebek mellett a biztonság terén is jó választás lehet, még ha akad is egy-két bibi.

A frontális ütközésnél az utastér ép maradt, de a vezető lábtere bizony eldeformálódott egy kicsit, a befelé meginduló pedálok – főképp a kuplung – miatt pontlevonás járt. Hosszú lábú sofőrök hátrányban. A műszerfal egésze sem volt tökéletesen kíméletes, mind a vezetőt, mind az első utast helyettesítő bábu lábszára és térde sérülésveszélyt jelzett. Az oszloptesztnél a mellkasi védelemre akadt panasz, de a test többi részét kiválóan megóvta az autó az oldalirányú próbákon. Ahogy a legtöbb autó, az EuroNCAP szerint a Jazz sem áll a helyzet magaslatán az ostorcsapásos nyaksérülések kiküszöbölésében, azonban a negatívumokkal együtt sem rossz a helyzet, a felnőtt utasok biztonságára 78 százalékot kapott a Honda.

Honda Jazz – rövid lábúaknak 1
A lábtér nem egészen hibátlan

A lábtér nem egészen hibátlan

A lábtér nem egészen hibátlan


A gyermekutasok védelmével a bábuk eredményei alapján elégedettek voltak a tesztelők, hibaként csak a szokásos szempontokat rótták fel, azaz a kikapcsolható első utasoldali légzsák nem megfelelő állapotjelzésével volt a baj, amely így kockázatot jelenthet az előre beszerelt, hátrafelé néző gyermekülést tekintve. 79 százalék.

Az autó lökhárítója maximális eredményt ért el az elgázolt gyalogosok lábsérüléseinek mérséklésében, ahogy az elütött felnőttek fejét is jól védi a motorháztető, azonban ez már nem áll a kisebb termetű áldozatokra. A gyalogosvédelemből 60 százalékra vizsgázott az autó.

Igaz, hogy egy-két verzióban csak opcionális az elektronikus menetstabilizáló, de a tervek szerint a Honda Jazzben a legtöbb európai piacon alapfelszerelés lesz a berendezés, így erre megkapta az autó a maximális pontszámot, ahogyan az elöl és hátul is működő biztonságiöv-emlékeztetőre is. Mivel a sebességkorlátozó nem elérhető a Jazznél, így erre nem járt pont. A biztonsági segédeszközök eredménye így 71 százalék.

Honda Jazz
Felnőttutas-biztonság 78%
Gyermekutas-biztonság 79%
Gyalogosvédelem 60%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény * * * * *