A 40 százalékos átfedésű frontális ütközés erejét jól elosztja a Corsa orra. Ezt az is bizonyítja, hogy a vezetőt és az utast érő mellkasi erők csak kismértékben térnek el egymástól. A túlélési tér kellően tágas marad. Az ajtó szerszám nélkül, kézzel nyitható. A frontális ütközés értékelésekor 16-ból 14 pontot kapott a Corsa C, ami a kiskategória élére helyezi az autót. A nagyobb Opelekből átvett, erős ütközéskor kiakadó pedálsor is szerepet játszik a jó eredményben.
Oldalütközésnél benyomja a küszöböt az ütközés ereje. A medencét és a hasat magasabb erők érik, a sérülésveszély mégis alacsony. A fej és a mellkas védelme oldalütközésnél is jó. Fontos különbség, hogy a német ADAC, az osztrák ÖAMTC és más autóklubok közös töréstesztjében oldallégzsákkal vizsgálták a Corsa biztonságát, ami nálunk csak a korábban tesztelt Elegance csúcsmodellben alapfelszerelés. A kétszer 14 pontos eredményt 29 pontra kerekítették a szakértők, így a Corsa kiemelkedő biztonságot kínál a kisautók között.
Az autóklubok az EuroNCAP normák szerint végezték le a vizsgálatot. Az autókat ennek megfelelően 64 kilométer/órás tempóval ütköztették deformálódásra képes akadályba. Az autó orrának 40 százalékát érte az ütközés. Az oldalsó ütközésvédelmet egy a tesztelt autóba 48 km/órás tempóval belerohanó szerkezettel értékelik, amelynek orra deformálódó fém.