Az új Mazda3 nem okozott csalódást a japán gyártónak az EuroNCAP töréstesztjén, húzómodellhez illően hozta a várt öt csillagot. Frontális ütközésnél stabil maradt az utascella, az A oszlopok mindössze két millimétert mozdultak hátra. Maximális pontszám járt a sofőrbábu védelmére, az utas esetében megfelelőnek minősítették a mellkast ért terhelést és jónak a test többi területét.

Egyben maradt az utascella
Megfelelő a térdvédelem

Megfelelő a térdvédelem

Megfelelő a térdvédelem


Minden üléspozícióban megfelelő a térdek védelme, a Mazda bizonyította, hogy mindenféle testméretre felkészült. Korlátos ütközésnél minden testtájékon jó volt a bábuk terhelése, bár a hátsó függönylégzsák nem nyílt ki teljesen, esélyt adva arra, hogy egy felnőtt méretű fej a C oszlopnak ütődjön.

Ezt büntette az EuroNCAP, így fejvédelemre nem kaphatott maximális pontszámot a Mazda3. Ugyanez történt az oszlopteszten, a büntetés is hasonló volt, ennél a tesztnél ráadásul a mellkas védelme is szegényes. Az ülés és a fejtámlák marginális védelmet biztosítanak az ostorcsapás sérülések ellen.

Nem az igazi az ülés és a fejtámla

Nem az igazi az ülés és a fejtámla

Nem az igazi az ülés és a fejtámla


Frontális és korlátos teszten járt a maximális pontszám a másfél és hároméves gyermek védelmére is, nem volt gond az oldalütközésnél sem. Egy apró bakit viszont elkövetett a Mazda, az első szériákból kimaradt az utaslégzsák kikapcsolására vonatkozó figyelmeztetés: ha ilyen autó járt volna a teszten, két ponttal kevesebb járt volna, bár a csillagos értékelés nem változik ebben az esetben sem.

Maximális pontszám járt a lökhárítónak a gyalogos lábának védelméért, a motorháztető viszont túl kemény, így nulla ponttal zárt. Az elektronikus menetstabilizáló (ESC) a szériafelszereltség része, ezt értékelte az EuroNCAP, ahogy a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzést is.

Mazda3
Felnőttutas-biztonság 86 %
Gyermekutas-biztonság 84 %
Gyalogosvédelem  51 %
Biztonsági segédeszközök 71 %
Összeredmény * * * * *