Felnőtt utasvédelem (33 pont, 91%) 

Az utascella stabil maradt a frontális ütközés során. A vezető és utasának lábszára, illetvet érde egyaránt jó védelmet élvezett. Az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban a tömör testnek csapódó IS 300h a teljes testfelületen jó védelmet nyújt. A súlyosabb, oszlopnak csapódást szimuláló vizsgálati elem során a mellkas védelme közepesnek, a többi testrészé jónak bizonyult. Az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem jó. 
Hibrid tökély 1
Hibrid tökély 13
Gyermekbiztonság (42 pont, 85%) 
Hibrid tökély 14


A 18 hónapos és a 3 éves gyermek védelme terén egyaránt maximálisan teljesít a Lexus. Frontális ütközés esetén az előrenéző ülésben helyet foglaló, hároméves gyermek feje nem lendül előre szélsőséges mértékben. Oldalirányú ütköztetés során a gyerekülések fülei kellőképpen megvédték a kis utasokat a beltér kemény felületeitől. Az utasoldali elülső légzsák állapotáról egyértelmű jelzés tájékoztat. A szabványos gyermekülések helyes behelyezése akadálytalan. 
Gyalogosbiztonság (29 pont, 80%) 
Az IS 300h aktív motorházfedele plusz védelmet nyújt a gyalogos fejének: a lökhárítóba beépített szenzorok érzékelik a gázolás tényét, és megemelik a gépházfedelet, hogy távolabb kerüljön az alatta lévő, kemény komponensektől. A Lexus megmutatta, hogy a rendszer a legkülönfélébb alkatú gyalogosok esetében, illetve széles sebesség-tartományban is hatékonyan működik. Az ennek szimulálására megemelt motorházfedéllel végzett teszten a Lexus jó vagy megfelelő eredménnyel teljesített. A gépházfedél belépő éle és a lökhárító jól szerepelt, a lábszár és a medence védelme maximális pontszámot érdemelt. 
Biztonsági berendezések (6 pont, 66%) 
Az ESP alapáras, működése megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az első és a hátsó üléseken egyaránt jelzés figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására. Pontot vesztett az IS, mivel nem rendelkezik sebességhatároló berendezéssel.
a videó a hirdetés után indul