A Hyundai ix20 testvérmodellje, a Kia Venga első töréstesztjén egy konstrukciós hibát talált a vizsgálatot végző Euro NCAP. Ám hiába egyeznek meg strukturálisan, mivel ez még az ix20 forgalmazásának megkezdése előtt történt, ez az eredmény nem került a Hyundai kisautójának neve mellé. Második nekifutásra viszont ötösre sikerült a Venga vizsgája, így ezt az öt csillagot már megkapta az ix20 is. Így makulátlan maradt az ellenőrzője.
A frontális ütközés hatására nem roggyant meg az utaskabin, a sofőr mellkasának védelme azonban csak átlagos értékelést kapott. Az elöl ülők térdei és combjai biztonságban vannak, ám a kormányoszlop és a gyújtáskulcs veszélyeztetheti a vezető testének ezen a régióit.
Az oldalütközéses teszten kiválóan teljesített az ix20, ez maximális pontszámot ért. Az oszlopteszten a mellkast azonban csak közepesen óvta. A test többi részére jó értékelést kapott, az ostorcsapás ellen nyakvédelemmel egyetemben.
A gyermekvédelemben is jobban vizsgázott a ix20, mint az első teszten. A gyerekülésben helyet foglaló hároméves gyermeknek megfelelő bábu fejének elmozdulása nem volt jelentős.
Az utasoldali kikapcsolható légzsák állapota könnyedén ellenőrizhető, a figyelmeztető feliratok is jól látható helyen vannak. Magyarországon a legolcsóbb ix20 nem kap menetstabilizáló elektronikát, viszont mind az az első, mind a hátsó utasokat figyelmezteti az autó a biztonsági övek bekapcsolására.
Hyundai ix20 | ||
---|---|---|
Felnőttutas-biztonság | 89% | |
Gyermekutas-biztonság | 85% | |
Gyalogosvédelem | 64% | |
Biztonsági segédeszközök | 71% | |
Végeredmény | ***** |
A lökhárító kíméletesen bánik a gyalogosok lábával, ezért ezt is maximális pontszámmal jutalmazták. A motorháztető éle azonban csak átlagosra vizsgázott. Ahol a gyerekek feje csapódhat hozzá, ott jó a védelem, viszont ott, ahol a felnőtteké, már gyenge.