A Renault tavasszal, Genfben leleplezett új szabadidő-autója, a Koleos megjárta az EuroNCAP töréstesztlaborját, az eredmény jó.

A frontális ütközésnél a francia SUV utastere ép maradt, de a kormányoszlop a sofőr, míg a kesztyűtartó ajtaja az utas, a küszöbök pedig mindkét elöl ülő lábára veszélyt jelenthetnek. Az oldalirányú tesztnél az autó oldalsó fej- és testlégzsákjai hibátlanul szerepeltek. A felnőtt utasok védelmére a Koleos összesen 33 pontot gyűjtött, ami már elég az ötcsillagos minősítéshez.

Elmaradtak a szokásos panaszok
Elmaradtak a szokásos panaszok

Elmaradtak a szokásos panaszok

Elmaradtak a szokásos panaszok


A Koleos utasoldali frontlégzsákja kikapcsolható, így a gyerekülés behelyezhető, és legtöbb autónál megszokottól eltérően a légzsák  kikapcsolásának elmulasztásából adódó veszélyre is megfelelően figyelmeztet az autó. Az EuroNCAP-nál az ISOFIX rögzítőpontok jelölésére sem volt panasz. Ritka az ilyen, és ez a pontszámban is tükröződik: 39 pont, négy csillag (ötös alá).

Bár gyalogosként valószínűleg egyetlen városi terepjáróval való találkozás sem kellemes, a Koleosszal való  randizás különösen ellenjavalt, a Renault motorháztetője kíméletlenül kemény, akár a szélén, akár a közepén landol rajta az áldozat.