A 2010-es Opel Astra első darabjai mostanában érkeznek Magyarországra, a forgalmazó pedig januárban jelentős árengedménnyel kínálja majd a legújabb rüsselsheimi járgányt, de az ár mellett a potenciális vásárlók számára a biztonság is fontos szempont lehet, nézzük hát, hogy teljesített az autó az EuroNCAP töréstesztjén.

A frontális ütközésnél az autó utastere tökéletesen ép maradt, a kétfokozatú övfeszítőknek köszönhetően a bábuk eredményei alapján járt a maximális pontszám. Az Astrában térdlégzsák nélkül is teljes biztonságban van az elöl ülők lába is.

Az Astránál a fejtámla is kitett magért
Az Astránál a fejtámla is kitett magért

Az Astránál a fejtámla is kitett magért

Az Astránál a fejtámla is kitett magáért


A korlátos, enyhébb oldalirányú ütközésnél a mellkas védelme megfelelő volt, de az oszloptesztnél már a kelleténél nagyobb terhelést mértek a szakemberek, azonban a test többi része itt is eléggé védett volt, hála az oldalsó fej- és testlégzsákoknak. A felnőtt utasok biztonságára szerzett 95 százalékos értékeléshez az ostorcsapásos sérülésektől védő aktív fejtámlák kiváló szereplése is hozzájárult.

A rögzített gyermekülések a másfél és a három éves kis utast szimuláló bábuk esetében is jó eredményt hoztak mind a frontális, mind az oldalirányú próbáknál. A bekapcsolva hagyott légzsák által az anyósülésre hátrafelé szerelhető gyermekülésre jelentett veszélyre megfelelő figyelmeztetést helyeztek el az Opelnél, de bökkenő azért akad: a biztonsági eszköz állapota a tesztelők szerint nem állapítható meg egyértelműen. Az ezért kapott pontlevonás után az autó a gyermekek védelmére 84 százalékos értékelést kapott. 

Bár a lökhárító megfelelően puha volt, az autó többi része már jóval veszélyesebb egy esetleges gázoláskor: a motorháztető pereme és a felületének nagy része is gyenge minősítést kapott. A gyalogosvédelemre 46 százalékot ítéltek meg az Astrának.

A gyerekere is jól vigyáz

A gyerekere is jól vigyáz

A gyerekekre is jól vigyáz


Az Opel a biztonsági felszerelésekre 71 százalékot kapott. A sebességkorlátozó automatika ugyan hiányzik, de mivel az autóban az első üléseknél működő biztonságiöv-emlékeztető mellett az elektronikus menetstabilizáló (ESC) is szériafelszerelés a teljes európai piacon, így nem volt akadálya, hogy az Opel Astra megkapja az ötcsillagos minősítést.

Opel Astra
Felnőttutas-biztonság 95%
Gyermekutas-biztonság 84%
Gyalogosvédelem 46%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény * * * * *

Így törik az Astra