A Toyotának nem lehet panasza a Prius imázsára – nem elég, hogy a hollywoodi filmekben az autó a coolság egyik fő attribútuma, a járgány eredményei enélkül is megállják a helyüket. A világ legnépszerűbb hibridautójának 2010-es modellváltozata a biztonság terén is kiváló.
A negyedik generációs Priusra az EuroNCAP frontális töréstesztjén, és az oldalirányú korlátos ütköztetésénél sem volt panasz, a bábuk eredményei nagyon jók lettek. A drasztikusabb, oszlopos becsapódásnál a vezető mellkasát már a kívántnál nagyobb erő érte, és a fejtámlák is épp elégséges minősítést kaptak az ostorcsapásos sérülések megelőzésére, de a felnőttek védelmében összesítve így 88 százalékos eredményt ért el az autó.
A gyermekvédelemben is jól vizsgázott a Prius: a másfél és a háromévesnek megfelelő bábu eredményei is jók lettek mind a frontális,mind az oldalirányú próbáknál. A japán hibrid elkerülte az EuroNCAP szokásos vesszőparipáját is, a bekapcsolva hagyott utasoldali első légzsák gyermekülésre jelentett veszélyére egyértelmű figyelmeztetés található az autóban. Számszerűsítve 82 százalékot ért el az autó ebből az aspektusból.
A Prius az alacsony károsanyag-kibocsájtás közvetett hatása mellett közvetlenül is védi a többi embert, ugyanis az esetleg az autó elé keveredő, elgázolt áldozat lábát és fejét is kíméli a lehetőségekhez mérten a megfelelően puha lökhárító és motorháztető. A 68 százalékos eredmény jócskán kimagaslik az átlagból.
Mivel az autóban szériafelszerelés lesz az elektronikus menetstabilizáló, így garantált volt az öt csillag. Az ESC mellett szintén pont járt az elöl és hátul is működő biztonságiöv-emlékeztetőért, viszont a Priusból hiányzik az EuroNCAP által szintén értékelt sebességkorlátozó, azonban a biztonsági felszerelések összesen még így is kiváló eredményt hoztak – 86 százalék.
Toyota Prius | |
Felnőttutas-biztonság | 88 % |
Gyermekutas-biztonság | 82 % |
Gyalogosvédelem | 68 % |
Biztonsági segédeszközök | 86 % |
Összeredmény | * * * * * |