Nem nehéz kitalálni, hogy a legkevesebb csillagot a legolcsóbb darab, a Chevrolet Kalos kapta, amit itthon már Aveonak hívnak. Most az ötajtós változatot vetették alá a próbának, a csúnyán leszerepelt limuzin Aveo újabb töréstesztjére még várni kell.
A Kalos sem hozott túlságosan szép eredményt, frontális ütközésnél erős terhelés éri a vezető mellkasát és a lábát is, így 38 százalékot érdemelt mindössze. Oldalról valamivel jobb a helyzet, 61 százalékra értékelték. Elfogadható eredményt hoztak viszont a gyermek- és gyalogosvédelem felméréséhez végzett tesztek a Kalosnak.
Súlyos hibák
A legkevesebb csillag ellenére mégsem a Kalos kapta az elmarasztalást, hanem a két japán autógyár! A Nissan Note-ban az oldalütközési tesztben eltört egy Isofix rögzítési pont, amely a gyermekülés rögzítésére szolgál. A Nissan nyomozása szerint egy nem megfelelő hegesztés okozta a hibát, ami a korábbi változatoknál fordulhat elő. A gyártó ígéretet tett, hogy az érintett autókat visszahívja és kijavítja a hibát.
A Toyota nem hajlandó utólag javítani
A Toyota RAV4-ben ennél is súlyosabb volt a hiba, ugyanis az első légzsákok egyszerűen túl későn nyíltak ki a frontális ütközésnél. A hiba okát egy a szenzorokra kötött kábel okozta, amely az ütközés folyamán leszakadt. Gyors hibafeltárás és javítás után, másodszorra már időben nyíltak a RAV4-es lufijai, annak ellenére, hogy a szenzor ekkor is megsérült. Furcsa, hogy a Toyota nem tervezi a már eladott példányok visszahívását és kijavítását.
Az EuroNCAP mindkét autónak négy csillagot adott a végértékelésben, de nyilatkozatukból kiderült, hogy jobb eredményt vártak a tesztelt példányoktól. A RAV4-nek jutott azért némi dicséret is, mivel gyalogosvédelemből három csillagosra vizsgázott, ami eddig csak a Honda CR-V-nek sikerült a szabadidőautók közül. Emellett oldalütközésnél is 100 százalékos teljesítményt nyújtott.
Csak négy csillag a Land Rovernek
Egyenletesen jó teljesítménnyel alig maradt le a Note és a RAV4 az öt csillagról, de meglepetésre ugyanígy volt ezzel a Land Rover Discovery III is. Hiába tehát egy 2,5 tonnás terepjáró, hiába a magasabb üléshelyzet, ez nem garancia a nagyobb biztonságra. Frontális ütközésnél vesztett súlyos pontokat a Discovery, a vezető és az első utas térdében a műszerfal tehet kárt.
Kategóriája átlagánál nagyobb biztonságban vannak a gyerekek a Land Rover utasterében, a gyalogosok viszont jobb, ha távolról elkerülik vele a találkozást, akárcsak a többi nagy testű terepjáróval.