Aki nyomon követi az EuroNCAP tesztjeit, tudja, hogy a „maximális teljesítmény” bizony elég széles sávot jelent, és ha komoly hiányosságok nem is férnek bele az ötcsillagos értékelésbe, néhányat azért lehet botlani
A Tesla ellentmondásos szedánjának, a Model S-nek a tervezői nyilvánvalóan nem így gondolkodtak. Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági tanács, az NHTSA normál vizsgálatán ugyanis az autó a maximális adható 5,0 pontból nem kevesebbet ért el, mint… 5,4-et.
A megszállott Elon Musk szellemi gyermekét alaposan felkészítették a kiemelkedő teljesítményre. Miután a gyárban, a fejlesztés során a lehető legtökéletesebben szimulálták a szabványos törésteszteket, felmérték a konstrukció gyenge pontjait, és kijavították azokat.
A Model S eredendően jó adottságokkal rendelkezik: mivel orrában nincs motor, a teljes elülső szerkezetet energiaelnyelésre lehetett optimalizálni, a padló alatt lapuló akkumulátor-csomag következtében ultra mély tömegközéppont pedig elképesztően stabillá teszi a járművet.
Az NHTSA vizsgálatán a megszokott módszerekkel fel sem tudták borítani az autót. Amikor aztán durván fejre dobták, akkor is jól teljesített a Model S: a tetőlemez beszakadását vizsgáló berendezést például konkrétan tönkre tette az autó, a hidraulikus prés túlterhelődött, mielőtt megsérült volna a karosszéria
A töréstesztek mumusa, az oldalirányú oszlopnak ütköztetés során a küszöb üreges alumínium szerkezete nyújtott kiváló védelmet. Az már csak az elemzések után derült ki, hogy az oszlop mögött kilencszer akkora túlélőtér maradt az autóban, mint egyéb, szintén ötcsillagos modelleknél
A Tesla Model S érzékeny pontja a csomagtartóban kialakítható harmadik üléssor. Hogy itt is biztonságban utazhassanak, a gyár kettős hátsó lökhárítóval szereli fel az autót, ha plusz két üléssel rendelik azt meg az ügyfelek
Az amerikai jogalkotók árgus szemmel figyelték az akkumulátorcsomag sérülését, hiszen nagyfeszültségű, tűzveszélyes rendszerről van szó, ám a nyúzás során érintetlen maradt a lítium-ion csomag
A Model S háromféle akkumulátor-csomaggal vásárolható meg: az alapverzió 5,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, hatótávolsága 335 km. A középső szinten a gyorsulás 5,4 mp, a hatótávolság 425 km, míg a csúcsmodell brutális 4,2 másodperc alatt szökken százra, azonos hatótáv mellett
Szerző: Svékus Gergő