Az Audi német autógyártó, amit 1932-ben alapítottak. A Volkswagen leányvállalata, főként felső-közép és felső kategóriás járműveket gyárt.
Közismert négykarikás logója négy autógyártó összeolvadását jelképezi, ugyanis a DKW, a Horch, a Wanderer és az Audi 1932-ben egyesült Auto Union AG néven – a céget többek között a legendás mérnök, Ferdinand Porsche motorfejlesztései tették sikeressé.
A cég központja 1949 óta található Ingolstadtban, ami pedig a nevet illeti, 20 évvel később nevezték át Audi NSU Auto Unionra márkát, az egyszerűbb Audi nevet pedig 1985-től használják.
Érdekesség gyanánt érdemes megjegyezni, hogy maga az Audi márkanév 1909 óta, azaz már több mint 110 éve létezik. 1964 óta tartozik a Volkswagen-cégcsoporthoz, előtte néhány évig a Mercedes-Benz volt – átmenetileg – az Audi tulajdonosa.
Fejlesztéseinek, modellstratégiájának, illetve típusai minőségének köszönhetően felfelé ívelt az Audi helyzete, az 1980-as évek óta a felső osztályba tartozik, manapság pedig a világ egyik legkomolyabb autógyártójaként tartják számon. Ebből az Audi 80-as 1972-es, illetve az Audi 200 5T 1980-as megjelenése jócskán kivette oroszlánrészét, majd az olyan típusok határozták meg a márkát, mint az A2, az A3, az A4 vagy az A6.
Manapság többek között olyan ferdehátú, kupé vagy SUV luxus- és/vagy sportmodellek tartoznak az Audi kínálatába a klasszikusokon kívül (A3, A4, A6), mint az e-tron, az e-tron GT, a TT, az R8, a Q5, a Q7 vagy a Q8.
1994 óta Magyarországon is jelen van az Audi: a győri létesítmény eleinte csak motorgyártással foglalkozott, 1998 óta viszont már autókat is összeszerel.
Ezek napjaink ismertebb Audi-modelljei:
Az elmúlt évtizedek során az Audi az autósport számos válfajában is megfordult. Két konstruktőri és két egyéni világbajnoki címmel a rali hőskorszakának egyik meghatározó szereplője volt az 1980-as években. Ezen felül versenyzett az ingolstadti márka az endurance-világbajnokságon (WEC) – két egyéni és két gyártói vb-címet szerezve –, valamint a német túraautó-bajnokságban (DTM) nyolc ízben nyerte meg a gyártók versenyét, továbbá tíz egyéni bajnoki címet zsebelt be. A Forma-E-ben négy éven át működtetett sikeresen gyári csapatot az Audi, egy egyéni és egy konstruktőri bajnoki címmel. Hosszú évek óta kacsint a gyártó a Forma-1-gyel, ám a csatlakozásra a 2026-os motorszabályok bevezetésével nyílhat valós esély.