Sokáig lehetne vitatni, hogy a Mercedes vagy a Peugeot alkalmazta-e először a kupéból kabrióvá alakuló keménytetős autót ötletét, de tény, hogy a Peugeot 402 Eclipse már a 30-as évek közepén képes volt arra, hogy fémtetejét viszonylag rövid idő alatt a csomagtérben elrejtse. Közel 60 éven keresztül jegelték az ötletet, és a Mercedes húzta újra elő 1996-ban a Mercedes SLK-val. A Peugeot mérnökeiben valószínűleg ekkor rémlett fel, hogy ezt már a francia gyár is megvalósította egykor, ezért nekik is fel kellene melegíteni az ötletet.
Amikor a Peugeot 206 CC-t megelőző tanulmányautót bemutatták 2000-ben a Párizsi Autószalonon, még egy piros szív állt a 206 feliratban a nulla helyett. A marketingesek már akkor sejthettek valamit az autó fogadtatásából, hiszen nem csak a bemutatón volt fergeteges sikerű a kupé-kabrió, hanem a mindennapi forgalomban is az. Általában mindenki irigykedés nélkül mosolyog a kisautó láttán, korra és nemre való tekintet nélkül. Természetesen a hölgyek körében valamivel még népszerűbb a 206 CC, és érdekes, hogy az autók iránt teljesen immúnisak is azonnal felismerik a nyitott kisautót. A Peugeot 206 más típusaival rendelkezők természetesen kiemelt figyelemmel kísérik a 206-os család felső rangú képviselőjét, az egyik kereszteződésben például egy 206-ossal beforduló hölgy majdnem a villanyoszlopnak kormányozta autóját, miközben mosolyogva üdvözölte a nyitott testvért.
Az sem elhanyagolható szempont, hogy amikor hölgy ismerőseink észreveszik a Peugeot 206 CC-t, legtöbbjükről kiderül, ez a kedvenc autójuk, csak eddig nem merték mondani. Az anyósülésre annyian pályáznak, hogy a jelentkezők közt sorszámot kell osztani.
Mivel a kétliteres motorral hajtott Peugeot 206 CC a GTI-re építkezik, kicsit keményebb autó, mint egy mezei, 1.4-es 206-os. A sportautó szerű futómű, a keményebbre vett kormányszervo mind azt sugallja, hogy a 206 CC kilóg testvérei közül. A sportos hatást a fém váltógomb, és a Peugeot emblémát formázó fém pedálszett mellett leginkább a vagyonokat érő 16 colos Goodyear Eagle F1 gumikészlet fokozza, amit méregdrága sportautókra szoktak szerelni.
A motor-futómű-fék hármas jó társ a sportos vezetésben, bár rossz minőségű úton a 205-ös gumikon keresztül nehéz feladat a talajra vinni a kétliteres motor 136 lóerős teljesítményét. Két kézzel kell markolni a kormányt, különben egy-egy bukkanónál könnyen egy sávval arrébb találhatjuk magunkat. Ezt a régi GTI-kre jellemző tulajdonságot azonban akár férfias kihívásnak is felfoghatjuk. A feladatot nehezíti, hogy kipörgésgátló nem rendelhető az autóhoz.
A motor teljesítménye bőven elegendő az 1152 kilós karosszéria mozgatásához, a kisebb Peugeot-khoz szokott ellenfeleket könnyedén lenyomhatunk az autóval. A váltó fokozatai rövidre áttételezettek, így akár még ötödikben is lehet gyorsulni. 130 km/óra felett a fordulatszámérő 3500 és 4000 között áll, ahonnan még könnyedén meglódul a CC. Egészen 200 km/órás sebességig fokozható a tempó, a vége valahol 210 felett van. A 100-ra gyorsulás jó, de nem frenetikus: 9,3 másodperc. Országúton 3-asban 4000-es fordulat felett szinte csodákra képes a motor.
Országúton a leginkább élvezetes a 206 CC vezetése, mert ilyenkor egyrészt nyitott tetővel is autózhatunk, másrészt a futómű jól végzi dolgát. Kicsit nagyobb sebességgel vett kanyarban a kis Peugeot kidobja a hátulját és enyhe ellenkormányozással vissza lehet téríteni az autót az eredeti irányába. A váltó sajnos nem igazán partner a sportos vezetésben. Bár kapcsolhatósága jó, elég hosszú utat jár be a kar.
A fémtetőt 20 másodperc alatt képes elrejteni a csomagtartóban a rafinált szerkezet, ahogy az a videónkon is látszik. A folyamat alatt a gombot nyomva kell tartani. Először a tetőn kell oldani két kart, majd a hátsó háromszög ablakok, utána az első oldalablakok húzódnak le. A csomagtartó kinyílik, de ellenkező irányban, mint amikor pakolni akarunk bele. A tető két részre nyílik, és így tűnik le a csomagtérben.
A tetőt nyugodtan nyitva lehet hagyni egészen 110 km/órás sebességig. A szélzaj ilyenkor is elfogadható, beszélgetni még lehet, de mivel nincs szélfogó a hátsó fejtámlák mögött, az ülések közt eléggé bevág a huzat és őszi kabriózáskor jéghidegre hűti a fém váltógombot.
A tetőt a kabriós érzésen kívül azért is érdemes nyitva tartani, mert a kipufogónak gyönyörű hangja van, és élvezetesebb ezt hallgatni, mint az egyébként jól szóló rádiót.
Mielőtt a tesztautó megérkezett, hosszasan lestük, hogy az időjósok milyen időt ígérnek október vége felé, ami esetleg kabriózáshoz is megfelel. Bár szerencsénkre általában ragyogóan sütött a nap, azért a levegő nem melegedett fel 15 fok felé. Így a téli kabriós feelinget úgy valósítottuk meg, hogy a nyitott tető mellett a fűtést és a ventillátort a lehető legnagyobb fokozatra kapcsoltuk.
Bár zárt tetővel az autó formája kevésbé feltűnő, ilyenkor a csomagtartó hatalmas, 410 literes, ami kupék és kisautók közt is igen jó érték. Nyitott tetővel már más a helyzet, a csomagtartó 175 literesre szűkül. Az utastér 2+2 személyes. Rövid távon ugyan gyerekeket vagy 150 centi körüli felnőtteket is lehet ültetni a hátsó ülésre, de nekik is szembe kell nézniük azzal, hogy lábtér gyakorlatilag nincs, és a háttámla is közel merőleges.
Az első üléseken 180 centiig kényelmes a vezetőülés, mivel ahonnan mi lejjebb szerettük volna állítani az ülést, az volt a legalacsonyabb pont. Nehezíti az elhelyezkedést magas embereknek, hogy a kormány csak fel-le állítható, tengelyirányban nem. 190 centis magasságig a vezető feje elfér a tető alatt, és a nagyon jó oldaltartású ülésekben jó érzés ülni, és a kisautót terelgetni.
A vezető környezetében található kapcsolók a 206-os család többi típusából érkeznek, a rádió az ablaktörlő alatti karról is vezérelhető. A duda nem az indexkar végén, hanem a vaskos, bőrhuzatú nagyon jó fogású kormánykeréken van.
Magyarországon egyféle felszereltséggel és egyetlen motorral lehet megvásárolni a Peugeot 206 CC-t. A kétliteres benzinmotorral és teljes felszereltséggel 4 700 000 forint a kupé-kabrió ára, egyedül a bőrkárpitozásért és a metál fényezésért kell plusz pénzt fizetni. Mivel a 206 CC-nek nincs vetélytársa kategóriájában, ezért árát sincs mihez hasonlítani. Talán az eggyel nagyobb kabriók lehetnek ellenfelei, amikhez azonban csak vászontető jár, vagy ha súlyos összeget fizetünk egy keménytetőért, azt már nem lehet olyan rugalmasan használni, mint a 206 CC fémtetejét.
A 206 CoupéCabrio olyan elementáris birtoklási vágyat vált ki sokakból, hogy hibáiról hallani sem akarnak. Egy nyitható keménytetős, 136 lóerős kisautónak tényleg könnyű kizárólag a napos oldalát látni.