A Break csomagtartója 517 literes, 109 literrel nagyobb a lépcsőshátú Xsaráénál. A méretbeli különbség mégsem eredményez ormótlan formát. Nem tűnik úgy, mintha a nagyobb csomagtartót csak rátapasztották volna az ötajtós autóra. A folyamatosan emelkedő övvonalat a C oszlopnál nagyobb lépcső töri meg. Az ülések előrehajtásával 1,5 köbméteres raktér teremthető. A hátsó üléssor hajtogatása egyszerű művelet, nem kell hozzá kivenni a fejtámlákat és a kószáló övcsatokkal sem kell törődni, mivel azok az üléstámlára rögzíthetők.
Az utasoknak a hátsó és az első üléssorban is megfelelő tér jut. Magasabb utasok lába épphogy elfér a hátsó sorban, de a fejnek bőséges a hely. Az első ülések kényelme jó, az ülőlapok is nagyok, az ülések párnázása franciásan puha. Nagy lendülettel behuppanva a vezetőülésbe az ülés nagyot nyekken és utána is folyamatosan mocorog.
A kárpitozás anyaga és színvilága is jól eltalált, nagyon ízléses. A középkonzol formázása unalmas, cserébe nagyon jól kezelhető. A fűtésállításhoz nem kell levenni tekintetünket az útról, minden kapcsoló funkciója kitapintható. Egyedül az elektromos ablakemelő gombja került rossz helyre, a középkonzolra. Nagyon jól kézre esnek a rádió vezérlőgombjai, melyek a négyküllős kormányon kaptak helyet. A vezető a mocorgó ülés ellenére kényelmes helyet talál a vezetőülésben. A kormány négy irányba igazítható és az ülés magassága is állítható.
A két ülés közti könyöktámasz kicsi. Eredeti funkciójának nem felel meg, de alatta nagy zseb lapul. Ezenkívül viszont nincs sok zseb a vezető környezetében. A hátsó utasok jobban járnak. Ők az ülések háttámlájába és az ajtók nagy térképzsebeibe is pakolhatnak.
A korábban kéttagú Xsara dízelpaletta a 109 lóerős dízel megjelenésével tavaly tovább bővült. A legolcsóbb az ős 1,9-es, 71 lóerős dízelmotor, mely csak a gyengébbik X felszereltséggel választható. Gyártását már beszüntették, de a magyarországi készleten van még pár darab. A 90 lóerős, 2,0 literes dízelnél a 109 lóerős motor 190 ezer forinttal drágább.
A közös nyomócsöves dízelmotor rövid izzítás után ébredezik, készenléti állapotát enyhe zaj és remegés formájában hozza tudomásunkra. Csak naponta egyszer igényel izzítást a motor, a nap folyamán nem találkozunk többször a visszajelző lámpával.
1800-es fordulat alatt szinte halott a motor, de innen már biztos lendülettel lódul előre. A bemelegedési fázis elmúltával és a sebesség növekedésével a dízeles kerregés először halkul, utána teljesen eltűnik. Csak akkor halljuk újra a dízelmotor hangját, ha lámpánál megállunk. A futómű felől sem érkezik semmiféle zaj, még a szélzaj is visszafogott. Az utóbbi annak is köszönhető, hogy nincs tetősín a kombi tetején.
A Xsara Break futóműve alapvetően kényelmesre hangolt, de ennek ellenére még nagy tempónál is semlegesen fordul az autó. Üres csomagtartóval is csak durva provokálással lehet eltántorítani az autó hátulját a helyes ívről.
A 109 lóerős dízelnek érezhetően könnyebb dolga van a közel 1,3 tonnás Xsara Breakben, mint a jóval súlyosabb C5 kombiban. Már-már sportos igényeket is ki tud elégíteni az erős dízelmotor.
A százra gyorsulás értéke nem kiemelkedő, 11,8 másodperc, de ez nem is lényeges. Sokkal fontosabb, hogy javarészt az 1750-es fordulaton ébredező 250 Nm-es nyomatéknak köszönhetően a 109 lóerős Xsara Break rugalmassága nagyon jó. Ötödikben 60-70 km/órás sebességtől is megindul az autó, így nem szükséges sűrűn kapcsolgatni. A váltás nem is nagy élvezet, mivel a kar pontatlanul megvezetett és hosszú úton jár. A végsebesség 194 km/óra. Az igen kedvező fogyasztás egyszerűen remek, ha a jó menetteljesítményeket is számításba vesszük. Országúton 5,5-6,0 litert, városban kevéssel 7,0 liter felett fogyasztott a 109 lóerős dízel Xsara.
A Citroën Xsara Break ára a 109 lóerős dízelmotorral, SX felszereltséggel 4 460 000 forint. Ez 190 ezer forinttal több, mint a 19 lóerővel gyengébbé. Az ártöbblet nem jár felszereltségi plusszal, így csupán a többlet lóerőt, a nagyobb nyomatékot, és a rugalmasabb motorból fakadó jobb vezethetőséget kell megfizetni. A felszereltségi lista lényegesebb elemei az automatikus légkondicionáló, a négy légzsák és a blokkolásgátló.