Vezettük: MG ZS 180 - Nincs párja
Nagyon látványos légterelőkkel dobták fel a Rover 45-öst, hogy sportos futóművel és motorral MG ZS-ként szülessen újjá. Ennek ellenére a pingpongasztal méretű szárnnyal felvértezett sportgép cseppet sem tudott felizgatni. Pedig az autóból szinte sugárzik az erő.

A kormány mögé beülve már ismerős kép fogadott. Az MG ZR-hez hasonlóan a ZS-ben sem lehet felvenni a tökéletes vezetési pózt, mivel az ülés túl magas. Szerencsére a kormánykerék is ismerős a ZS-ből, ugyanolyan pici, fogása remek. A középkonzol formája unalmas, sportosságát alu hatású betétekkel fokozzák. Ez kicsit esetlennek hat, de nem ez csinál MG ZS-t a Rover 45-ösből. Mint minden magára valamit is adó sportautóban, a ZS-ben is fehér a műszerek hátlapja, az ülés formázása ideális, még nagyon gyors kanyarban sem hagyja mozogni a felsőtestet.

Az MG ZS kétféle karosszériával (négy vagy öt ajtóval) és két benzinmotorral választható. A kisebbik benzines 1,8-as és 120 lóerős. Ehhez kérhető Stepspeed névre hallgató, kézzel is kapcsolható automata váltó. Ez a kombináció az MG TF-ben is elérhető. A csúcsváltozat azonban sokkal izgalmasabb, mint az automata váltó kézi pöckölése. A ZS 180 név egy 177 lóerős V6-os motort takar. A papíron megadott menetteljesítmény nagyon bíztató: 7,7 másodperces idejével 0,1 másodpercet ráver a ZR 160-ra 0-ról 100-ra gyorsítva. Végsebessége 224 km/óra, amivel jócskán megelőzi a ZR csúcsváltozatát.

Még a műszaki adatok tudatában és a külső látványt befogadva sem számítottam rá, hogy ilyen örömben lesz részem. Később próbáltam felidézni, vajon mi tehetett ekkora hatást rám, de emlékeimet ízekre szedve sem tudtam megmondani, hogy az autó mely része volt felelős az extázisért.

Az MG ZS légterelőit nem dísznek szánják, nem egy 60 lóerős autóból próbálnak szolizós látvány-tuningot fabrikálni. A csomagtérfedélre passzírozott szekrényajtó méretű légterelőnek valódi szerepe van. A feszes futóművel és a szélcsatornában méretezett légterelőkkel olyan érzést kelt az MG ZS, mintha kiszívták volna alóla a levegőt, így a vákuum odatapasztja az úthoz. A jó útfogásban nem elhanyagolható szerep jut a 17 colos felnikre illesztett 205/45-ös abroncsoknak, melyek a látványt is alaposan feldobják.

Az örömautózást tovább édesítette az útszakasz. Nekem nagyon jó volt, hogy egymást érték a kanyarok, útitársamnak pedig jó lett volna, ha kevesebbet reggelezik. A feszes futómű és a közvetlen kormányzás pompás alapot képezett a szerpentines száguldáshoz. A blokkolásgátló hangolása érdekes. Kicsit hagyja blokkolni a kerekeket és ha a vezető nem engedi fel a pedált, hanem tovább tapossa, csak akkor kezd el működni.

Nem tudom, hogy csinálják, de az MG ZS-en egyáltalán nem lehet érezni a sportautóknál hátrányos elsőkerék-hajtás befolyásait. Nincs az az érzésem, hogy rossz úton kigyorsítva valaki folyton ki akarja rántani a kezemből a volánt. Tépősebb kanyarban sem tolja ki bután az orrát az ívről, hanem jól nevelt farolásba kezd. Ritkán lehet elsőkerekes autóval ilyen jót autózni.

A kanyargós szakasznak azonban hamar vége lett és a csiki-csukit dögunalmas, egyenes autópálya váltotta fel. Ekkor legalább kiderült, hogy a normális sebességet is jól tűri a ZS, nem kezd izgágáskodni motorja. A stabilitásban fontos szerepet betöltő hátsó szárny zavar a hátralátásban. Ezt a békát le kell nyelni, mivel a ZS megjelenésében is fontos szerep jut eme extrának.

Az alsó középkategória és a középkategória határmezsgyéjén tomboló MG ZS 180 ritka faj tagja. Ebben a szegmensben az MG-n kívül kevesen kínálnak ilyen sportos autót, pláne V6-os motorral. Akármennyit is kérnének érte, érdemes volna kiszurkolni a pénzt. Szerencsére a ZS 180 ára nem vészes, 6 990 000 forint. Az árban nem csak a vérpezsdítő autózás lehetősége, hanem a dugóban töltött napokra tartogatott légkondi is benne van.

Vezettük: MG ZS 180 – Nincs párja 17