A 307 Break és az SW külalakjukat tekintve egymás másolatai, nem számítva az SW tetejének nagy részét kitöltő üvegkupolát. További különbség, hogy az SW hátsó üléssorában három különálló ülés található és a csomagtartóba még két ülés szerelhető. Ellenben a Break konzervatív kombi tulajdonságokat mutat: a csomagtartó teljesen sík, a hátsó üléssor háromszemélyes, hajtogatható pad.
Az első üléseken nincs különbség abban, hogy a 307-es limuzinba, az SW-be vagy a Break-be ülünk éppen be. Az ülések puhán párnázottak, az ülőlap hossza még nyurgább utasoknak is megfelelő. Az azonos felszereltségű (Presence) SW-ben jár könyöklő a két első ülés közé, a Break-ben nem. Itt kezdődik a két típus megkülönböztetése. Magasságában és tengelyirányban is állítható a kormány, így a vezető kényelmesen el tud helyezkedni.
Az első ülések környékén sok a tárolóhely, még az ülések oldalára is jutott egy-egy zseb. A kesztyűtartó nagyobb kiterjedésű tárgyakat is nyom nélkül képes elnyelni, és ráadásul hűteni is tudja ezeket. A térképzsebek szintén nagyok.
Szépen formázott a középkonzol és a műszerfal és a színek összhatása is tetszetős. A műszerpult felső részét borító puha műanyag többféle színű lehet, az ezüstös betétek pedig tovább javítják a jó hangulatot. Minőségérzetben az etalon Volkswagen Golfhoz közelít a 307-es, de a lepotyogott, kóborló műanyag alkatrészek csalódást keltenek.
Az automatikus klímaberendezés kezelése bonyolultabb, mint a forgókapcsolós manuálisé, ráadásul a kijelző nem is látszik nappali fényben, felkapcsolt fényszórókkal.
A 307-es limuzinhoz és az SW-hez képest a különbség a hátsó üléssorban és a csomagtartóban jelentkezik. A hátsó túlnyúlás a limuzinhoz képest 12, a tengelytáv 10 centit nyúlt. Ennek köszönhetően a hátsó üléssorban magas felnőtteknek is tágas tér jut.
Hátul is sokféle variáció merül fel az apró holmik útközbeni elhelyezésére. Pakolhatunk az üléstámla közepéből kihajtható széles könyöklőbe, az ajtók térképzsebeibe. Az első ülések zsebeibe ne rakodjunk, mert a zsebnek látszó résen csak az ülés rugóját és szivacsát lehet elérni. A hátul ülőknek is jár nagy szemetes, amelyik a középkonzolból nyúlik hátra.
Dicséretes, hogy a hátsó ablakok majdnem teljesen leengedhetők, illetve az is, hogy az összes elektromos ablak a gomb egyetlen érintésére megy fel vagy le. A hátsó ablakemelők 50 ezer forintos felár ellenében kaphatók.
Azt lehet mondani, hogy míg a 307 SW az utasokkal bánik nagyvonalúan, miközben a csomagtartó formája és mérete háttérbe szorul, addig a Breaknél a hátul ülőknek kell kompromisszumit kötniük, de a csomagtartó teljesen szabályos formájú és óriási lehet.
A csomagtartó jól pakolható, teljesen vízszintes, a mentődoboznak és az egyéb hasznos holmiknak külön rekesze van, így nem másznak össze-vissza. Az alaphelyzetben is nagy, 503 literes csomagtartó egészen 1,8 köbméterig bővíthető. A hátsó üléssor előrehajtása körülményes, de 2/3-1/3 arányban lehetséges. Az ülőlap gyorsan kivehető, a háttámla viszont nem. Ehhez az SW-t kell megvenni.
A csomagtérajtó mélyen belemarkol a lökhárítóba, így a nehéz táskák magasba emelésével sem kell bajlódni.
A Peugeot 307 Break motorpalettája bővebb, mint a 307 SW-é. A legkisebb benzinmotor 1,4 literes 75 lóerővel, a második fokozat az 1,6-os, 109 lóerős teljesítménnyel. Tesztautónkban ez utóbbi erőforrás dolgozott, nagy kínkeservvel.
A 109 lóerős teljesítmény és a 4000-es fordulatnál elérhető 147 Nm-es maximális nyomaték épp elég, ami a békés autózáshoz még elfogadható. Nagyobb előzések, meredekebb emelkedők alkalmával a motor veszít rokonszenvességéből. Ráadásul, ha sokat előzünk, vagy sokszor kell városban autóznunk, iszákos is lesz. Ilyenkor 10 liter körüli fogyasztással kell kalkulálni, egyéb esetekben 8,5 liter körüli benzinnel beéri az autó 100 kilométeren.
Alul gyenge a motor, ezért hosszasan kell csúsztatni a kuplungot. A fordulat növelésével nő az erő és a motorhang is. 3500-tól kezd el éledezni a motor, 4000-től a hangja már kezd sportosba fordulni.
A fürge haladás elősegítésére a váltó rövid, ötödikben 130 km/óránál 4000 körül mutat a fordulatszámmérő. Ez zajban még elviselhető. Ha nem nagyon bántjuk a motort, a zajszint sosem lépi túl a fájdalomküszöböt. Szél- és menetzaj szempontjából csendesként jellemezhető a 307-es kombi.
A túlságosan lágy francia autókhoz képest meglepően dinamikus futóművet kapott a 307-es. A Break semmivel sem rosszabb, mint az öt- vagy a háromajtós limuzin, a kanyargós utakat ugyanannyira élvezni lehet az autóval. A rugózási komfort ennek ellenére magasszintű, egyedül a látványos 16 colos könnyűfém felnik rontanak a városi közlekedés hangulatán.
Az októberi Peugeot árlista szerint a Peugeot 307 Break 1.6 Presence alapára 3 980 000 forint. A felszereltséget nézve (hat légzsák, ABS, manuális klíma, elektromos ablakemelő elöl, elektromos tükör) jó ajánlat a közel négymillióba kerülő kombi, de legnagyobb ellenfele házon belülről kerül ki. Az azonos kivitelű, de számos megoldásában még nagyvonalúbb SW (üvegtető, három különálló hátsó ülés, állítható magasságú utasülés, könyöklő) csak 260 ezer forinttal drágább.
A kis felár miatt a 307 SW több országban (így hazánkban is) a Break előtt jár eladásokban. Akinek az utasok kényelme fontos és a csomagtartót ritkán tölti meg teljesen, az az SW-t válassza, akinél a kombik hagyományos értékei dominálnak, úgy mint könnyen bővíthető, sík felületű nagy csomagtartó, az a Breakkel jár jobban.