Vezettük: Mazda6 - Sikkes, sikeres
A Mazda6 bemutatójának helyszínét nagyon jól választotta meg az importőr. A remek vezethetőségével kitűnő autót a Gyorsasági OB egyik futamának helyszínén, a parádsasvári aszfaltcsíkon tehettük próbára.

Első nap egy ötajtós autót választottunk, 1,8 literes motorral. Az alap benzines minden szempontból megfelelő választás. Gyorsulása megfelelő, rugalmasságára sem lehet panasz. Az ötfokozatú váltó kiosztása jól sikerült, a pörgős motorral minden fokozatban nagy sebességtartományban mozog az autó váltás nélkül. Kellemes meglepetés volt, hogy motor a sportos külsőnek megfelelően hajszállal hétezer fölé pörgethető.

Ebben a kategóriában jellemzően ezerhatos benzinesekkel indul a kínálat. Az egy-hatos konkurenseknél a Mazda6 1.8 literes belépőmodellje érezhetően jobban megy, ára azonban nem magasabb vetélytársainál, sőt. A négyajtós karosszéria mellett döntőknek ötmillió forintból vissza is adnak a Mazda márkakereskedők.

Igen jó az alapmodell felszereltsége is. Széria a négy első és a két függönylégzsák, a blokkolásgátló továbbá az elektronikus fékerő-elosztó, a légkondicionáló, a motoros ablak- és tükörmozgatás. A 3 év/100 000 kilométeres garancia mellett a Mazda MES szolgáltatás is egy érv a szemrevaló japán újdonság mellett.

Az árakkal és a felszereltséggel hetek óta tisztában vagyunk, igazán a kocsi vezethetőségére voltunk kíváncsiak. A gyorsasági bajnokság parádsasvári futamának útvonalán vezethettük a Mazdát. Ennél jobb útvonalat nem találhattunk volna a stabilitás és az úttartás kipróbálására.

A pontos, közvetlen kormányzás segítségével tényleg jót lehet autózni. Gázelvételre stabil marad az autó fara, az útfekvés agilis. A hegyekig vezető országúti szakaszon a jó egyenesfutás könnyítette meg a vezetést.

Másnap a kínálat csúcsán álló Mazda6 Sport 2.3i GT volánja mögött töltöttünk néhány órát. Beülve csalódás volt, hogy a váltó csak ötfokozatú. Egy japán sportlimuzinban hatgangos váltóra számítanánk. A váltó kapcsolhatósága jó, a bejáratott tesztautó váltója sokkal könnyebben járt, mint a 350 kilométerrel kipróbált 1,8 literes.

166 lóerejével élvezetesen megy a sportmodell. A motor könnyedén és szívesen pörög föl, hangja 5000 fölött elég érces ahhoz, hogy öröm legyen hallgatni. Kormányzását nehezebbnek, még pontosabbnak éreztük az 1,8 literesnél, de lehet, hogy csak a látványos spoilerezés hatott ránk. A Mazda6 sportos karosszériája azokra a fiatal rendőrökre is hatott, akiket kivételesen nem a forgalmi-személy-jogosítvány szentháromság érdekelt, hanem csak a nekik is nagyon tetsző autóról kívántak beszélgetni egy kicsit, amikor megállítottak.

Első kérdésük az volt, hogy ez most a Sport, és van-e turbós benzines. Miután minden kérdést megbeszéltünk, gratuláltak a Mazdához. Ebben a modellben a 17 colos könnyűfém felnik mellett már a navigációs berendezés, a távirányítható BOSE hifi, az ülésfűtés és a xenon fényszóró is széria.

Mindkét kipróbált autóban egyformán jó volt az üléshelyzet, kár, hogy az utasülés magassága nem szabályozható. A kormány és a váltógomb a középső, TE kivitelben már bőrborítású. A volán szerencsére tengelyirányban is állítható.

Kényelmesek az ülések, a térkínálat elöl-hátul megfelelő. Az utastér komor színeit a középkonzol titánszínű műanyagja nagyon feldobja. A rugózási kényelem átlagos, a jó útfekvés fejében kényelmetlenebb rugózást is bőven elfogadhatónak tartanánk.

Újdonság a Mazda6 sorozaton belül a kombik és a dízelek megjelenése. A kombik felára az ötajtóshoz képest 250 000, a limuzinnal összehasonlítva 400 000 forint. A csúcsmodell a kombik között és a teljes sorozaton belül a Mazda6 Sport Kombi AWD GT. Az összkerék-hajtású (AWD: all-wheel-drive) kombi csak a 2,3 literes négyhengeressel kapható, teljes felszereltséggel. Alapára 8,5 millió forint, ami kicsit alacsonyabb egy hasonlóan motorizált, összkerekes Volkswagen Passat Variantnál.

Jóval népszerűbbek lesznek a dízelmotoros autók, amelyek alapára 120 lóerős motorral 5,2 millió forinttól indul. Ez a motor ugyanekkora (310 Nm-es) nyomatékkal 136 lovas változatban is választható csekély felárért. A vezérképviselet várakozásai szerint az erősebb kivitelre jut majd a kereslet 65 százaléka.