Első nap egy ötajtós autót választottunk, 1,8 literes motorral. Az alap benzines minden szempontból megfelelő választás. Gyorsulása megfelelő, rugalmasságára sem lehet panasz. Az ötfokozatú váltó kiosztása jól sikerült, a pörgős motorral minden fokozatban nagy sebességtartományban mozog az autó váltás nélkül. Kellemes meglepetés volt, hogy motor a sportos külsőnek megfelelően hajszállal hétezer fölé pörgethető.
Ebben a kategóriában jellemzően ezerhatos benzinesekkel indul a kínálat. Az egy-hatos konkurenseknél a Mazda6 1.8 literes belépőmodellje érezhetően jobban megy, ára azonban nem magasabb vetélytársainál, sőt. A négyajtós karosszéria mellett döntőknek ötmillió forintból vissza is adnak a Mazda márkakereskedők.
Igen jó az alapmodell felszereltsége is. Széria a négy első és a két függönylégzsák, a blokkolásgátló továbbá az elektronikus fékerő-elosztó, a légkondicionáló, a motoros ablak- és tükörmozgatás. A 3 év/100 000 kilométeres garancia mellett a Mazda MES szolgáltatás is egy érv a szemrevaló japán újdonság mellett.
Az árakkal és a felszereltséggel hetek óta tisztában vagyunk, igazán a kocsi vezethetőségére voltunk kíváncsiak. A gyorsasági bajnokság parádsasvári futamának útvonalán vezethettük a Mazdát. Ennél jobb útvonalat nem találhattunk volna a stabilitás és az úttartás kipróbálására.
A pontos, közvetlen kormányzás segítségével tényleg jót lehet autózni. Gázelvételre stabil marad az autó fara, az útfekvés agilis. A hegyekig vezető országúti szakaszon a jó egyenesfutás könnyítette meg a vezetést.
Másnap a kínálat csúcsán álló Mazda6 Sport 2.3i GT volánja mögött töltöttünk néhány órát. Beülve csalódás volt, hogy a váltó csak ötfokozatú. Egy japán sportlimuzinban hatgangos váltóra számítanánk. A váltó kapcsolhatósága jó, a bejáratott tesztautó váltója sokkal könnyebben járt, mint a 350 kilométerrel kipróbált 1,8 literes.
166 lóerejével élvezetesen megy a sportmodell. A motor könnyedén és szívesen pörög föl, hangja 5000 fölött elég érces ahhoz, hogy öröm legyen hallgatni. Kormányzását nehezebbnek, még pontosabbnak éreztük az 1,8 literesnél, de lehet, hogy csak a látványos spoilerezés hatott ránk. A Mazda6 sportos karosszériája azokra a fiatal rendőrökre is hatott, akiket kivételesen nem a forgalmi-személy-jogosítvány szentháromság érdekelt, hanem csak a nekik is nagyon tetsző autóról kívántak beszélgetni egy kicsit, amikor megállítottak.
Első kérdésük az volt, hogy ez most a Sport, és van-e turbós benzines. Miután minden kérdést megbeszéltünk, gratuláltak a Mazdához. Ebben a modellben a 17 colos könnyűfém felnik mellett már a navigációs berendezés, a távirányítható BOSE hifi, az ülésfűtés és a xenon fényszóró is széria.
Mindkét kipróbált autóban egyformán jó volt az üléshelyzet, kár, hogy az utasülés magassága nem szabályozható. A kormány és a váltógomb a középső, TE kivitelben már bőrborítású. A volán szerencsére tengelyirányban is állítható.
Kényelmesek az ülések, a térkínálat elöl-hátul megfelelő. Az utastér komor színeit a középkonzol titánszínű műanyagja nagyon feldobja. A rugózási kényelem átlagos, a jó útfekvés fejében kényelmetlenebb rugózást is bőven elfogadhatónak tartanánk.
Újdonság a Mazda6 sorozaton belül a kombik és a dízelek megjelenése. A kombik felára az ötajtóshoz képest 250 000, a limuzinnal összehasonlítva 400 000 forint. A csúcsmodell a kombik között és a teljes sorozaton belül a Mazda6 Sport Kombi AWD GT. Az összkerék-hajtású (AWD: all-wheel-drive) kombi csak a 2,3 literes négyhengeressel kapható, teljes felszereltséggel. Alapára 8,5 millió forint, ami kicsit alacsonyabb egy hasonlóan motorizált, összkerekes Volkswagen Passat Variantnál.
Jóval népszerűbbek lesznek a dízelmotoros autók, amelyek alapára 120 lóerős motorral 5,2 millió forinttól indul. Ez a motor ugyanekkora (310 Nm-es) nyomatékkal 136 lovas változatban is választható csekély felárért. A vezérképviselet várakozásai szerint az erősebb kivitelre jut majd a kereslet 65 százaléka.