Mivel a Sportcoupéval új kétajtós alapmodell jelent meg Mercedes vonalon, az új CLK-t elődjétől eltérő dimenziókba kellett helyezni. Ezt jelzi, hogy az autó frontvonala a luxuskupé CL vonalvezetésével egyértelműen rokonságban van. Kupéként a CLK sem kap állócsillagot, csak a hűtőrácsot díszíti egy nagyobbacska csillag.
Szoborszerűen formázott az oldalsó sziluett és a hátsó traktus, hosszú percekig lehet csodálni az autó övvonalát anélkül, hogy megunnánk. A CLK elegáns voltát jelzi a C-oszlopig erősen emelkedő, a csomagtérfedélnél megtörő, és onnan hátrafelé lejtő övvonal. Hasonlít az E-osztály hátsó lámpájára a CLK lámpája, de a különbözés érdekében picit rajzoltak rajta.
Lehet, hogy sok Mercedes CL tulajdonos nehezményezi majd, de a CLK még egy igen fontos vonatkozásban lemásolta csúcs-kupé testvérét: karosszériája B-oszlop nélküli, a Mercedes kupék hagyományainak megfelelően. Eme fontos változtatás ellenére dicséretes, hogy a karosszéria csavarodó szilárdsága 40 százalékkal nőtt az elődhöz képest. Jó érték a 0,28-as légellenállási tényező is. Mivel nincs B-oszlop és az első ablakoknak sincs kerete, az összes ablakot leengedve és a tetőablakot kinyitva, szinte kabriós érzés adódik. Az ajtókeret nélküli ablakok nagy sebességnél sem kavarnak légörvényt, s nem keltenek zajt.
Hathatós javulás tapasztalható az utastérben. Az átpozícionálás a belsőben alkalmazott anyagok finomságán is lemérhető. Bár kétségkívül látszik, hogy donorként itt is a C-osztály szolgált, az eltérő szellőző rostélyokkal és az E-osztályéhoz hasonló gyönyörű és jól funkcionáló műszerfallal egyedi utat jár a CLK. A középső levegő befúvók egyik zárókarimájával a szélső levegőbelépőket zárhatjuk el.
Mint minden tisztességes modellcserekor, a CLK is nőtt elődjéhez képest. A 7 centis nyúláshoz viszonyítva kevésnek tűnhet a 2,5 centis tengelytáv növekedés, de mivel az új CLK szélesebb és magasabb is mint elődje, ezért bent nem kell félni helyhiánytól. Az első ülésekben szinte akármekkora magassággal könnyen el lehet férni, de nagyon hiányoltuk az ülések elektromos állíthatóságát. Tökéletes a vezetői helyzet, így nem csoda, hogy legtöbbünknek sosem akaródzott kiszállni az ülésből. Mivel a biztonsági öv csatja hátranyúlva túl messze volna, az ajtó becsukására elektromos motor viszi 10 centivel előrébb a csatot. Régóta alkalmazott, de még mindig kedves és biztonságos közlekedésre buzdító megoldás ez.
Kupék közt meglepően tágas a hátsó üléssor is, bár négyszemélyes autó révén a használhatóság csorbul. Különös igényességre vall, hogy a C-oszlop is puhán borított, így az elbóbiskoló hátsó utas nem fog fejének beütésére ébredni. 435 literes, tehát szintén a kupék közt óriási a csomagtartó, és a korábbi konzervatív Mercedes tradíciókat felrúgva az üléstámlák előredöntésével bővíthető is. A támlák döntése a csomagtartóból, egy kar meghúzásával elvégezhető.
Összesen hét motorral, köztük egy közvetlen befecskendezéses benzinmotorral és kupéban ritkán alkalmazott dízelmotorral jelent meg az új CLK. Új, illetve a CLK-ban új a 2,6 literes, 240-es jelzéssel futó V6-os benzinmotor is. 170 lóerős teljesítményével a V6-os motor a teljesítményskála alsó felében helyezkedik el, mégsem okoz csalódást. Tesztautónkba ötfokozatú automata sebességváltót szereltek, mellyel városban kifejezetten élvezetesen, dinamikusan lehet autózni, de sajnos a gyors helyváltoztatás tetemes fogyasztással járt. Tempósan haladva 15-17 liter/100 kilométeres átlagfogyasztást jelzett a fedélzeti komputer.
Az ötfokozatú automata váltó nem kínál kézi kapcsolási lehetőséget, a kar jobbra-balra tologatásával mindössze azt állíthatjuk be, hogy hány fokozatot használjon az automata. Túl alacsony fokozatot választva és a motort túlpörgetve azonban az elektronika közbeszól, és eggyel feljebb vált. Kifinomultan működve asszisztál a gyors és kényelmes autózáshoz egyaránt az ötfokozatú szerkezet. A váltó általában hamar alkalmazkodik a vezető stílusához és ennek megfelelő ütemben és gyorsassággal kapcsolja a fokozatokat, de hirtelen stílusváltással könnyen zavarba ejthető.
A városi fürgeségről meglepő országúti lomhaságra vált a 2,6 literes motor. A városhatárt elhagyva, 110-120 km/óra fölé gyorsítva kevésnek tűnik a 170 lóerő és 240 Nm nyomaték az 1,6 tonna közeli üres súlyhoz. Nyugalmasan autózni persze ekkor is lehet, időben visszakapcsolva pedig a nagyobb előzések is bevállalhatók. A váltókart két másodpercnél hosszabb ideig balra húzva az automata két fokozatot visszakapcsol, így az előzés már könnyebben megvalósítható. Ha kíméljük a motort és országúton nem kergetjük fölöslegesen a kilométereket, a fogyasztás a városi átlagnál jó 7-8 literrel lejjebb szorítható. Autópályán különösen kulturált a CLK viselkedés, a 234 km/órás végsebesség közelében sem érezni semmi jelét a nagy tempónak, szélzaj vagy egyéb bántó hangforrás sehonnan sem jelentkezik. Kilométerek ezrein át vezethető abszolút stresszmentesen az autó.
Alapvetően kényelmesre hangolt, de az igényes, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul térbeli lengőkaros futómű kialakítás és az elöl 225/45, hátul 245/40-es, 17 colos felnikre szerelt gumiknak hála a sportos kanyarvétel sem lehetetlen. Városban már nem ennyire rózsás a helyzet, a nagyobb úthibákról erős ütés formájában szerzünk tudomást. Megfelelő visszajelzést ad az útról a kormány, így ez sem akadályozza az élvezetes autózást. Jól teljesítenek a fékek, de az erő adagolását szokni kell.
Olcsónak semmiképp sem nevezhető az új CLK, de felsőbb kategóriába tartozása révén nem is feladat a kedvező ár. A 13,3 millió forintos alapárért gazdag biztonsági csomagot kapunk, de kényelmi szinten marad még mit megrendelni. Az elektromos ülésállítást mindenképpen ajánljuk, de több kivetnivalónk nem nagyon lehet.