Első beszálláskor rögvest feltűnik az utastér szép berendezése. Otthonos, fiatalos, tetszetős a kárpitozás, főként a világos műanyagok és játékos formák alkalmazásával érték ezt el. Ennek következtében majdhogynem hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a műanyagok gyenge minőségűek. Különösen a csomagtartóba épített Moduboard kivitele tűnik túl egyszerűnek, pedig ötletesen használható a csomagtartót két részre osztó műanyag tálca. A Moduboard alkalmazásával érték el azt is, hogy a csomagtartó egy síkba kerüljön az előredöntött háttámlákkal (az ülőlapok ugyanis fixek, sehova se dönthetők).
Ha elöl egy kategóriával nagyobb, akkor hátul egy kategóriával kisebb autót idéz a C3-as. Igazság szerint kizárólag csak gyermekeknek, vagy 160 centi alatti felnőtteknek ajánlható hosszabb távra a hátsó üléssor, ám rövid utakra sem tanácsos 170 centi fölötti magassággal beülni. Kár érte, mivel a C3-as jól bánik a hátul utazókkal. Sok rakódóhelyet kínál számukra és az Exlusive kivitelben még tálcák is lehajthatók az első ülések támláiról.
Korábban már teszteltük kézi sebességváltóval az 1,6-os Citroën C3-ast és a motorról akkor is csak jót tudtunk mondani. A Sensodrive váltó esetén sincs ez másként, mivel a 103 lóerős benzinmotor igazán jól érzi magát a kisautóban. Nyomatékban ugyan nem bővelkedik, így az erőteljes gyorsítások alkalmával jól ki kell pörgetni, de fogyasztása még ekkor is elfogadható szinten mozog, hangja pedig a legszebb sportautós emlékeket idézi.
Nyugodt városi autózás alkalmával már 2000-es fordulat környékén adagolható a következő fokozat, de ilyenkor a motor valódi képességeiről nem nyerhetünk tudomást, cserébe a fogyasztás még városban sem megy 8 liter fölé. 3500-as fordulat fölé kergetve a nehezen leolvasható fordulatszámmérőt, az 1,6-os C3-as megindul, mint a vasparipa.
Jól megy és jól is lassul a C3-as, ami nagyban köszönhető annak, hogy hátul is tárcsafékek veszik el a lendületet. Amivel viszont nem tudtunk megbarátkozni, az a fék adagolhatósága, mivel az ideges fékpedálra csak picit nyomva is erős fékezést produkáltak a tárcsák.
A motor mellett a futómű is szereti a sportos vezetési stílust, kifejezetten rajong a gyors kanyarvételért és a tempós haladásért. Nem érezni billegősnek a magas karosszériát. Rossz úton már nem ennyire egyértelmű a helyzet, mivel a tartósan gyenge minőségű aszfaltot nem venni észre, de nagyobb úthibákon ijesztő ütéseket közvetít a futómű.
Mindössze 120 ezer forint a Sensodrive váltó felára a kézi váltóshoz képest, de mivel csak az 1,6-os benzinmotorhoz kérhető az automata, így az alapár már az SX kivitelben is viszonylag magas, 3 160 000 forint. A tesztelt Exclusive kivitelű C3-as a Sensodrive váltóval 3 460 000 forintba kerül.
Működési elvét és kulturáltságát illetően a Sensodrive ugyanúgy viselkedik, mint a többi hasonszőrű automatizált kézi váltó, vagyis a fokozatok ugrását megérezni, nem olyan folyamatos az átmenet, mint egy automata váltónál, viszont a fogyasztás sem szökik az egekbe. Kezdetben képes meglepetést okozni a váltó a kapcsolás hirtelenségével és rántásával, de pár száz kilométer alatt kiismerhető a szerkezet és könnyen lehet idomulni hozzá. A váltókar mögötti Auto gombbal választhatjuk az automata üzemmódot, ezt kikapcsolva, vagy a kart előre-, vagy hátratolva térhetünk át manuális irányításra. Mindkét esetben öt fokozat áll rendelkezésre.
Kézi üzemben segíthetjük a váltás finomságát azzal, hogy elvesszük a gázt, visszaváltáskor pedig az automatika segít apró gázfröccsel, ami nem csak finomabbá teszi a kapcsolást, hanem élvezetesebbé is.
Olyan plusszal rendelkezik a C3 Sensodrive, amit ebben a kategóriában korábban még egyetlen gyártó sem kínált. Kézi üzemben nem csak a váltókar pöckölésével utasíthatjuk kapcsolásra a váltót, hanem a kormányoszlopon elhelyezett gombokkal is. Kormányról is kapcsolható automatizált kézi váltója révén a Citroën C3 Sensodrive egytized Ferrari áron nyújt egytized Ferrari érzést.
Mi tagadás, a kapcsolók nem sikerültek szépre – akárcsak a Ferrarikban -, de előnyük, hogy nem a volánon, hanem a kormányoszlopon helyezték el őket: pont, mint a Ferrarikban. Ennek előnye, hogy a volán elfordításakor is ugyanott kell keresni a kapcsolókat, mint alaphelyzetben.
Kézi üzemben a váltó, a motor kímélésének érdekében, túlságos pörgetésre feljebb váltással válaszol, lassításkor pedig fokozatosan kapcsol vissza-vissza. Túl alacsony fordulatszámnál hiába pöcköljük a kart, egyesből nem kapcsolhatunk kettesbe, de érdekes mód álló helyzetből indulhatunk másodikban.
Ha kevés autó van a városban vagy hegyi utakra érve, élve a Sensodrive kézi kapcsolgatási lehetőségével, fürgén és mi több, élvezetesen vezethető a C3-as. Dugóba kerülve viszont automatába téve a váltót, kerülve a kuplungolás fáradalmait, stresszmentesen közlekedhetünk. A nyugalom és sportosság felára 120 ezer forint – szerintünk megéri.