Aki beülés után automatikusan leghátulra és legalulra állítja az ülést, a 75-ben kellemes meglepetésre számíthat. Ebben az autóban valószínűleg kétméteres testmagassággal is könnyű elhelyezkedni, 190 centivel jelentős tartalék maradt. A vezetőülés sportosan mélyre engedhető, a tengelyirányban és magasságában állítható kormánnyal testalkattól függetlenül mindenki jól ül.
Átlagos méretűek a tükrök. Az áttekinthetőség rossz. Széles az első és a harmadik tetőoszlop, a far és az övvonal magas. Magasabbaknak az első látómezőbe ereszkedő tető is korlátozza a kilátást.
Jó a térkínálat. Elöl rengeteg a hely, a hátsó lábtér és a fejtér is méretes. A csomagtartó szűkebb az átlagnál, térfogata 432 liter. Az ember ritkán tömi degeszre a csomagteret, ezért ez nem súlyos hiányosság. Jobban zavart, hogy a 75 limuzinon nem sikerült felfedeznünk lehúzófület, vagy a burkolatban kialakított markolatot a fedél lecsukásához.
Menet közben is érezhető a kiváló karosszériamerevség, nem kell járdára parkolni ahhoz, hogy meggyőződhessünk erről. A kocsiszekrény nem deformálódik az útegyenetlenségeken, a burkolatok sem zörögnek. A 75-ös Rover kitűnő eredménnyel zárta a szabványosított Euro NCAP töréstesztet, csak a széria oldallégzsák hiánya miatt nem ez a típus lett a második ötcsillagos autó.
A belső tér eleganciája a középkategóriás autók között egyedülálló. Egy ennyire előkelő és ízléses műszerfal nem egy luxusautónak becsületére válna. Az ovális formájú órákat fabetét fogja közre, amely gazdagon díszíti az utasteret.
Kitűnő tapintású, puha műanyagból van a műszerfal felső része és az ajtókárpit. Ugyanilyen kiemelkedő a kárpitok minősége. Az összes ajtóoszlopot, a tetőt és az üléseket is elegáns, természetes hatású szövet borítja.
Amióta piacon van, a 75-ös Rover kategóriájának egyik, ha nem a legkényelmesebb autója. A most tesztelt modell is páratlanul gondosan bánt az utasokkal. Az ülések kényelme hosszú utazásokra csábít, a motorzaj nem szép, de csekély. Az áramvonalas, 0,31-es alaktényezőjű limuzinban 160-as tempónál is legfeljebb susog a szél.
Rövid távokat megtéve elvesz a kényelemből a nagy hidegben elég gyámoltalan fűtés. A motor lassan melegszik be, a fűtőteljesítmény az első 25 percben gyenge. A klímaberendezés hatékonyan párátlanítja az autót.
A lágy rugózás hihetetlenül sokat javított a budapesti úthálózatról bennünk élő képen. Egy 75-ös Roverben az ember hajlamos normálisnak képzelni az utak állapotát, mivel rugózása annyira keveset enged tovább a kerekeket érő ütésekből.
Tesztautónkat az új turbós benzines hajtotta. Nem túlzás azt mondani, hogy az ismert, 1796 köbcentis motor megtáltosodott a feltöltéstől. 120-ról 150 lóerőre nőtt a teljesítmény, a nyomaték 160 helyett 215 Nm, jóval alacsonyabb fordulatszámnál. A neves turbógyártó, a Garrett modernizált, GT20 jelű feltöltőjével szerelt motor 2100-as percenkénti fordulatszámon eléri maximális nyomatékát. A szívómotorhoz képest módosultak a dugattyúk, nőtt az olajpumpa és a befecskendező-fúvókák teljesítménye. A feltöltés ellenére sikerült magasan tartani a sűrítési viszonyt, ami az 1.8 T-nél 9,2:1-hez.
Tökéletesen kiegyensúlyozottan húz a motor. A legalsó fordulatszám-tartományban sem hiányzik belőle az erő, a nyomaték 2100 és 4000 között állandó. Turbós motorok ritkán idézik ennyire hitelesen a sokkal öblösebb szívó benzineseket. A gyorsulás minden sebességtartományban meggyőző, nulla és 96 km/óra között 9,1 másodperc telik el. A rugalmasság kiváló.
Hosszabbak az ideálisnál a sebességváltó útjai. A kar akadozás nélkül, könnyen jár a fokozatok között. Az áttételezés rendkívül hosszú. A kitűnő erőben lévő motor miatt a szívómotoros 75-nél hosszabb a turbós végáttétele. Mivel a motor szokatlanul tág tartományban használható, az autó a 7000-nél elért leszabályozáskor, harmadik fokozatban megfutja a 160-at. Erős motorral ez a fokozatkiosztás biztonságosabbá teszi a vezetést, mivel kivételesen széles tartományban gyorsítható az autó, időrabló sebességváltás nélkül.
Részben a hosszú váltó és a magas sűrítés erényeként könyveltük el a turbós benzinesektől meglepően alacsony fogyasztást. Városban télen, hóban 12,4 liter fogyott 100 kilométeren, az országúti 8,1 liter szintén jó eredmény.
Amíg nem kényszerülünk gyors irányváltásra, a menettulajdonságokkal is meg lehetünk elégedve. Gyors kanyarokban gázelvétel nélkül a Rover semlegesen viselkedik, terhelésváltásra az autó fara visszafogottan a kanyar külső íve felé közelít.
Síkos úton hirtelen kikerülésnél erősen túlkormányozottá válik az autó, csak határozott kormánymozdulattal lehet megfogni jeges aszfalton. Ez történik például, ha ki kell kerülni egy parkoló autó óvatlanul kinyitott ajtaját, tehát egészen hétköznapi helyzetekben is előfordulhat. Ilyen helyzetekben volna hasznos a menetstabilizáló elektronika, amely ebben a típusban sajnos felárért sem rendelhető.
Igen jó az egyenesfutás. Nagy sebességgel is megnyugtatóan stabilan fut az autó, a futómű tartalékait nem meríti ki a turbómotorral elérhető 210 km/órás végsebesség. Elégedettek voltunk a fék adagolhatóságával és a lassulással. A négytárcsás rendszer feltűnésmentesen, jól dolgozott. A kormányzás átlagos, a kormánykereket sokan túl nagynak találják.
176 000 forintba kerül a tesztautón látható 17 colos könnyűfém kerék. Amikor ezt elmeséltük, többen is visszakérdeztek, hogyan lehetséges ez, amikor egy 225/45 R17-estéli gumi ára 80 000 forint felett van, és akkor hol marad az igen szép felni ellenértéke. A felár azért lehet ilyen alacsony, mert jelenleg egy kedvezménycsomag részeként a 16 colos könnyűfém felni alapfelszerelés a tesztelt Club modellben. Aki a magasabb szintet jelentő Crown kivitel mellett dönt, az automatikusan 17 colos felnikkel veheti át autóját.
A 75-ös Rover kényelmével, eleganciájával és presztízsével egy kisebb luxusautó, ára azonban kedvezőbb a konkurens prémiummárkák hasonló teljesítményű típusainál. Club kivitelben 8 179 000 forintért kapható a 75 1.8 T. Csak a Saab 9-3 Sport Sedan vihető haza kevesebb pénzért. Az Audi A4 1.8T, a BMW 320i, a Jaguar X-Type 2.0, a Lexus IS 200, a Mercedes-Benz C 180 Kompressor, vagy a Volvo S60 is többe kerül.
Jó az alapfelszereltség. A biztonsági felszerelések közül blokkolásgátló, elektronikus fékerő-elosztó, teljes légzsákarzenál, mind az öt övhöz övfeszítő, elöl ezt kiegészítő överő-határoló és öt fejtámla jár.
Alapáras a napsugárzás szögét is figyelő automatikus klímaberendezés, a motoros ablakmozgatás mind a négy ablaknál, a motoros tükörállítás és a hat hangszórós rádiósmagnó. Jelenleg bő 800 000 forintos extracsomag egészíti ki az alapfelszereltséget. Ebben többek között könnyűfém kerekeket, CD-váltót és lejátszót, tolatóradart, esőérzékelő ablaktörlőt és automatikusan elsötétedő belső tükröt kap a limuzin és a Tourer.