Továbbra is közösen készíti nagy buszlimuzinjait a Fiat konszern és a Peugeot-Citroën. Mivel a francia páros nagyobb sikert könyvelhetett el az előd egyterűk értékesítésénél, az új autók megalkotásakor a Peugeot-nak és a Citroën-nek nagyobb szava volt. Bár azt mondják, hogy a mostani négy egyterű sokkal jobban elkülönül egymástól, a szolidan átrajzolt orron, a finoman módosított faron, no és persze az emblémán kívül nincs igazán különbség az autók közt megjelenésben.
Frontrészének kialakításával a Citroën C8-as a C5-tel megnyitott barátságosan gömböc korszakot viszi tovább. A lekerekített forma letagadja, hogy valójában milyen nagy is a C8-as. Hiszen az autó hossza 4,73 magassága 1,86 méter, amit alig hinni. Beülve már érezni a nagy teret. A tesztautóba hét különálló ülést szereltek, melyek (az első kettőt leszámítva) egyenként hajtogathatók össze és szerelhetők ki. Ma már szokványos, hogy annyi rögzítési pontot alakítottak ki a padlóban, hogy kényünk-kedvünk szerint alakíthatunk ki hálószobát vagy műcsarnokot az utastérből.
Mint minden hétszemélyes egyterűnél, a C8-asnál is kicsi a csomagtartó hét üléssel, legalábbis ahhoz képest, amennyi csomaggal a hét utazó megtámadná az autót. Az a jó, hogy a szabadon variálható utastérnek hála, mi határozhatjuk meg a csomagtartó és utastér arányát. Ülések nélkül a csomagtartó egyébként közel három köbméter lehet, ami már bútorszállításhoz is elegendő.
Az ülések komfortfokozata elölről hátrafelé haladva csökken. A legjobb a két első ülés, és a hely is itt a legbővebb. A második sor és a harmadik sor ülései egyformák, nyurgább felnőtteknek is elegendő alátámasztást adnak az ülőlapok, de a harmadik üléssorban a lábhely már szembeszökően csökken. Könnyű viszont megközelíteni ezt a sort is, feltéve, ha a második sor szélén ülőt rá tudjuk venni, hogy kedvünkért szálljon ki.
Felemás érzéseket keltett bennünk az utastér kialakítása és minősége. A leszakadt középső rekesz és a zörgő műanyagok borzolták kedélyünket, viszont a látványra és tapintásra is fának tűnő betétek luxusautó hangulatot sugároztak. Nem minőségbeli, hanem stílusbeli törést jelent a szép fabetétekhez képest a játékautókat idéző, de a maga módján mókás és szépen mutató műszersor. A három kerek órát a szélvédő tövében és középen helyezték el. Rossz megoldásnak tartjuk, hogy a visszajelző műszerek viszont a négy irányba állítható kormány tövében kaptak helyet, mert így a vezető kénytelen figyelmét megosztani.
Mit sem ér egy egyterű, ha a tárolórekeszek száma nem közelít a végtelenhez és tálcából és pohártartóból nem kínálja a szállítható utasok számának kétszeresét. A Citroën C8 igazán jól szerepel ebben a kategóriában. A hagyományos egy kesztyűtartó mellett további kettő van a műszerfal tetején, a kisebb fedeles dobozok száma pedig meghatározhatatlan, szinten minden nap találtunk egy újabb rekeszt.
Bár láttunk már ilyet, a C8 igazi különlegessége az elektromos mozgatású tolóajtó. Csak álló helyzetben (és igen lassan) nyitható az ajtó, így biztosak lehetünk benne, hogy a hátul rakoncátlankodó gyermekek nem fogják menet közben elhagyni az autót. Belülről gombbal vagy akár, hatásos megjelenést produkálva, a távirányítóval is vezérelhető az elektromos tolóajtó.
Dízelmotorból kettő választható a C8-ashoz (és a partner egyterűkhöz), a kétliteres 109, a 2,2-es 130 lóerős. Tesztautónkban ez utóbbi dolgozott. A 314 Nm-es maximális nyomatékot termelő dízellel temperamentumosan terelhető a testes jármű. Ez nagyrészt az egyenletes nyomatékleadásnak köszönhető. Ötfokozatú a sebességváltó, a kar elhelyezése remek, hiszen a kormány közelében, a középkonzolon található, viszont a kapcsolási utak hosszúak és a kar megvezetése sem elég pontos.
13,6 másodperc alatt gyorsul százra az autó, a végsebesség 182 km/óra. Városba kielégítőek a menetteljesítmények, vagyis nem is lomha, de nem is szélvészgyors az autó, országúton viszont sokkal kellemesebben vezethető a C8-as a rugalmas dízelmotornak hála. A kisebb előzésekhez ritkán kell visszaváltani, és könnyen tartható a kijelölt sebesség hegyre föl. Országúton 7-8 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométeren a C8-as, a zömében városi tesztfogyasztás viszont a 10 litert alulról súrolta.
Amiben még remek a C8-as, az az utazási komfort. Alig csap zajt a dízelmotor és a szél sem bántóan jut az utastérbe. A rugózás hangolása remekbe szabott, a nagy hajó nem lebeg az út felett, biztosan érezni a kapcsolatot az aszfalttal. Nagyobb úthibákon sem jön csónakszerű lengésbe az autó, és kanyarban sem érezzük, hogy mindjárt felborulunk. Ezt szerencsére nem úgy érték el, hogy betonkemény futóművet ültettek a busz alá. Az utasok úgy érzik, mintha szelek szárnyán repülnének, Aladdin varázsszőnyegén.
Az Exlusive kivitelű autó felszereltsége különösen gazdag, azonban ennek megfelelően ára is viszonylag magas, 9 580 000 forint. A közel 10 milliós árban benne van a blokkolásgátló, a menetstabilizáló elektronika, a két első, két oldalsó és a függönylégzsák, a ködfényszóró, a keréknyomás ellenőrző, az automatikus légkondicionáló, sőt még a xenon fényszóró is.