Bár továbbra is nagyon kelendő Európában a Renault Kangoo-család, az újabb konkurens modellek frissebb megjelenése miatt eljött az ideje az átalakításnak. Nem változtatattak túl sokat az autón, mégis egészen más megjelenésű lett a Kangoo II. Újak az első csepp alakú fényszórók és a hűtőmaszk is. Immár az autó jobban simul a Renault családi képhez. Az új lámpákban közös búra alá kerültek a fényszórók és az irányjelzők.
Hátul már kevésbé látványos az átalakítás, bár ide is új lámpaegység került. A tesztautón extraként rendelhető, egyben felfelé nyíló hátsó ajtó volt. Mind ennek, mind a széria két irányba nyíló ajtónak van előnye és hátránya is. Előbbinek nagy előnye, hogy jobban hátra lehet vele látni, viszont nyitni-csukni nehézkes. A kétfelé nyíló ajtó zavarja a hátra látást, viszont egyszerűbb kinyitni. Közös mindkettőben, hogy az alsó pereműk igen mélyen van, így a csomagtartóba nagyon könnyű rakodni. Igen méretes ez a része a Kangoo-nak, alapban 650 literes a csomagtartó, de ezt tovább bővíthetjük az ülések lehajtásával. Így már költöztetést is vállalhatunk.
Nagyon jó védelmezi magát a Kangoo, minden oldalon hatalmas védőcsíkok vigyáznak a fényezésre. Már korábban is tetszett nekünk a Kangoo dupla oldalsó tolóajtaja, amiken keresztül rendkívül egyszerű megközelíteni a hátsó utasteret. Egyetlen szépséghibájuk, hogy az ablakokat kibuktatni lehet csak, leengedni nem.
A fényezett lökhárítók és a könnyűfém kerekek feledtetik, hogy az autó alapját egy kisáruszállító adja. A személyautós jelleget erősíti még két hatalmas tetőablak is. Az első az első utasok feje felett van, nem nyitható, de sok fényt beenged, ám a tűző napot mégis szűri. Mögé viszont egy hatalmas nyitható ablakot szereltek, melyet vászon borít. Így nem meglepő, hogy nagyon világos a Kangoo utastere, szinte minden irányból bejut a fény.
Jól átlátható a karosszéria, egyedül a D oszlop takar egy kicsit többet. Ám ezt ellensúlyozzák az igen nagy és mindkét oldalt aszimmetrikus külső tükrök. Az első ajtókat személyautósra hangolták, amelyek így könnyen és szépen csukódnak, ám a tolóajtókat erősen meg kell rántani, hogy jól záródjanak. Érdekes megoldás, hogy a motorháztető a régi Ladákhoz hasonlóan előre nyílik.
Belül is érződik a Kangoo személyautósítása, ám sok minden emlékeztet még a teherautó jellegre. Kellemes a műszerfal kéttónusú kialakítása, ám anyaga rendkívül kemény és rossz úton még nyöszörög is. Ugyanígy elég egyszerű anyagból készültek az ülések, ám a látvány a tartósságról is tanúskodik. Szinte az egész autó padlórészét gumival borították, ami megkönnyíti a használatot, nem kell aggódni egy saras cipő miatt.
Praktikusságban szinte verhetetlen a Kangoo utastere. Pakolóhely van bőven, összesen 110 liternyi. Pohártartóból is van elég, az elöl ülőknek jut négy is, van érmetartó és több kisebb rekesz. A legjobbak a repülőgépszerű felső dobozok, ezekbe aztán lehet pakolni bőven. Simán elférnek az átlagosnál magasabbak elöl-hátul egyaránt. Jut elég hely a fejeknek és lábaknak is, mindenki kényelmesen utazhat.
Hátul akár hárman is vállalkozhatnak hosszabb útra. Az ülések alapvetően teherautósan magas üléspozícióban vannak, de ez ebben az autóban nem zavaró. Az ülések puha tömésűek, az elsők kanyarban is jól tartják az ember testét. Nem tetszett azonban az utas felöl az A oszlopra szerelt kapaszkodó, ezt ugyanis nem igazán éri el utasunk az ülésből. Igazán sportos a Kangoo műszerfala a fehér számlapos órák miatt. A kezelőszervek jól elérhetőek és könnyen használhatóak.
A tesztelt Kangoo 1,6-os motorja 95 lóerős. Más a váltó áttétele, mint a többi 1,6-os Renault-ban. Nagyon jól megy az autó, a 140 km/óra is sima utazótempó, és városban is okozhatunk meglepetést a kétkedőknek. Papíron 10,7 alatt gyorsul százra az autó, ami nem rossz érték. A meglepetés azonban most jön, az autó mérete ellenére a fogyasztása még sportos vezetés mellett is visszafogott. Normál használat mellett simán tartható hétliter körül.
Könnyen irányítható az autó, talán túl könnyen is. Túl „tiszta” a kormányzás, keveset érezni a történésekből. Alapvetően jó az autó futóműve, jól birkózik meg az úthibákkal, ennek azonban az az ára, hogy kanyarban bedől a karosszéria. Az autó féke érzésre olyan, mintha kidobnánk egy kampót és az beakadna az aszfaltba. Kis fékpedálra is nagyot lassul az autó. A kuplungpedál túlzott erővel dolgozik a vezető lába ellen, ami egy dugóban igencsak izomlázas másnapot biztosít, de a váltó könnyen és viszonylag pontosan kapcsolható a Kangoo-ban.
Sokat javult a megújulás során a Kangoo komfortja, ezt leginkább a csendességén lehet érzékelni. Még autópályás tempónál is csendes az utastér, egyedül a vászon borítás felöl érkezik szélzaj, de ez sem jelentős. De a komfortosságot olyan elemek is segítették, mint a kormányról is vezérelhető CD-s rádió, az elektromos tükrök és ablakok, és a komfortfokozatú első fejtámlák. Már névjeggyé vált a Renaultnál a biztonság, ebben az autóban sem volt másképp. Négy légzsák, öt hárompontos öv, öt állítható fejtámla, ABS, vészfékasszisztens óvják az utasokat.
Az előző modellhez látványra keveset változott, a Kangoo, ám minőségben sokkal jobb lett, immár valódi személyautóvá vált, amelyben a hatalmas hely és a kényelem adja meg az alaphangot.
Műszaki adatok – Renault Kangoo 1.6 16v Privilege | ||
Lökettérfogat (ccm) | 1598 | |
Furat x löket (mm) | 79,5×80,5 | |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 | |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) | 70(95)/5000 | |
Max. nyomaték (Nm/ford) | 148/3750 | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,7 | |
Végsebesség (km/h) | 170 | |
Fogyasztás (l/100 km) város | 9,8 | |
Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül | 6,1 | |
Fogyasztás (l/100 km) vegyes | 7,5 | |
CO2 kibocsátás (g/km) | 177 | |
Gumiméret | 175/65 R14 | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3995/1663/1827 | |
Tengelytáv (mm) | 2600 | |
Csomagtér (liter) | 650-2600 | |
Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) | 1105/525 | |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 | |
Listaár (forint) | 3.490.000 |