Manapság egy kombinak – tartozzon akármely méretosztályba is – elsősorban szépnek kell lennie. A szépségdíjas kombik – gondolok az Alfa Romeo 156 Sportwagonra vagy az Audi A4 Avant-ra – kisebb vagy alig nagyobb csomagteret adnak, mint a kiindulási alapnak tekintett lépcsőshátú verziók.
A Mercedes-Benz azonban hagyománytisztelő márka, a márkánál pedig hagyomány, hogy a praktikus kombi többnyire nagyobb csomagtartót kap, mint a limuzin.
Az új E-osztály T-modell, hűen a családi trendhez óriási csomagtartóval mutatkozott be. Az autó 690 literes csomagtartójában már az ülések előredöntése nélkül is kicsempészhetünk a egy komplett kínai családot, és ha a hátsó üléssor támláit is előre döntjük, a család teljes bútorzatát is magunkkal vihetjük. Ekkor ugyanis már egy platós-Zuk rakodóképességével is felvehetjük a versenyt, mivel az autóba 1950 liternyi rakomány fér.
Mivel többnyire nem embercsempészésre és bútorszállításra fogják használni az E-osztályos kombikat, az autó csomagtere és környéke rengeteg kényeztető extrával szerelhető fel, amit a tesztautóba bele is építettek. Először is a csomagtér ajtaját nem kell fáradságos munkával nyitni zárni, mivel azt gombnyomásra elektromos motor végzi.
A főmenüben az is beállítható, hogy a kétféle magasság közül az ajtó meddig nyíljon ki, ha netán szűk garázsban akarunk éppen rámolni. A kalaptartót is motor mozgatja, így nekünk csak a bőröndöket kell emelgetni. De legalább nem túl magasra, mivel a küszöb térdmagasság alatt található.
Nagyon hasznos a Easypack nevű, szintén plusz pénzért kapható eszközkészlet. A hálóból és kampókból álló készlet segítségével egyszerűen rögzíthetjük holmijainkat és alakíthatunk ki több szeparált rekeszt. Az egész annyira egyszerű, mintha legóból építenénk várat. A csomagtér két szélén sín fut végig, ahová vagy rögzítő kapcsokat, vagy egy hálót pattinthatunk be.
Ha telhetetlenek vagyunk, és nem érjük be a hátul lévő 690 literes térrel, az utasteret is bevonhatjuk a csomagszállításba. A hátsó üléssor támlái könnyedén dőlnek előre, kétharmad-egyharmad arányban, és a kalaptartóval sincs gondunk, mivel az ülés támlájához van rögzítve. A csomagteret és az utasteret masszív doboz választja el, amit ilyenkor ki kell vennünk az autóból.
Utasterének térkínálatában a kombi E-osztály nem marad el limuzintól, és nem is növi túl. Ez jó hír, mivel az autó van annyira tágas, hogy öt nagytestű felnőttet Hencidától-Boncidáig mindenféle megpróbáltatás nélkül el tudjon szállítani. A légkondicionáló négyzónás, így elöl-hátul oldalanként eltérő hőmérséklet állítható be.
DVD-alapú navigációs rendszerrel és tévével is felszerelték Elegance kivitelű tesztautónkat. A navigációs rendszer hazánkban még nem tud segíteni a tájékozódásban, mivel Magyarország digitális térképe ilyen formában még nem készült el, de a 16:9-es képernyőn nézhetünk DVD filmeket is. Persze csak álló helyzetben, mivel amint az autó elindul, a rendszer biztonsági okokból a képet lekapcsolja, nehogy elterelje a vezető figyelmét.
Inkább a nyugodt és kényelmes utaztatás, semmint a sportos vehemencia jellemző az E-osztályra, és ez igaz a kombira is. Mivel automatikus szintszabályozású a hátsó futómű, a terheléstől függetlenül folyamatosan azonos szinten áll az autó hátulja.
Csomagok nélkül és hat tonna vassal is egyformán könnyű manőverezni az autóval, bár a hirtelen kormánymozdulatokra kicsit megbillenteti magát. Hogy a megbillenésből nagy baj ne legyen, szériában menetstabilizáló elektronikával szerelik az autót. Így a hátsókerék-hajtásnak csak jó oldalát látjuk.
3,2 literes, 224 lóerős motorral érkezett hozzánk a tesztautó. Ez a V6-os motor gyönyörű hangon szól, az autó 1800 kilós üres súlyához képest megfelelő teljesítménnyel bír, mégsem képes döbbenetes gyorsulásélménnyel szolgálni. Ez annak ellenére így van, hogy a százra gyorsulás még az ötfokozatú automata váltóval is csak 8,5 másodpercig tart.
A nagy sebességet nem érezni, ezért sem lehet észrevenni, hogy milyen gyorsítást tud produkálni az autó. Csak lassításkor jövünk rá, hogy milyen nagy tempóval is mentünk. Az elektrohidraulikus fék döbbenetes erővel lassítja az autót, minden egyes fékezéskor az utasok agya át akarja szakítani a koponyájukat.
Magas és nagyon magas között változik az autó fogyasztása városban, ami számszerűsítve 15 és 18 litert jelent. Az átlagos fogyasztás 13 literen tartható, országúton takarékosabb a motor.
Kombi Mercedes E-osztályt 12 439 000 forintért lehet venni. Az E 320 T-Modell alapára 15 363 000 forint, ami 907 ezerrel több a limuzinénál. 150 liternyi rakománnyal több fér a kombiba, mint a limuzinba, így a literenkénti felár valamivel több mint 6000 forint. A kombi formát és a praktikusabb kialakítást előnyben részesítőknek ez könnyedén felvállalható.
Műszaki adatok – Mercedes-Benz E 320 T-Modell | |
Lökettérfogat (ccm) | 3199 |
Furat x löket (mm) | 89,9×84,0 |
Hengerek / szelepek száma | V6/18 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) | 165(224)/5600 |
Max. nyomaték (Nm/ford) | 315/3000-4800 |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,5 |
Végsebesség (km/h) | 233 |
Fogyasztás (l/100 km) város | n.a. |
Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül | n.a. |
Fogyasztás (l/100 km) vegyes | 10,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | n.a. |
Gumiméret | 225/55 R 16 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4850/1822/1495 |
Tengelytáv (mm) | 2854 |
Csomagtér (liter) | 690-1950 |
Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) | 1785/575 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 80 |
Listaár (forint) | 15.363.000 |