Néha az ember azt kívánja, hogy az opcionális hátsó oldallégzsák, a DVD-s navigációs rendszer, vagy a vásárlókat rabul ejtő panoráma üvegtetők helyett a gyárak inkább a minden tulajdonost érintő lényegre koncentráljanak.

Az elsők között bemutatott műszaki ínyencségeknek egy tömegautóban csak akkor van értelme, ha a kötelező programot tisztességgel teljesíti az adott típus, tehát ára kedvező, utas- és csomagtere tágas, ülései kényelmesek, futóműhangolása komfortos és biztonságos, motorja és gazdaságossága is eléri minimum az adott kor átlagos színvonalát.

Pontosan ilyen autó a Nubira, amely egy lényeges területen sem enged meg magának különösebb hibákat. A Daewoo az új Nubira tanúsága szerint továbbra is arra összpontosít, ami egy autóban valóban mérvadó.

Fontos például a tetszetős forma. A Daewoo az alsó középkategória és a középkategória közötti újdonságot Pininfarina köntösbe öltöztette. A Tacuma egyterű után ez a második modell a dél-koreai gyártól, amelynek formaterve a Pininfarina stúdióban készült.

450 centis a Nubira, amivel az alsó középkategória leghosszabb autói közé tartozik. Tágas és kényelmes az utastér. Kellően hosszú úton állíthatók az első ülések, a hátsó sorban nagyon tágas a lábhely, langaléták feje is viszonylag jól elfér, az ülés sem kényelmetlen.

Lényeges szempont az is, hogy az embernek ne kelljen mindent a zsebében tartania, hanem belakhassa az autót személyes tárgyai elhelyezésével. A Nubira ebben is jó. A váltókar előtt is van hely, jó megoldás a kis zseb belül az utasülés támláján.

Nem egy jóval drágább autóval szemben a Nubira tervezői nem felejtették le a térképzsebet a hátsó ajtókról. A kesztyűtartó alatt keskeny polcot fedeztünk fel. A kézifékkar mögötti négyzetes üreg sok mindent elnyel, előtte vannak a pohártartók az elöl ülőknek.

Idejétmúlt megoldás a zöld digitális óra, amiről a nyolcvanas évek óta nem tudnak leszokni a távol-keleti gyártók, az az érzésünk, hogy fontosabb nekik, mint egy jó kis karaoke parti. A másik kifogásunk a Nubira egyébként ízléses belső tere ellen az egyszerre alkalmazott mű fa és alumínium hatású betét.

Szerintünk ez túl sok a jóból, vagy egyiket, vagy másikat volna érdemes megtartani. Maga a fa utánzatú betét, ha már nem valódi, legalább nem a fényesen rikító, hanem a nekünk jobban tetsző sötét tónusú.

Jól személyre szabható az üléshelyzet, jóllehet a kormány a távol-keleti standardnak megfelelően csak magasságában állítható, tengelyirányban nem. Az ülőlap elejének és hátuljának szögét is külön állíthatjuk.

Az első ülésekben mindenféle testalkatú ember jól érzi magát hosszúra nyúló utakon, a deréktámasz állítható, az ülés maga kényelmes.

405 literes a csomagtartó, ami nem szűk, de jóval kisebb a lépcsőshátúak átlagánál. A Volkswagen Bora 455, a Seat Cordoba 485, a Renault Mégane limuzin pedig 520 liternyi csomagot szállíthat az ülések lehajtása nélkül. Rontja a tér kihasználhatóságát a zsanérok mérete, amelyek záráskor belefordulnak a csomagokba.

Hengerűrtartalmához és teljesítményéhez képest váratlanul jól ment a tesztautó. Ketten is megnéztük a forgalmiban, hogy tévedésből nem az 1,8 literes változat került-e hozzánk, de nem.

Megfelelő gyorsasággal nő a sebesség egy-egy visszakapcsolás után, de a motor rugalmasságára sem panaszkodhatunk. A váltó kapcsolhatósága közepes, áttételei illenek a motorhoz. Gyári adatok szerint az autó 10,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebesség is tisztességes, 187 km/óra.

Városban, lendületesen vezetve, 11,6 litert fogyasztott a tesztelt Nubira, ami túl sok. Visszafogottan autózva országúton és autópályán 7-9 liter is elég lehet, ami átlagos.

Átlagos kvalitásokkal bír a futómű is, a rugózás megfelelően kényelmes. Gyorsabb kanyarokban sem billeg úgy a Nubira, mint más Daewoo-k. Jól kézben tartható és kiegyensúlyozott akkor is, ha kanyargós úton kell sietni.

Szerencsére a Daewoo még nem találta ki, hogy drágábban adja autóit és saját imidzse polírozásával párhuzamosan, magasabbra pozícionálja őket. A Nubira alapváltozata (SE jelzéssel) 3 149 000 forintba kerül. Ez az ár egészen egyszerűen verhetetlen, ennyiért jóval kisebb ferdehátú autót se nagyon kapni ezerhatos motorral, nemhogy tágas csomagterű limuzint.

Tesztünkben egy manuális klímaberendezéssel felszerelt SX Comfort Cool változat szerepelt. 3 399 000 forintos ára nagyon alacsony, az autó méreteihez, kényelméhez képest potya pénzért megszerezhető a Nubira. Ez az ár annyira kedvező, hogy a Nubira akár középszerű autó is lehetne, de erről szó sincs. Inkább jó, mint átlagos.

Alapáron hat hangszórós rádió, légkondicionáló, állítható gerinctámaszos vezetőülés, elöl-hátul motoros az ablakemelő van az autóban. Szériában jár a blokkolásgátló, légzsákból viszont csak kettő jut az elöl ülőknek, az oldallégzsák feláras, függönylégzsák nem rendelhető.



Műszaki adatok – Teszt: Daewoo Nubira 1.6 SX Comfort Cool
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 79×81,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) 80(109)/5800
Max. nyomaték (Nm/ford) 150/4000
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,7
Végsebesség (km/h) 187
Fogyasztás (l/100 km) város 9,1
Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül 6,0
Fogyasztás (l/100 km) vegyes 7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 178
Gumiméret 195/55 R15
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4500/1725/1445
Tengelytáv (mm) 2600
Csomagtér (liter) 405
Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) 1180-1230/435-485
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Listaár (forint) 3 399 000