Vezettük: Audi A8 Driving Experience
Az A8 Driving Experince nevet viselő eseményen egy tucatnál is több A8-as várta, hogy a mindig kritikus újságíróknak bizonyítson. Az Audi nem titkolja, hogy a legsportosabb luxus limuzin előállítására törekszik, aminek kipróbálásához kitűnő helyszín egy versenypálya aszfaltja.

A teszthez a nyolchengeres 4,2 literes, 335 lóerős benzinesek szolgáltak alanyként, légrugózással párosítva. A mérethez viszonyítva könnyűnek mondható közel 2 tonnás önsúllyal rendelkező A8-asok ebben a változatban 6,3 másodperc alatt érik el a 100 km/órás sebességet, sebességük pedig a beépítet elektronika miatt 250-nél ér véget.

Elsőként 100 km/órás sebességről kikerüléssel történő vészfékezés volt a résztvevők feladata. Mint minden ilyen feladatnál, az oktatók a vezetők lelkére kötötték, hogy a fékpedált a lehető legnagyobb erővel tapossák. Általánosságban 70-80 kilogrammal kell a fékpedálra lépni ahhoz, hogy maximális lassulást tudjunk produkálni. Speciális beépített mérőműszerek mutatták a reakcióidőt valamint a fékezés nélkül megtett útszakasz hosszát. Jó reakcióidő mellett ekkora sebességről 9 méter körüli távolságot tesz meg az autó míg a vezető a gázpedálról a fékre helyezi a lábát. Az A8-as határozottan lassul és kitűnően irányítható marad a maximális fékhatás kifejtése közben is.

Jóval izgalmasabb volt a következő feladat, ahol a pálya hátsó szakaszán nagy sebességű szlalomozást kellett kivitelezni. Bekapcsolt menetstabilizálóval rendkívül biztosan feküdt az úton az A8, a kitöréseket kisebb-nagyobb beavatkozásokkal határozattan kezelte az ESP. Az ESP gomb megnyomásával izgalmasabb sodródásokat engedélyez az elektronika, azonban ész nélkül sem sikerült olyan viselkedést kicsikarnunk, amit ellenkormányzással ne tudtunk volna helyrehozni.

Végül a teljes Hungaroringen tettünk öt kört az autókkal, ahol kipróbálhattuk, hogyan viselkedik igazából az A8 a nagysebességű kanyarokban. Az állítható futómű a választható négy fokozat közül természetesen a dynamic állásban viselte legjobban a sportos haladást. A 2 tonna körüli tömeggel rendelkező A8 gyors illetve hirtelen kanyarban alulkormányzottá válik, amin gázelvétellel korrigálhatunk, rendkívül egyszerű módon.

A váltást a hatfokozatú Tiptronic váltó rendkívül gyorsan végzi, nincs olyan érzése a sofőrnek, hogy 2 fokozat között időt veszít. Kézi üzemmódban a váltókar előre-hátra való noszogatásával, illetve a kormányon lévő fülek segítségével választhatunk fokozatot. Tempósabb haladás mellett érdemes ebben a módban használni a váltót, mivel ilyenkor padlógázra sem kapcsol magától a váltó és elkerülhetőek a terhelésváltásból eredő negatív reakciók.

Luxusautóhoz képest valóban dinamikusan viselkedik az Audi zászlóshajója, az utcai körülmények között szinte lehetetlen versenytársat találni. Minket meggyőzött.