Az alsó középkategóriában ütőképes autót alkotni nem könnyű dolog, márpedig a Daewoo-nak ez sikerült. A korábbi Daewoo modellekhez képest minőségi ugrásnak számít a Nubira. Dél-Koreában 2002-óta Lacetti néven fut a Nubira, Magyarországon és Európában a Lacetti az ötajtós változatot jelenti. Idehaza ősszel jelenik meg az ötajtós Lacetti, a Nubira kombi változatával egyetemben.
További eltérés is van az európai és a dél-koreai modell között. A két autó futóműve ugyanis jelentősen eltér egymástól, mivel a két kultúra eltérő tulajdonságokat részesít előnyben. Míg tőlünk távolabb a lágyabb rugózást kedvelik, Európában a feszesebb, sportosabb csillapítás a nyerő.
Kicsit közhely jellegű, de a Nubira még mindig a Pininfarina stúdió gyermeke és a korábbi koreai autókhoz képest ugrásszerű javulás érzékelhető a külsőn. A belső egyre kulturálódik, de valahogy még nem teljesen európai, bár ez önmagában még egyáltalán nem lenne hátrány.
Ahogyan a japán kollégáknál, itt is a funkcionalitás és a könnyű használhatóság volt az elsődleges szempont. Nem spóroltak a fautánzatú műanyag elemekkel, amelyek csúnyának éppenséggel nem mondhatóak, de nem mindenkinek sikerült kedvére tenni vele.
A középkonzol egyszerű, méretes kapcsolókkal, jól áttekintethető. A megszokott, de gagyi digitális óra, alatta egy Blaupunkt fejegységet találunk, ami meglepően szépen dalol széria mivolta ellenére.
Lejjebb haladva egy gumírozott polc, majd alatta az automata légkondicionáló következik. A beállított levegő paraméterei egy nagyméretű kijelzőn jelennek meg, a nyilacskák mozognak – látványos megoldás.
A könyöklőben temérdek hely leledzik, előtte két, pakolásra is kiválóan alkalmas pohártartót találunk. A váltó mögött pedig egy újabb nagy tálca áll rendelkezésre. Bal térdünknél kihajthatunk egy kibélelt rekeszt, a használható méretű kesztyűtartó alá egy polcot szereltek a leleményes mérnökök.
Hátul sincs híja a praktikumnak. Az ülések háttámláján és oldalán is találunk zsebeket, az ajtókon térképzsebek, a könyöklőben pedig újabb két pohártartó. Ennél több pakolási alkalmatosság már csak összezavarna bennünket.
Fontos megemlíteni még a csomagtartót, amely 405 literes térfogattal próbálja kiszolgálni az igényeket. A vezető oldali ajtóról gombbal is nyitható a csomagtér, amely méretével inkább a szűkösebbek közé tartozik a kategóriában.
Viszont mentségére legyen mondva, hogy a hátsó sorban rendkívül tágas hely fogadja az utasokat. 190 centiméteres magassággal is bőséges a lábhely, valamint elégséges fejtér is rendelkezésre áll.
Bőrborítású a kormánykerék és az 1,6-ossal ellentétben szerencsére két síkban állítható, valamint a rádió is vezérelhető róla. Így már gyerekjáték a megfelelő üléspozíció kialakítása, az ülések hosszú távon is viszonylag kényelmesek maradnak.
Ezúttal 1,8 literes motorral próbáltuk ki a Nubirát, amely rendkívül dinamikusan mozgatta az autót. A 16 szelepes, 122 lóerős motornak mindössze 9,5 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy a Nubira elérje a 100 km/órás sebességet és a 194 km/órás végsebesség is tekintélyt parancsoló.
Valószínűleg ez könnyedén ki is autózható, mivel 180-ra pillanatok alatt felkúszik a mutató. Alul sem gyenge, de jó szívómotorhoz hűen pörgetésre jönnek elő a lóerők, ami jelentős fogyasztásnövekedéssel jár együtt.
Csúnyán magas fogyasztást produkált a motor, aminek egy részét a mindössze 300 futott kilométernek tulajdonítottuk. 140-es autópálya tempó mellett is 10 liter feletti fogyasztást mértünk, ami igen messze áll még a 7,5 literes gyári vegyes fogyasztástól is.
Szerencsére ötsebességes kézi váltóval szerelt változatot vezettünk, de létezik négysebességes ZF automata is, némi plusz fogyasztás és mínusz dinamizmus ellenében. Hosszú boton, egy nagy gubics – akár így is nevezhetnék a váltókart.
Hosszú úton, puhán jár a kar, ami rövid használat után már nem különösebben zavaró. Mindössze a hármas és az ötös fokozat közötti határozatlanság rontotta a váltó megítélését, mert többször is ötödiket sikerült kapcsolni a hármas helyett.
Az átdolgozott futómű jól viselkedik normál körülmények között. A márkán belül mindenképp első, de kategóriájában is megállja helyét. Nagy sebességnél viszont jelentősen romlik a stabilitás, és gyakori kormánykorrekció szükséges az egyenes haladás érdekében.
Viszonylag csendes az utastér, nagyobb sebességnél a gumik gördülési zaja viszont magasabb a kelleténél. A csillapítás és a rugózás is megfelelő, 100 km/órás sebesség környékén még stabilan fordul az autó, nem kezdenek korán nyikorogni a gumik sem.
Tempósabb kanyarokban alulkormányzottá válik az autó, viszont végig jóindulatú marad. A fékhatás megfelelő, kanyarban fékezve sem imbolyog vészesen a karosszéria.
Sajnos az 1,8 literes motorral szerelt Nubira már nem olcsó, ezen jó tulajdonságát nem vette át az 1,6-os változattól. Ugyan a felszereltségével nincs probléma, mivel a négy légzsák mellett kényelmi felszereltségek tömegét találjuk, alufelni, ABS és kipörgésgátló is van.
Ezért viszont nem kevesebbet, mint 4 749 000 forintot kell letenni az asztalra. Valamivel gyengébb felszereltséggel 3,4 millióért adják az 1,6 -os modellt, amihez képest minőségi ugrást nem nyújt a nagyobb motor. Dinamizmusban a kisebb motor is helytáll, az apró extrák pedig biztosan nem érnek több mint egymillió forintot.
Összességében egy könnyen megszerethető autó az 1,8-as Nubira, magas ára mellett csak a magas fogyasztás róható fel negatívumként. Az 1,6-os Nubira árban alaposan feladta a leckét, amit az 1,8-asnak nem sikerült megoldania.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1799 |
Furat x löket (mm) | 81,6 X 86 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 90(122)/5800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 165/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,5 |
Végsebesség (km/h) | 194 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,2 |
Vegyes (l/100 km) | 7,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 183 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4500/1725/1445 |
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Csomagtér (liter) | 405 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1210/485 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 195/55 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 749 000 |
Konkurensek (forint) | Volkswagen Bora 1.6 Ocean: 4 188 000 |
Skoda Octavia 1.6 Ambiente: 4 125 000 | |
Renault Mégane II Limusine 1.6 Dynamique Plus: 4 330 000 | |
Kia Cerato LX Safety 1.6: 3 999 900 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
Fontosabb extrák | ABS, ASR, Automata klíma, vezető- utasoldali légzsák, alufelni, elektromos ablakok, elektromos és fűthető visszapillantó tükrök |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | 1,6-os motorral kedvező ára miatt kitűnő vétel. Az 1,8-as ugyan jól megy, de sokat fogyaszt és aránytalanul drága |
Pontszám (max. 10) | 6,5 pont |