Horváth Zsolt:
Tetszett az Audiban az MMI, és a tág határok között mozgatható ülés. Ez az autó nem éreztette annyira a súlyát, mint a Mercedes, jó volt a kormányzása is. Tetszett, ahogy a műszerfal óráit mintha egy V motor két ékszíja keretezte volna. Ez lehet, hogy nem véletlen, hiszen a legtöbb Audi V motoros lesz a jövőben. Nem tetszett a váltó, D-ben jó volt ugyan, de én nem vettem észre, hogy Sport módban gyorsabban váltott volna, csak jobban kihúzatta a motort.
Az E-osztály sokkal összeszedettebb, kifinomultabb. Nehéz belekötni. Nagyszerű volt és ez nagy szó, mert én nem vagyok csillagpárti. Kissé lebegős az autó, de ezt vártam.
Hamar Balázs:
Nagyon tetszett az E-osztály pörgös, nyomatékos motorja, de zavart a kissé dülöngélő karosszéria és a fék adagolhatósága. Nagyszerű találmány az elektrohidraulikus fék, de a pedál érzetén javítani kellene.
Az A6-os kulturált, csendes és finom járású motorja ebben az autóban is rabul ejtett. Jó volt az úttartás és könnyű a vezethetőség is. Kevésbé tetszett a belső kidolgozás és a kemény futómű.
Szörényi András:
Az Audi belső tere ebben a szürke színösszeállításban nem az igazi, de ez nem az autó hibája, jobban is össze lehet válogatni. Az Audiban a fokozatválasztó kar műanyagja rangon aluli, ez biztos.
Az Audinak nagyon könnyű és pontos a kormánya, de kis sebességnél visszafelé is tekernem kellett, nem tért vissza elég erővel. Ugyanez a Mercire még jellemzőbb, de ott ez része a Mercedes érzésnek. A Merci egy tohonya, de előkelő autó, ebben az árkategóriában az Audi sportossága túlságosan a rugózási kényelem rovására ment, legalábbis Budapesten. Vezetni sokkal jobb az Audit, vonulni inkább a Mercedes-szel vonulnék.
A térkínálat szerintem az Audiban jobb hátul. A motor erősebb a Merciben, de az Audi is nagyon fölényesen megy és könnyebben pörög fel, 9-9-re adnám a 10-ből a motorokat. Iszonyatosan nagy csomagtartója van az Audinak és sokkal feltűnőbb a Mercinél.
Vitathatatlanul kényelmesebb rugózása miatt a Mercedest jobb autónak tartom, belseje is jobban tetszik. Ennek ellenére az Audit választanám, mert szériában összkerék-hajtású. Eléggé frusztrálna, ha a 20 milliós autóm hóban nem jönne ki a kertből, ezt az érzést meghagynám a kétkerekes autók tulajdonosainak.
3.0 TDI |
E 320 CDI |
|||
MOTORADATOK | ||||
Lökettérfogat (ccm) | 2967 | 3227 | ||
Furat x löket (mm) | 83,0×91,4 | 88,0×88,4 | ||
Hengerek / szelepek száma | V6/24 | S6/24 | ||
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 165(225)/4000 | 150(204)/4200 | ||
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 450/1400-3250 | 500/1900-2600 | ||
MENETTELJESÍTMÉNYEK | ||||
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,3 | 7,7 | ||
Végsebesség (km/h) | 243 | 243 | ||
FOGYASZTÁS | ||||
Város (l/100 km) | 11,8 | 9,4 | ||
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,3 | 5,4 | ||
Vegyes (l/100 km) | 8,3 | 6,9 | ||
CO2 kibocsátás (g/km) | 223 | 183 | ||
MÉRETEK | ||||
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4916/1855/1459 | 4818/1822/1449 | ||
Tengelytáv (mm) | 2843 | 2854 | ||
Csomagtér (liter) | 546 | 540 | ||
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1765/580 | 1735/525 | ||
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 80 | 80 | ||
Gumiméret | 225/55 R16 | 225/55 R16 | ||
ÁR, KÖLTSÉGEK | ||||
Alapár | 13.377.000 | 13.881.000 | ||
Konkurensek | BMW 530d: 12.890.000 | |||
Renault Vel Satis 3.0 dCi Privilege: 13.850.000 | ||||
Tesztelt autó ára | 16.582.815 | 21.148.750 | ||
Fontosabb extrák | Audi A6: ABS, EBV és hidraulikus fékasszisztens, könnyűfém keréktárcsák, ESP, Elektronikus differenciálzár-funkció (EDS), esőérzékelő, fűthető ablakmosó fúvókák, kipörgésgátló (ASR), komfortklíma-automatika, multifunkciós bőrkormány, Multi Media Interface Basic, vezető és utasoldali légzsákok, oldallégzsákok, sideguard függönylégzsák rendszer
MB E 320: ABS+BAS+ASR+ESP, elektromos ablakemelők komfortfunkcióval és becsípődés-védelemmel, elektronikus fékrendszer, első ülések elektromos magasság-, illetve dőlésszög-állítással, esőszenzor, fűtött ablakmosó fúvókák, klímaautomatika, multifunkcionális kormánykerék, vezető- és utasoldali légzsák többfokozatú működési logikával; oldallégzsák; függönylégzsák elöl-hátul |
|||
ÉRTÉKELÉS | ||||
a vezess.hu véleménye | Közel azonos alapáron juthatunk hozzá az Audihoz és az E-osztályhoz is. Nincs igazán különbség az alapfelszereltségben sem, valamivel drágábbak az extrák az E-osztályhoz. Az Audi jóval sportosabb autó, a Mercedes pedig ugyanennyivel kényelmesebb. Az A6-os zötyögős rugózásánál mi előrébb soroltuk az E-osztály finomságát. | |||
8,75 pont | 9,5 pont |