Teszt: Peugeot 407 1.8 Symbole - A vonzás hatalma

Kinézete alapján legtöbben legalább 200 lóerőt saccoltak Peugeot 407-es tesztautónk orrába. Ezt a gáláns megelőlegezést határozott fellépésének köszönheti autónk.

Két dolog ragadja meg szemből az ember szemét: a hatalmas hűtőrács és a mandulavágású szempár. Előbbi kedvező látványa ellenére inkább hátrány. Lökhárító gyakorlatilag elöl nincs, egy kisebb koccanás javítása is vagyonokba kerülhet.

Érdekes módon, a 407-es sokkal nagyobb autónak mutatja magát, mint amilyen valójában. Hátrafele haladva a terebélyes karosszéria megőrzi lendületét. Többen a 607-es utódját vélték felfedezni a kisebbik Peugeot-ban, ami az első ülések környékén még érthető is. Tökéletesen elegendő a hely, a kényelmes elhelyezkedés egyedüli zavartényezője, hogy a háttámla fokozatállítása nem elég finom.

Kielégítő lábhely jut a hátsó ülésekhez is, ide is nyugodt szívvel ültethetünk 190 centis langalétákat. Feltéve, ha fejükkel csínján tudnak bánni, mivel ekkora magassághoz már nem kalkuláltak fejtérrel. 180-185 centiig viszont lelkiismeret-furdalás nélkül utasíthatjuk hátra a magasabbakat.

Végül a csomagtartónál csúcsosodik ki a helyszűke. Mindössze 407 liter maradt a leghátsó fertályra, ami az ügyes marketingszám ellenére is kevés.

Elsőre úgy tűnik, hogy kevés a pakolóhely az utastérben. Aztán szépen lassan mindennek megtaláljuk a helyét. A mobiltelefonoknak szánt szűk polc ránézésre alkalmatlan feladatára, ennek ellenére a vékony perem mégis mindig megfogta a leesni készülő telefonokat.

Hatalmas a kesztyűtartó, az oldalsó térképzsebek is kellően tágasak, és van belőlük a hátsó ajtókon is. Egyetlen pohártartónak jutott csak a hely a váltókar mögött, ez nem annyira jó megoldás.

Kétoldalt szabályozható klíma jut a felszereltségi lista második helyén álló Symbole 407-esbe. Ebben az ár és méretkategóriában szokatlan, hogy nem csak a hőmérsékletet, hanem a levegő útját is oldalanként tudjuk beállítani. Egyik oldalt fejre, másik oldalt lábra is küldhetjük a hideg-meleg levegőt.

A fentebb megelőlegezett lóerő-mennyiségnél jóval kevesebb, 116 szorult az 1,8-as benzinmotorba. Ez elegendő így első hallásra, bár a hasonló méretű benzinesek néhány lóerővel többet szoktak tudni.

Ugyancsak elfogadható a 11 literes átlagfogyasztás – ami 12 literes városiból és 7,8 literes országútiból tevődött össze -, hiszen ekkora autónál, ekkora motorral más sem szokott kevesebből kijönni.

Elkeserítően hangzik a 12,9 másodperc a 100-ra gyorsulásra, de ez még nem árul el mindent. Lassan pörög fel a motor, alacsony fordulaton nemigen kap erőre. Határozottan kell taposni a gázt ahhoz, hogy a dinamizmus halvány látszata megcsillanjon azon a gyönyörű orron.

Néhány nap kell, hogy megszokja az ember: mindig eggyel alacsonyabb fokozatba kell váltanunk, mint ahogy azt más autóval tennénk. Ebben az esetben már tartani tudjuk a lépést a forgalom ritmusával.

Mivel a gyárban tudják nagyon jól, hogy ez a motor nem farag csőre töltött rakétát a 407-esből, rövid fokozatokkal és egész jól kapcsolható váltóval igyekeztek segíteni az erő kézbentartását. Ötödikben 110-nél 3000-es fordulattal pörög a motor.

Autópályán utazótempónak 180 km/óráig bármilyen sebesség bevállalható. Mivel ekkor a fordulatszám már jó magasan jár, ötödik fokozatban is van bevethető erő. De sajnos motorzaj is jut az utastérbe.

Sok időt töltöttek a futómű kiagyalásával, nem hiába. A hátsó többlengőkaros konstrukció nem új truváj, az elődben is ilyen volt. Az első viszont igazi okos találmány, mivel a különleges kettős keresztlengőkaros futómű különválasztja a rugózási és kormányzási mozgásokat. Állítólag részben ennek a megoldásnak köszönheti Laurent Aiello, hogy 1997-ben 406-os Peugeot-jával győzött a Német Túraautó Bajnoki-sorozatban.

Ez a motorváltozat nem állítja ugyan nagy kihívás elé az első kerekeket, mégis érezni a Peugeot versenysportos törekvéseit. Engedelmesen halad az autó, miközben az első kereke felől nem érkezik semmiféle negatív hatás. Az úthibákat is jól tűri, és a kormánymozdulatokra is flottul reagál.

A futómű hangolása érzésünk szerint hangyányit sportosan kemény, amit finom lágy lengéscsillapítással igyekeztek kompenzálni. Ez így komfortos együttest eredményez, amivel mindenféle talajviszonyok között élvezettel lehet haladni.

Erősebb középkategóriás autót könnyen lehet találni a 407-esnél, kedvezőbb ajánlatot viszont nemigen. 5 250 000 forint a legolcsóbb 1,8-as 407-es ára, a tesztelt Symbole ennél 500 ezer forinttal kerül többe. Tisztességes ajánlat ez, mivel extrákkal bő kézzel szerelték fel az autót. Csak a fontosabbakat említve, ESP és dupla automata klíma is található az autóban.

Annak jó az 1,8-as benzinmotorral szerelt Peugeot 407-es, aki beletörődik a viszonylag magas fogyasztásba és a gyenge menetteljesítményekbe. Viszont semmi esetre sem mondana le a luxus minimális fokáról, és egy középkategóriás autó nyújtotta kényelemről.


Műszaki adatok – Peugeot 407 1.8 Symbole
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1749
Furat x löket (mm) 82,7×81,4
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 85(116)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,9
Végsebesség (km/h) 200
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 11,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,0
Vegyes (l/100 km) 7,9
CO2 kibocsátás (g/km) 187
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4676
Tengelytáv (mm) 1811
Csomagtér (liter) 1447
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1400/580
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 66
Gumiméret 205/60 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) Sphere: 5.250.000
Konkurensek (forint) Toyota Avensis 1.8 Sol (129 LE): 6.095.000
Renault Laguna 1.8 Monaco (120 LE): 6.090.000
Ford Mondeo 1.8 Trend (125 LE): 5.885.000
Opel Vectra 1.8 Comfort (122 LE): 5.823.000
Mazda6 1.8 TE (120 LE): 5.499.900
Tesztelt autó ára (forint) Symbole: 5.750.000
Fontosabb extrák ABS, ESP, első-, oldalsó-, függönylégzsák, térdlégzsák a vezetőnél, állítható magasságú első ülések, automata kétoldali légkondicionáló, esőérzékelős ablaktörlő, elektromos ablakemelő elöl-hátul, CD-s rádió
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nem igazán duzzad az erőtől az 1,8-as Peugeot 407-es, hiába sugallja ezt a forma. Az átlagfogyasztás viszonylag magas, de a vezetési élmény ezzel a motorral is elfogadható. Az ár tisztességes, az extrákat bőkezűen mérték.
Pontszám (max. 10) 7,0 pont