Egy teszt megírását azzal szoktuk kezdeni, hogy elmentjük a dokumentumot a dátummal és az autó nevével. Tehát rutinosan: 04_10_25 – Daewoo Nubira 1.8 kombi. Már itt elrontottuk, nem Nubira, Lacetti. OK. 04_10_25 – Daewoo Lacetti 1.8 kombi.
Kicsit már jobb, de nem Daewoo, Chevrolet! Ezt magunk előtt is szégyelljük, tehát harmadikra: 04_10_25 Chevrolet Lacetti 1.8 kombi. A Daewoo-ból többek között azért lett Chevrolet, mert a Chevy az amerikai álmot képviseli, ami pozitív áthallásokat okoz és mindenképp vonzó perspektíva.
Ennél racionálisabb válasz, hogy jelenleg a Daewoo és a Chevrolet arculata sem az igazi Nyugat-Európában, ahol a Daewoo-kra máshogy néznek, mint itthon.
Egy Nyugat-Európában általánosan elfogadott belépőmárka felépítése mindenképp sokba kerül, ezt a kiadást nem lehet megúszni. A GM választhatott, hogy a Daewoo-ba invesztál (ld. hajógyártás, kenyérpirító, mikrosütő) vagy a Chevrolet-be (ld. Corvette, Impala, Suburban).
Nyilván a Chevrolet lett a befutó, amely a világ számos országában sikeres népautó. Itthon a sevrolet ejtés dívik, mi is így szoktuk meg gyermekkorunktól fogva, de ez helytelen. A svájci származású Louis Chevrolet nevét sevrolé-nek kell ejteni.
Első Chevrolet tesztautónknak sikere volt, legalábbis a megszólítások számából ezt vettük le. A piros szín és a könnyűfém felni valóban feldobja az autót, de a Lacetti Wagon krómozott hűtőrácsa is tetszetős.
Például megállt mellettünk egy úr Kia Shumával, aki Chevy Lacettire akarja cserélni autóját, de a bejáratott benzinkúton is megnézték az autót, a a tesztautóinkat mosó-takarító kézi mosóban is volt alkalmunk mesélni a Nubirából lett Lacettiről.
Amiről megannyiszor több rosszat, mint jót mondtunk, az a tesztautó hajtáslánca, illetve főleg motorja volt. A 16 szelepes, 122 lóerős egy savanyú emberre hasonlít, aki kelletlenül ugyan, de végül is teszi a dolgát.
Nem sok spiritusz szorult a motorba, kedvetlenül, lassan pörög fel. 122 lóereje és 165 Nm-es nyomatéka viszont minden további nélkül elegendő a Lacetti kombi mozgatásához, helyenként tempós mozgatásához. A váltó sem a legjobb, hosszú utakon jár a kar, pontatlanul, és meg is akad két fokozat között.
Kanyarban gázelvételre nem reagált rosszindulatúan az autó, de aki belefékez egy lendületesen vett kanyarba, ne lepődjön meg, ha a Lacetti elindul keresztbe. Az enyhe túlkormányozottságot mi inkább élveztük, mintsem megijedtünk tőle. Az egyenesfutás stabil, nem izzadt a tenyerünk, amikor rövid időre belekóstoltunk a 180-ba.
Ennél a sebességnél az ötödikben 5000-et forgó motor már igen hangos, a szabályos 130-nál viszont elfogadható zajszinttel utazhatunk. A rugózási komfort közepes, az úthibák érezhetők, de nem teszik tönkre a kombi Lacettiben igen kellemes utazást.
Már eleve az autó tágassága jó alapokat teremt a nyugodt és kényelmes autózáshoz. Hátul a belső szélességet is illik megdicsérnünk, de főleg a lábtér tágassága az, amivel a Lacetti kombi a középkategóriás autók között is megállná a helyét. Fejmagasságban szintén jól teljesít a koreai kombi.
A Chevrolet Lacetti kifejlesztésekor nagyon gondos munkát végeztek az utastér kialakítói. Pedig mennyi helyen elronthatták volna, de nem. A számos tételből álló kívánságlista mindegyik elemét kipipálhatjuk.
Tehát, szeretnénk kényelmes üléseket és jó üléshelyzetet. Ezen vágyaink teljesítve. A két első üléshez állítható gerinctámasz jár, az ülés mérete megfelelő, az első sor igazán kényelmes.
A jó üléshelyzetet is hamar megtaláltuk, a kormány tengelyirányban és magasságában is állítható a jobban felszerelt Lacettikben, az ülőlap dőlését-magasságát két tekerővel szabályozhatjuk, ennyi állítási lehetőséggel könnyű jól elhelyezkedni a kormány mögött.
Fontos vágyunk még, hogy minden apróságnak legyen helye az utastérben. A Lacetti ebben a műfajban egyenesen brillírozik. A váltó előtti katlanba mindent beleszórhatunk, aminek nincs kedvünk helyet keresni a két kesztyűtartóban, az elöl és hátul is tágas térképtartók egyikében, vagy a kartámasz alatti rakodóhelyben, netán az első utasülés oldalán lévő hálós tárolóban, az ülések háttámláján lévő zsebben és így tovább.
Alaphelyzetben 400, lehajtott ülésekkel 1410 literes csomagterével nem állít fel rekordokat a Lacetti. A kalaptartó eltávolításával felfelé jócskán ki lehet egészíteni a teret, családi nyaralásra minden bizonnyal el lehetne indulni az autóval.
Az üléstámla osztottan előrehajtható 60:40 arányban. Az ülések előredöntésekor nem kell kivenni a fejtámlákat, a padló nem teljesen sík előredöntött üléstámlával. A csomagtartó padlója alatt számos fachot fedeztünk fel.
A Lacetti kombi csomagterében is van 12 voltos csatlakozó, amiből még kettő van: az egyik a megszokott szivargyújtó, a másik a váltókar előtt található. A csomagokat négy stabil szemhez lehet rögzíteni. A csomagteret az teszi végképp kerekké, hogy falában is van hova pakolni.
Szinte csak városban járva 12,2 litert fogyasztott a tesztautó, majd egy újabb méréskor 14,1 litert. Mi mindig abban bízunk, hogy régebben a Daewoo-k és mostantól a Chevy-k azért fogyasztanak ilyen sokat, mert még nagyon újak és nem kopott össze rendesen a motorjuk. Várjuk Daewoo Kalos és új Nubira tulajdonos olvasóink levelét, hogy csökkent-e a fogyasztás az első 5-10 000 kilométer után.
Autópályán és országúton a nehezen minősíthető városi 12-14 liter majdnem megfeleződött, 7,53 litert mértünk. Ezt kedvezőnek tartjuk, mert a Lacetti kombi három felnőttet és sok csomagot szállított, ebben az árkategóriában kifogástalan kényelemben és erőtartalékokkal.
Az 1,8 literes, 122 lóerős verzió magas fogyasztása és lusta viselkedése miatt nem vonzóbb a 109 lóerős 1,6 literesnél. A kombi Lacetti esetében a lényeg az 1.6-os motorral csupán 3 099 000 forintos alapár, benne CD-s rádióval, motoros első ablakemelővel, központi zárral, két légzsákkal, blokkolásgátlóval és Isofix csatlakozókkal. Még jobb vételnek tűnik a Lacetti Wagon Star klímával felszerelt változata 3 299 000 forintért.
Drágának a tesztelt Platinum modell sem drága, az 1.8 16V motorral 4 049 000 forintba kerül. Alacsony árához bőséges felszereltség társul, többek között az 5 lemezes CD-tár is alapáron jár.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1799 |
Furat x löket (mm) | 81,6×86 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 90 (122) /5800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 165/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,4 |
Végsebesség (km/h) | 194 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,2 |
Vegyes (l/100 km) | 7,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 183 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4580/1725/1460 |
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Csomagtér (liter) | 400-1410 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1280-1330/n.a. |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 195/55 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 049 000 |
Konkurensek (forint) | Citroën Xsara Break SX 1.6i-16v 110, 3 695 000 |
Ren. Mégane kombi 1.6 16V Dyn. Plus 4 430 000 | |
Fiat Stilo kombi 1.8 16v Dyn., 5 312 500 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Négy légzsák, ABS, kipörgésgátló, ködfényszóró, automata klímaberendezés, kormányról vezérelhető CD-s rádió 5 lemezes CD-tárral, motoros első-hátsó ablakemelő, központi zár, blokkolásgátló, Isofix ülésrögzítő-csatlakozók, bőr kormány és váltógomb, tetőcsomagtartó sín, 15 colos könnyűfém felni. |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Csak a lusta motor nem ilik a képbe. A névváltozás nem módosította a tágas és kulturált utasterű Daewoo Nubira kiváló ár/érték arányát. Ez a vonzerő kombiként még nagyobb, a Chevrolet név pedig egyszerűen jobban cseng. |
Pontszám (max. 10) | 6,75 pont |