Egyértelmű, hogy a Toyota a T Sport modellt azért küldi harcba, hogy fiatalabb vevőket is magához láncoljon és csökkenteni tudja a Corolla modellt vásárlók igencsak ötvenes átlagéletkorát. Erre a megújult modellel még nagyobb az esély, mint a korábbi típussal volt.A legtöbben felrótták a z autónak, hogy tudása ellenére túl konzervatív megjelenésű, ami főleg a konkurens modelleket figyelembe véve nyomasztó. Ennek most vége. Továbbra sem a Corolla TS lesz a főszereplő a Halálos Iramban című filmben, de nem is tévesztik össze az 1,4-es dízel modellel.
A 2004-es általános Corolla megújulás során a TS ruháját is átszabták, méretes lökhárítókat kapott előre és hátulra is. Az első ütköző a sportos jellegnek megfelelően hatalmas „szájjal” készül, amin át bátran áramolhat a levegő a hűtőhöz. Ennél azonban fontosabb, hogy méhsejtmintás ráccsal borítva igazán izgalmas lett az autó orr-része.
Nagyobbak lettek és mélyen ülő fészkekben kaptak helyet a ködlámpák, amik szintén hozzájárulnak a sportos arculathoz, ugyanúgy, mint a kerekeket összekapcsoló küszöbspoilerek. Érdekes, hogy a japán gyár nem díszíti autóját tetőspoilerrel, pedig szinte kiált érte az üresnek ható far.
Átalakításon esett át az utastér is, itt is kiélhették magukat a Toyota sportosabb beállítottságú tervezői. Az ülések középső része fényes vörös borítást kapott, és hasonló színű cérnával varrták az új kormány és a váltókar bőrborítását. A TS esetében lemondtak a Lexustól származó „térhatású” Optitron műszerfalról, és helyette fehér számlappal látták el a modellt.
A korábbi alumíniumhatású borítás helyett immár kevlár utánzat fedi a középkonzol egyes részeit. Megmaradtak viszont a krómbetétek a szellőző rostélyokon és a belső kilincseken, a váltó és kézifékkaron is. Helyet kaptak az alumínium pedálok is.
Nem csak látványban áll távolban az átlagostól az utastér, hanem minőségében is. Egyszerűen kellemes hatású belső fogadja az utasokat, jó használni a dolgokat az autóban, azok működnek, nem zörögnek vagy lógnak. Kiváló példa erre a szivargyújtó feletti kis fedett rekesz, melynek záródását gumipárnákkal csillapítják.
Ahogy összes testvére, a TS Corolla is gazdagodott a tengelyirányú kormányállítással, így még inkább önmagához szabhatja az üléshelyzetet a vezető. Nemcsak látványban lett izgalmasabb a kormány, de átalakították a szerkezetét is, így a két végállás között lerövidült az út, a rásegítés viszont a kényelmet idézi.
Határozott tömésűek az ülések, oldaltartásuk pedig biztosítja, hogy gyors kanyarvételnél se kelljen a kormányba kapaszkodni. Továbbra is kissé magasan van az ülőlap alsó végállása, így mindig megmarad a buszos érzetünk.Az elődmodell hirtelen ter helésváltások esetén farcsóválásba kezdett, ezt a jelenséget az új TS-nél csökkentették. Áthangolták a lengéscsillapítókat, a stabilizátorokat, a rugókat, és 20 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztették a karosszériát.
Csillapított toronymerevítőt is kapott a japán harcos, ami nagy erőhatásoknál fejti ki áldásos hatását, viszont a kisebb lökések rezonanciáját és zaját nem engedi át a karosszériára és így az utastérbe.Sikerült is elérni a várt eredményt, az autó kanyarokban gyorsabb, mint elődje, ám továbbra is bedől a karosszéria és a TS tolja az orrát. Aki viszont úgy szeretne sportos autóba ülni, hogy a budapesti kátyúk között is közlekedhessen, annak itt a tökéletes választás.
Valószínűleg rengeteget változna az autó stabilitása, ha 16 colos, 195 milliméter széles abroncsok helyett 215 széles 17-esekkel szerelnék. Így viszont az autó vezetése tiszta fejet kíván, mert a motor fantasztikus teljesítményé vel nincs arányban a gumik fékezéskor nyújtott tapadása.Ezek a negatívumok akkor merülnek fel az emberben, ha tudja, mire képes a Corolla. Aki ugyanis úgy ül bele, hogy nem ismeri a 6200-as fordulatszám feletti lehetőségeket, az egy majdnem tökéletes, sportos jellegű autót ismer meg.
Egyvalamin ugyanis nem változtattak a Toyotánál, mégpedig az 1,8 literes, 192 lóerős SZÍVÓ motoron. Már alulról remekül húz a motor, de vezető arcán kiütközik a meglepettség, amikor a fordulatszám a bűvös 6200 fölé ér. Ekkor ugyanis a változó szelepvezérlésnek köszönhetően hangos csatakiáltással az összes katonáját harcba küldi a motor. Az ember nem tud betelni az ekkor feltörő teljesítmény- és hangorkán élményével, minden gyorsításnál követeli a részét.
Emiatt aztán kevésbé kihasználható az a lehetőség, hogy normál használatnál akár keveset is fogyaszthatna az autó, és elfogadja, hogy az élmény 100 kilométerenként átlagosan 13 liternyi üzemanyagba kerül.Az utcai rosszalkodásban a váltó sem ellenfele a vezetőnek, gyorsan, pontosan siklik egyik fokozatból a másikba. Véleményem szerint más kiosztással sokkal brutálisabb és ésszerűbb lenne az autó. Az első két fokozat ugyanis hosszú, míg az ötödik-hatodik rövid, így autópályán az utolsó fokozatot is le lehet forgatni, ami felesleges.
Ellentétes kiosztással, tehát rövid egy kettővel, javulhatna a gyorsulás élmény, míg hosszabb hatodikkal csökkenne az autópályás fogyasztás. Jelenleg ugyanis 4-5000 körül forog a motor kulturált autópályás haladásnál. Emiatt hosszabb távon zavaró az utastérben jelentkező zaj.Egyvalami azonban minden kétkedőt csendre in t, az pedig az autó ára. Jócskán olcsóbb lett a megújulással a Corolla TS, így nem csak kategóriatársaival, hanem a kiskategóriás sportmodellekkel is versenyképes. Az alapárhoz remek felszereltség is tartozik, extraként kevés dolgot kérhetünk, metál fényezést és bőr üléseket.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1796 |
Furat x löket (mm) | 82,0 x 85,0 |
Hengerek / szelepek száma | 4 / 16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 141 / 192 / 7800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 180 / 6800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,4 |
Végsebesség (km/h) | 225 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,7 |
Vegyes (l/100 km) | 8,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 198 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4200 / 1710 / 1455 |
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Csomagtér (liter) | 289 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1260 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
Gumiméret | 195/ 55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 800 000 |
Konkurensek (forint) | Opel Astra Sport: 6 905 000 |
Renault Megane Sport: 7 430 000 | |
Honda Civic Type R : 6 990 000 | |
VW Golf GTI: 6 800 000 | |
Peugeot 206 RC: 5 150 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, menetstabilizáló rendszer, fékassztisztens, kipörgésgátló, 6 légzsák, elektromos ablakemelők elöl+hátul, központizár, automata légkondicionáló, sebességfüggő szervokormány, |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Kiváló minőségű autó a Sport Corolla. Fantasztikus motorjával és árával a TS összes negatívumát elsimítja. Nagyobb felnikkel és egy kissé más hangolású váltóval sokat javulna az autó. |
Pontszám (max. 10) | 8, 25 pont |