Méhsejtmintás levegőbelépő, ködfényszóró a lökhárítóban, könnyűfém felnik, és hasonló extrák díszítették újabb Dacia tesztautónkat. Ezen extrák és az 1,6 literes motor olyan árkategóriába lépteti a Logant, ahol nincs sok keresnivalója. Szerintünk nincs értelme kitörni az olcsó autó szerepkörből és valószínűleg kevesen fognak 100 ezer forintot kiadni azért, hogy szebb kerekek legyenek az autójukon. Az 1,6 literes motor az 1,4-eshez hasonlóan hengerenként két szelepet kapott. 87 lóerős teljesítmény és 128 newtonméteres nyomaték segíti a haladást, egy 8 szelepes motor minden előnyével és hátrányával együtt. Kellő nyomaték áll rendelkezésre már szinte az alapjárattól, ami könnyen vezethetővé teszi a Daciát. Az átlagnál jóval gyorsabb válaszreakciót kapunk a motortól a gázpedál érintése után, bár csodát nem szabad várni.
A gyors reakció ellenére a motor rendkívül lusta természetű és a magasabb fordulatszám-tartományokat nem kedveli igazán. Az 1,4 literes motorral szembeni kézzelfogható erénye a magasabb utazó- és végsebesség, ami nem létszükség. A kisebbikkel is könnyen teljesíthető a 120-130-as utazótempó, városban pedig szinte nem is érezhető a különbség. Fogyasztásban is az 1,4 literes győz, mivel az 1,6-os 10,4 liter üzemanyagot is elégetett 100 kilométerenként. Ez csöppet sem mondható kedvezőnek, hiszen viszonylag csekély saját tömegű autóról beszélünk. 11,5 másodperces idő alatt érhetjük el a 100 km/órás sebességet, a 175 km/órás végsebesség elérése viszont egy örökkévalóságnak tűnik, ha egyáltalán elérhető. A fékek jól fognak, adagolhatóságban pedig verik a Renault emblémával ellátott, túlszervózott fékű modelleket, és még csak nem is nyikorogtak. Kedveltük a futóművet is, ami tökéletesen alkalmas a hazai közlekedésre. Meg sem kottyannak neki a nagyobb gödrök és a rosszabb minőségű átjárók. Ami az úttartást illeti, nagyobb sebességnél sem instabil az autó, még az erősebb fékezést is jól viseli. Szerencsére a kemény műanyagok ellenére nincs zörgés az autóban, sőt a zajokat is egészen jól sikerült kirekeszteni az utastérből.