Ha csak a darabszámokat nézzük, talán nem is hiányozna a hathengeres motor a középkategóriás családi autókból. Kisebb büdzsével ott vannak az 1,6-1,8 literes benzinesek, ha tovább nyújtózkodhatunk, jobbnál jobb dízelek közül választhatunk.
Mégis jó, hogy legalább választékbővítésnek ott vannak az árlistán, egyszerűen kell egy csúcsmodell. A célcsoportban felfedezni véljük azokat az alkalmazottakat, akik a céges autó policy alapján nem választhatnak a prémiummárkák kínálatából, de többre jogosultak egy négyhengeres motornál.
A 407 csak Supreme és Sportline felszereltséggel kapható, ami mindkét esetben úri kivitelt jelöl, sok extrával, elegáns belső térrel. A bőrülések anyaga és kidolgozása jó minőségű, formájuk jól eltalált és kényelmes.
A fokozatválasztó kar környékén a karbonnak szánt díszítő fóliához nem ragaszkodnánk, a 407 karaktere az automata váltóval, a nagy hengerűrtartalmú motorral és a nagypályás felszereltséggel inkább elegáns, mint sportos. A kormányoszlop környékén használt műanyag viszont siralmasan olcsó hatású.
Hátul apróra sikerültek a térképtartók az ajtóban, ezen nem volna nehéz segíteni. Elöl normális méretű a térképtartó, a második kesztyűtartóban részben elférnek apróságaink, amiknek a két első ülés között és a középkonzolon nem találunk helyet.
A hátsó kartámla nem egyszerűen egy kényelmes szivacsdarab, igazi ezermester. Van benne két pohártartó, az elejében rekesz, a hátuljában üreg és tollat is rögzíthetünk belsejében. Sílécalagút vezet az alulméretezett csomagtérbe, amely csupán 407 literes és kis nyílása miatt nehezen megpakolható.
Bár a V6-os limuzin az ötödik Peugeot 407 volt, amelyet megkaptunk tesztre, még így is idő kellett az akklimatizálódáshoz. Az extrém hosszú első túlnyúlás, a szokatlanul mély műszerfal, a magas csomagtartó és a méreten aluli tükrök miatt a 407 nehezen áttekinthető.
Városban nem kevés borsot tör az orrunk alá a nagy fordulókör és főként az első tetőoszlop, amely rettenetesen sokat kitakar a külvilágból.
Ha valaki tanácsot kér tőlünk, akkor a középkategóriás autók között a dízeleket ajánljuk nagy nyomatékuk és a benzineseknél kisebb fogyasztásuk miatt, ha a 2,0-2,2 literes négyhengeresek közül kell választani.
Ha drágább autó is belefér, és főleg, ha az állam és a hasonlóan rokonszenves olajtársaságok nem tornásznák fel 260 forintra az üzemanyagárakat, akkor a minimum hathengeres benzinesekre esküdnénk.
V6-os motorral a 407 egészen más autózási kultúrával kényezteti el az utasokat, mint az amúgy tényleg jó és dízel mércével finoman járó négyhengeres 2.0 HDi. Nagyképűen hangzik, de valahogy így képzelünk el egy jól motorizált autót.
Elegendő erő odalent, még több erő a középső fordulatszám-tartományban, de a mosolyunk 4000 felett a legszélesebb. Ahol egy tádé elalél, teljesítménygörbéje szabadeséssel zuhan és szerencsétlen pára váltásért könyörög, ott a 407 hathengeresével még csak a kötelező programon vagyunk túl.
A gála nagy fordulaton kezdődik, ahol a V6-os motor hangja alig kivehetőből átvált élvezetessé és pompásan gyorsítja az ólomsúlyú 407-est. A szuverén erőforrás eltölt bennünket azzal a megnyugtató érzéssel, hogy van itt még bőven tartalék, ha arra kerül a sor.
Kézi váltóval nem kapható a hathengeres 407, alapáron jár a hatfokozatú automata. Téli és sport üzemmódban is használhatjuk a váltót, de az alapfelállás is jól kiszolgál mindenféle igényt.
Sport állásban az automata nem pörgeti értelmetlenül a motort, a sportosság szerencsére nem abból áll, hogy akkor is ostobán tartja a fokozatokat, amikor semmi jelét nem adjuk a száguldozásnak.
Kézzel visszakapcsolva az automata nem elég kifinomult, érezhető rántásokkal jelzi a váltásokat. Felfelé ilyen gond kézzel kapcsolva és automata üzemben sincs. Manuális módban az elektronikus vezérlés nem enged túl sok teret a vezetőnek, magától felkapcsol a fordulatszámhatár előtt.
Autópályán, eltaláltan hosszú áttételezésével, az automata váltó nem engedi bőszen forogni a motort, 200-nál hatodikban 4000 körül jár a fordulatszámmérő.
A Peugeot ésszerű megoldást választott az ESP kikapcsolására. A menetstabilizáló és a kipörgésgátló gombnyomásra háttérbe vonul, de 50 km/óránál magától visszakapcsol. Ez a módszer már bőven elég volt ahhoz, hogy hazafelé a havas és meredek mellékutcában is feljusson az autó, mert ilyenkor az enyhén kipörgő kerekekkel jobban kapaszkodik, mintha a kipörgésgátló agyonfojtaná a motort és az autó lassulna, majd megállna.
A szervokormány erős rásegítése miatt a 407 – súlyát meghazudtolva – játszi könnyedséggel irányítható. A kormányzás pontossága, talán az erős szervohatás miatt, inkább átlagos, mint jó.
Szintén felár nélkül kapjuk az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítást. Ebből az ember annyit vesz észre, hogy a 407 futóműve tényleg jó. Kényelmes, ha vonulunk, stabil, ha kanyarban sietünk, de sem a kényelmet nem lihegi túl émelyítő ringatózással, sem a sportosságot primitív rázással.
Autópályán a szél hangosan támadja az áramvonalas karosszériát. A szélzaj jobb kirekesztése 150 körüli sebességnél már nagyon hiányzik. A motorhang szép, de ez csak akkor derül ki, ha erősen kihúzatjuk, a hat hengernek általában szavát sem lehet venni.
Városban a V6-os motor ráérősen vezetve csupán 14,8 litert fogyasztott. Ez igazán szerény étvágyról tanúskodik, hiszen az automata váltó kényelme is plusz benzinbe kerül. Tartunk tőle, hogy kétliteres benzinmotorral alig volna takarékosabb a 407.
Ezt arra alapozzuk, hogy a 407 a Citroën C5 padlólemezére épül, a C5 2.0 pedig simán bevert 13,6 litert városban 100 kilométerre. A hasonló súlyú 407-ben mitől fogyasztana kevesebbet ugyanaz a motor?
Listaáron 8 700 000 forintért mérik a Peugeot márkakereskedések a hathengeres 407 limuzint Sportline felszereltséggel. Az árban 1 575 000 forintos regisztrációs adót kénytelenek megfizetni a vásárlók. A cikk megjelenésekor a Peugeot 8,2 millió forintra engedte a csúcsmodell árát az összes modellre vonatkozó akció keretében.
Nehéz olyan felszerelést találni a tolatóradartól az elektronikusan vezérelt lengéscsillapításig, amely nem alapáras. A gazdagon felszerelt autóhoz 50 000 forint az ülésfűtés, de a Sportline változathoz 300 000 forintért megrendelhető bőrkárpitozással automatikusan jár ez a tétel is.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2946 |
Furat x löket (mm) | 87,0×82,6 |
Hengerek / szelepek száma | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 155 (211)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 290/3750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,2 |
Végsebesség (km/h) | 235 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 14,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,0 |
Vegyes (l/100 km) | 9,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 233 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4676/1811/1445 |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Csomagtér (liter) | 407/n.a. |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1585/555 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 66 |
Gumiméret | 215/55 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 700 000 |
Konkurensek (forint) | Citroën C5 3.0 V6 Exclusive aut. 9 175 000 |
Ford Mondeo 3.0 V6 Ghia 204 LE, 7 911 000 | |
Opel Vectra Elegance 3.2 V6 aut, 9 609 000 | |
Renault Laguna 3.0 V6 aut. Privilčge, 8 055 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Első, oldalsó és függönylégzsákok, kormányoszlop légzsák, menetstabilizáló elektronika, kipörgésgátló, 17 colos könnyűfém keréktárcsa, Isofix gyermekülés rögzítő pontok, ködfényszórók, 6 fokozatú automata váltó, aktív lengéscsillapítás, kétzónás automatikus klímaberendezés, motoros állítású, fűthető külső tükrök, elsötétedő belső visszapillantó tükör, motoros ülésállítás elöl, esőérzékelő ablaktörlő, automata fényszóró, tempomat, tolatóradar, fedélzeti számítógép, motoros ablakok elöl-hátul, kormányoszlopról vezérelhető CD-s rádió |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Ezerszer inkább V6, mint a kétliteres vagy 2,2-es benzines. Plusz két henger ereje és a motor kifinomultsága magasabb osztályba emeli a 407-est. Úri dolgunk volt az autóban, ami sokba is kerül. |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |