Érdekes formájú autó a 407 SW, de ezen nem csodálkozunk, mivel a 407-es is rendelkezik ezen tulajdonsággal. Pont az a fajta autó, ami vagy nagyon tetszik valakinek, vagy nagyon nem.
Én azokkal értek egyet, akiknek nem tetszik, mivel a hatalmas első és a rövid hátsó túlnyúlás felborítja a képet. Oldalról szemlélve tűnik fel, hogy a hátsó ablak folytatódik oldalt is, így a D-oszlop az átlagostól eltérően nem leghátul van, és még meg is fordították.
Az egyediség ellenére bűvészpalántánk egyik melléfogása a hátsó rész, mivel mindössze 448 literes csomagteret és szűk hátsó utasteret sikerült ide szerkesztenie. Egy több mint 4,7 méter hosszú autóban illene tágas lábhellyel fogadni az utazót, de ezt a 407 SW elmulasztja, cseppet sem illedelmesen.
Ezek helyett olyan trükkökkel próbál kárpótolni minket, mint például a csomagtérajtón önállóan felnyitható hátsó ablak, amin keresztül külön pakolhatunk, ha ahhoz szottyan kedvünk.
Ez mostanában egy divatos showelem, amely akkor is hasznos, ha csak ritkán használja ki az ember. Rendkívül tágasra nyílik a hátsó ajtó, a rendelkezésre álló tér könnyen hozzáférhető.
Ha másik oldalról közelítünk, belebotlunk a háromliteres benzinmotorba, ami 211 ló erejét és 290 newtonméteres nyomatékot rejteget magában.
Már sokunkkal előfordult, hogy úgy elrejtettünk valamit, hogy végül magunk sem akadtunk a nyomára. Pontosan ez a helyzet a lóerők számát tekintve is, ugyanis olykor a megadott teljesítménynél jóval kevesebbet tippelnénk, ha érzésre kellene kitalálni azt.
Ebben valószínűleg a hatfokozatú automata váltó is ludas, amit nem arra találtak ki, hogy a menetdinamikát javítsa, inkább a kényelem fokozására szolgál. Nem ideális az elsőkerék-hajtás sem, de ezzel a feladattal a Peugeot jól birkózik meg, a lóerők nem rángatják a kormányt. Az SW-ben sokszor csak a ménes étvágya emlékeztet 211 tagjára, ereje néha inkább egy jó négyhengereséhez áll közelebb.
A 211 lóerőhöz képest kissé nehézkes elindulás után menet közben már magára talál a motor, és ilyenkor vad száguldásba kezdhetünk. Előzésnél jól jön a motor rugalmassága. A váltó kézi üzemmódban sem kimondottan fürge, ilyenkor sem vadul meg az autó. Választható sportfokozat is, ilyenkor magasabb fordulatszám mellett kapcsol a váltó a következő fokozatba.
A motor igazi vonzereje hangjában és kulturált járásában rejlik, ami jóval előkelőbbé teszi a négyhengeres változatoknál. Nagyobb fordulaton szép, erőteljes duruzsolással hívja fel magára a figyelmet.
A fogyasztás 16 liter körül mozog 100 kilométerenként városi használatban, ami csak önmagában tűnik soknak, egy háromliteres benzineshez képest elfogadható.
A végsebesség eléri a 229 km/órát, akár ennyivel is szaggathatunk az SW-vel az autópályán. Ha ekkora tempónál már nem is, de 180-200 körül kényelmes utazást nyújt a 3 literes SW, ekkor még nem zavaró a sebesség keltette szélzaj.
A futómű is inkább a hosszú egyenes szakaszokat kedveli, a kanyargós részeken szédülni kezd. Bár a „Sport” feliratú gomb segítségével valamivel keményebbre hangolhatjuk a lengéscsillapítókat, az autó így is erős oldaldőlésre képes.
Nagy sebességnél az a kellemetlen érzése támad az embernek, mintha az út felett lebegne és nem lenne biztos kapcsolata a talajjal. Látszik, hogy a 407 SW -vel nem sportos, hanem stílusos és kényelmes autót keresnek az ügyfelek.
Erősen alulkormányzott az autó, amin az 50 km/órás sebességhatárig kikapcsolható ESP segít valamennyit. A kormányzás a lágy a futóműhöz képest túlságosan közvetlen, így be lehet lengetni a karosszériát.
Viszonylag nagy az autó fordulóköre, amit a hosszú első túlnyúlás miatt még tovább növelünk azzal, hogy nem érezzük az autó határait.
A lágy futómű sem képes hazai utakon olyat alkotni a kényelem terén, amivel elkápráztatna. Ha nem a körúton haladunk, apróbb zörgések hallhatóak az utastérben, amit a műanyagok produkálnak.
Reméljük, csak egyedi hiba volt az, hogy a könyöklő és a pohártartó is kinyílt néha menet közben. A bőr-szövet kombinációjú ülések nagyon kényelmesnek bizonyultak, elektromos állítást, deréktámaszt és ülésfűtést is kaptunk hozzájuk.
Az alapfelszereltséghez tartozik a kétzónás klíma, a xenon fényszóró, a térdlégzsák, tulajdonképpen minden lényeges elem a navigáción kívül. A kényelmi berendezések számát tekintve első osztályú autót kapunk a pénzünkért.
A hátul ülők a könyöklő kihajtásával találhatnak pohártartót és pakolórekeszt. Ha ül valaki középen, a szélsőknek még akkor is ott vannak az erszények az ülések hátán és a térképzsebek.
Ha már SW, akkor hatalmas üvegtető, amihez modelltől függetlenül szériában elektromos árnyékoló is jár, így erős napsütésben nem sülünk meg az autóban ülve.
Sportline felszereltséggel 9 100 000 forintba kerül a 3.0 benzines SW, amit egy akció keretében promóciós áron félmillióval olcsóbban is el lehet hozni, bizonyos feltételek mellett. A 3 literes benzines kicsit gyengébben teljesített a vártnál, így aki nem feltétlen V6 rajongó, annak inkább a két dízelmotorral ajánljuk a 407 SW-t.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2946 |
Furat x löket (mm) | 87,0 X 82,6 |
Hengerek / szelepek száma | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 155(211)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 290/3750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,6 |
Végsebesség (km/h) | 229 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 14,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,1 |
Vegyes (l/100 km) | 9,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 236 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4763/1560/1471 |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Csomagtér (liter) | 448 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1640/580 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 70 |
Gumiméret | 215/55 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 600 000 |
Konkurensek (forint) | Ford Mondeo Kombi 3.0 Ghia: 8 291 000 |
Opel Vectra Caravan 3.2. Aut: 9 989 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, ESP, 7 légzsák, 2 zónás automata klíma, tempomat, tolatóradar, Xenon fényszóró, ködfényszóró, CD-s rádió, 17 colos alufelni, guminyomás-ellenőrző rendszer, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, motoros, fűthető tükrök, motorosan állítható első ülések, automata fényszóró, esőérzékelő ablaktörlő, elektromos ablakemelő elöl-hátul, fedélzeti számítógép, bőr-szövet üléskárpit |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A 3 literes benzinmotor kulturált, kifinomult, de nem hozza a tőle elvárt dinamizmust. A 407 SW eltúlzott méretű túlnyúlásával feltűnő jelenség, de külseje megosztja az embereket. |
Pontszám (max. 10) | 7,0 pont |