2/49 Több újdonságot is tartogat a Zafira az egyterűek kategóriájában. Ilyen az elektronikus vezérlésű futómű és a kanyarkövető xenon lámpa is
Több újdonságot is tartogat a Zafira az egyterűek kategóriájában. Ilyen az elektronikus vezérlésű futómű és a kanyarkövető xenon lámpa is
Fotó megosztása:
3/49 A műszerfal gömbölyűbb és ezáltal jóval barátságosabb a mostani Opel belsőknél
A műszerfal gömbölyűbb és ezáltal jóval barátságosabb a mostani Opel belsőknél
Fotó megosztása:
5/49 Kezdetben négy benzines és három dízel közül lehet választani. Később jön a 240 lóerős Zafira OPC és a gázüzemű változat is
Kezdetben négy benzines és három dízel közül lehet választani. Később jön a 240 lóerős Zafira OPC és a gázüzemű változat is
Fotó megosztása:
6/49
Fotó megosztása:
7/49
Fotó megosztása:
9/49
Fotó megosztása:
10/49
Fotó megosztása:
11/49
Fotó megosztása:
13/49
Fotó megosztása:
14/49
Fotó megosztása:
15/49
Fotó megosztása:
17/49
Fotó megosztása:
18/49
Fotó megosztása:
19/49
Fotó megosztása:
21/49
Fotó megosztása:
22/49
Fotó megosztása:
23/49
Fotó megosztása:
25/49
Fotó megosztása:
26/49
Fotó megosztása:
27/49
Fotó megosztása:
29/49
Fotó megosztása:
30/49
Fotó megosztása:
31/49
Fotó megosztása:
33/49
Fotó megosztása:
34/49
Fotó megosztása:
35/49
Fotó megosztása:
37/49
Fotó megosztása:
38/49
Fotó megosztása:
39/49
Fotó megosztása:
41/49
Fotó megosztása:
42/49
Fotó megosztása:
43/49
Fotó megosztása:
45/49
Fotó megosztása:
46/49
Fotó megosztása:
47/49
Fotó megosztása:
49/49
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Nemrégiben jelentették be, hogy leáll a Zafira A gyártása Bochumban. Az első német kompakt egyterű gyártása 1999-ben indult, és összesen 1 424 555 darabot értékesítettek belőle.
Az első Zafira sikeréhez jelentősen hozzájárult a Flex7 ülésrendszer, ami 7 személynek nyújt helyet, és segítségével a harmadik üléssor könnyen a padlóba hajtogatható. Ez a rendszer továbbra is autó ékessége marad, de emellett több, a kompakt egyterűkben újdonságként szolgáló funkcióval is büszkélkedhet a Zafira B.
Az új Zafira gyártása április 25-én indult az Opel Astra Caravannal azonos gyártósoron, szintén Bochumban. Nyugat-Európában júliusban, hazánkban szeptemberben kezdődik az árusítás. Hosszában 150, szélességében 59 milliméterrel nőtt a karosszéria, a tengelytáv 2703 milliméterre hízott.
Nem maradt el a méretnövekedés a csomagtérben sem. Ötszemélyes kialakítás mellett tekintélyes 645 liter áll rendelkezésre, lehajtott második üléssorral pedig 1820 liter. Nőtt a válltér és a fejtér is, és ha rendelünk lehajtható első ülést, akkor akár egy 2,71 méter hosszú tárgy is befér az utastérbe.
Széles a motorpaletta, négy benzines és három dízel közül választhatunk. Később gázüzemű (CNG: Compressed Natural Gas) változat is elérhető lesz. A dízeleknél az ismert 1,9-es common-rail blokk szolgáltatja az alapot, három különböző teljesítménnyel. 100, 120 és 150 lóerős változatban, 260, 280, és 320 newtonméteres nyomatékkal szerelik a dízel Zafirát.
Benzinesekből az 1,6-os 105 lóerős Twinport az alapmotor, amit az új 140 lóerős 1,8-as és a 150 lóerős 2,2-es követ. A sort jelenleg a kétliteres turbómotor zárja 200 lóerős teljesítménnyel. Nem mintha a 9 másodperces gyorsulás és a 225 km/órás végsebesség kevés lenne egy kompakt egyterűbe, de az elődhöz hasonlóan ősztől lesz 240 lóerős OPC verzió is.
Öt illetve hatfokozatú kézi váltó valamint hatsebességes automata gondoskodik a sebességek kapcsolásáról. A 2,2-es benzineshez még egy 4 fokozatú automata váltó is rendelhető, ha valakinek ez a perverziója. Az ötfokozatú Easytronic automatizált kézi váltó csak az 1,8 literes benzineshez választható.
Formailag az új Zafira élőben nagyon hasonlít az Astra Caravanra, messziről talán össze is téveszthető a két autó. Közelebbről viszont jól látszik, hogy a Zafira egy jóval méretesebb jármű, de ennek ellenére minden részletében arányosnak hat.
A belső a mostani Opel design jegyeit viseli, viszont sokak örömére jóval barátságosabb a megszokottnál. Ehhez mindössze annyit kellett változtatni, hogy műszerfal határozott éleit kissé legömbölyítették.
Ugyan az övvonal emelkedik, a tető pedig kissé lejt az autó hátulja felé haladva, mégis világosnak és tágasnak hat a Zafira belülről. Ennek egyik oka a magasan elhelyezett ülőfelületekben rejlik.
Még barátságosabbá tehető az utastér, ha az opcionális panorámatetőt is megrendeljük. Ebben a változatban a tető közepén egy konzol húzódik végig belül, amiben öt különböző méretű rakodóhelyet alakítottak ki.
Egyterűkben újdonságnak számít az Astrából átvett és továbbfejlesztett IDS Plus futómű, amelyben az elektronika az útviszonyoktól függően folyamatosan változtatja a lengéscsillapítás szabályzását. Ez a gyakorlatban – az egyterűekhez képest – rendkívül sportos, de kényelmes irányítást tesz lehetővé. A Zafirában megjelenik a kanyarkövető funkcióval ellátott kettős xenon fényszóró is.
Ezzel még nem ért véget a Zafirában felvonultatott modern vívmányok sora. Rendelhető bluetooth-os telefonkihangosítás, kulcs nélküli ajtónyitás, guminyomás ellenőrző rendszer, valamint lejtmenetben elindulást segítő elektronika is.
Hatféle fejegység választható a hifihez, plusz elérhető a Twin-Audio rendszer is, amellyel a hátul ülők fejhallgatón mást hallgathatnak, mint a többiek.
Biztonságát már bizonyított a Zafira, ugyanis még májusban öt csillagot ért el az EuroNCAP törésteszten. Ezenkívül a Zafira az elsők között teljesíti a 2005 októberétől érvényes gyalogosvédelmi EU irányelveket.
Az új Zafirára szeptemberig kell itthon várni, az áráról még adott információt az importőr. Talán irányadó lehet, hogy Németországban azonos felszereltségi szint mellett az új Zafira kevesebbe kerül elődjénél.