Presztízskérdés
Sajnos engem is beleértve, sokaknak csak álom marad, hogy egy új hetes BMW-t sajátként vezethessek. Én még cégautóként is beérném vele, viszont erre körülbelül csak egy százalékkal nagyobb az esély, mint az előző felvetésre.
Most engedjük el magunkat, hunyjuk le a szemünket és képzeljük el, mihez is kezdenénk egy 750-essel, ha a slusszkulcsunk véletlenül egy ilyen luxusautót nyitna. Sokáig valószínűleg fülig érne a szánk, miközben már az autó felé közelítünk, ez később határozott magabiztosságba, esetleg nagyképűségbe csapna át.
Bármilyen furcsa is, de sokat köröznénk ész nélkül céltanul a városban, és forgalmas helyeken, csak hogy tisztában legyen vele a környék: nagymenők lettünk. Nagy távolságok leküzdésére csak ritkán használnánk. Luxusautókat amúgy a nagy átlag nem utazásra veszi, aki ilyen autóval jár, annak általában futja repülőjegyre is.
Tehát sikeresek és fontosak is lettünk egyszerre, és presztízsünk növelésére pont jó a hetes BMW. Vehetnénk hosszított változatot is, ahogy a vásárlók több mint fele teszi, de mivel egyedül vezetünk és nem sofőrrel, ezért most megelégszünk a normál tengelytávú változattal is.
Mivel kis hazánkban az európai átlagnál jóval fontosabb szerepet tulajdonítanak az emberek az autóknak – talán nem túl szerencsésen – akadnak majd olyanok, akik ezért szeretni, egyesek pedig utálni fognak.
[bekkep]Amennyiben nem nyakkendőben vezetjük a kocsit, hanem mondjuk leborotvált fejjel, akkor tovább erősítjük majd az emberekben azt a szerintem kissé divatjamúlt elképzelést, hogy ilyen autókban kizárólag maffiozók ülnek. Pedig magamról tudom, hogy nem! Amúgy meg a sikeres bűnözők a világ minden táján drága autókkal járnak, és az sem árt, ha tartanak tőlünk egy picit.
Szóval az új barátok, ismeretségek és ellenségek szinte szériaként tartoznak egy hetes BMW-hez. De milyen is valójában az E65-ös BMW? Mit kapunk érte, ha Budapest egy külső kerületében található családi ház helyett inkább autóra költjük összekuporgatott pénzünket?
Külső változások
[bekkep]Kicsivel túl élete felén kisebb fiatalítókúrán esett át a hetes BMW. Sokan már bemutatásakor idejét vélték egy radikális átalakításnak, ugyanis az amerikai Chris Bangle által tervezett forma kevesek szemében talált kedvező fogadtatásra.
A piaci igények azonban ezt erősen megcáfolni látszottak, ugyanis minden idők legsikeresebb hetese születette meg. Olyannyira, hogy Németországban sikerült túlszárnyalni a Mercedes S-osztály eladásait is, amire korábban nemigen volt példa.
A mostani átalakítás időzítése sem véletlen, ugyanis most érkezett meg az új S-osztályú Mercedes. Egyébként sokan hasonlóságot vélnek felfedezni a két márka belső tere között, ami egyértelműen a BMW sikerét magyarázza. Ami a külsőt illeti, ott annyiban sikerült hasonlót alkotni, hogy a Mercedes sem szép, de már tudjuk, hogy ez nem feltétele a sikernek.
Átalakító szett: régiből új
A 7-es BMW átalakító szettet bármelyik márkakereskedésben meg lehet vásárolni, így a facelift előtti típusból pikk-pakk egy vadiúj kinézetű BMW-t varázsolhatunk. A szett típus, motor- és felszereltség függő, vagyis autónként más-más készletet kell megvásárolni. Az alkatrészek bruttó listaára 1 100 000 – 1 200 000 Ft között van. Erre jön még körülbelül 18 órás munkadíj, valamint az elemek fényezési munkadíja. Ez minden autónál egyedi.
Jelentősen átalakult az orr-rész, szélesebb vese, új motorháztető és fényszórók kerültek fel. Ennél is látványosabb a hátsó rész változása, ahol a lámpabura és a csomagtérfedél első pillantásra felismerhetővé teszi az új, sokkal kifinomultabb formájú hetest. Újak a lökhárítók is, amik kevesebbet takarnak a hátsó abroncsokból, így a korábbinál sportosabb hatást keltenek.
A legnépszerűbb
[bekkep]A közel 160 ezres példányszámban eladott E65-ös hetes sorozat több mint felét a nagyobbik nyolchengeres, a 745i adta. Álmunkban most ennek közvetlen utódában, a 750i-ben foglalunk éppen helyet, és még mindig nagyon jól érezzük magunkat.
4,4 literről 4,8-ra nőtt a hengerűrtartalom, a lóerők száma 367-re gyarapodott, a nyomaték pedig jelenleg 490 newtonméter. 100 km/óráig mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsulhatunk, ha tövig nyomjuk a gázpedált, ami igazán felemelő érzés egy 2 tonnás autóban. A végsebességet szokás szerint 250-ben korlátozták.
Az intenzív gyorsulás a lélegzetelállítóan gyönyörű V8-as motorhang kíséretében 200-ig tart, onnan visszavesz a tempó, és kezdhetünk bosszankodni, amiért nem a 12 hengeres modellben ülünk.
A Wartburg és Trabant mintájára a hetesben is a kormányról kapcsolhatóak a sebességfokozatok, a Mercedes is mostanában kezdi alkalmazni ezt a megoldást. A gázpedállal óvatosan kell bánni, mert hirtelen gázadásnál hajlamos hátbavágni az ülés és nagy lendülettel megiramodni.
Sportos és kényelmes
[bekkep]Kevés autó rohangál az utakon 20 colos felniken és abroncsokon, de hetesünkön ilyen van. Ugyan az alapfelszeréltségben járó 17 colos felniken túl ezért még plusz 919 ezer forint szükséges, de a látvány mindenért kárpótol, ráadásul hasonlót eddig legtöbbünk csak videoklipen látott. A hatalmas felnik és a peres abroncsok rendkívül jól állnak a BMW-nek, és még így sem tűnnek túl nagynak.
14 milliméterrel szélesebbre vették a hátsó nyomtávot, ami önmagában is pozitívan hat a vezetési élményre. Az alapfutómű mellett két gyári futóműcsomag rendelhető, állítólag érdemes valamelyiket megrendelni, mert sokat dobnak az autón. 750i tesztautónkban az „Adaptive drive” kivitel dolgozott, ami közel 1 millióba fáj, ha valakinek pénzt kell kiadnia érte.
[bekkep]Ez a csomag egyesíti a dőlésszabályzó Dynamic Drive-ot, valamint a folyamatosan változó lengéscsillapítás-szabályozást. Választható komfort és sport beállítás is a nem túl egyszerű iDrive menüjében. Utóbbi beállítás mellett az autó súlyát meghazudtolóan, rendkívül könnyedén változtat irányt a hetes, bár a kormányzás egy luxusautóhoz hűen kevésbé közvetlen.
A 20 colos abroncsok keveset csillapítanak az úthibákból, viszont ennek ellenére csendes marad az utastér közepes minőségű útviszonyok között is. Jó minőségű úton és autópályán haladva 200-ig síri csend honol belül, utána enyhén megerősödik a szélzaj.
Fényűző extrák
[bekkep]Mitől lesz egy 23 millió alatti 750-es 32 millió forint? Természetesen a töméntelen sok, néhol értelmetlen extrától. A közel milliós tételt kóstáló futóműcsomag és a 20 colos felnik mellett a legdrágább extra az 1,2 milliós bőrkárpit.
A szinte minden irányban állítható, görbíthető elektromos ülés további 438 ezer forintba kerül, igaz ennyiért tényleg kényelmes. A navigációs rendszer pár ezer híján 600 ezer forint.
Vegyünk néhány értelmetlenül drága luxusfunkciót. A TV tuner 339 ezer, (ennyiért egy jó plazma TV-t adnak) és a sízsák helyén található minihűtő pedig 400 ezer forint (egy kétajtós amerikai hűtőszekrény ára).
Kedvencem volt a hátsó oldalablakon lévő elektromos rolók tömkelege (325 ezer forintért) valamint a távirányítóról induló klíma, ami gombnyomásra akár 300 méterről is beindítja a motort. Ingyen jár az autóbecsukást segítő rendszer, amihez elég épp csak behajtani az ajtót.
Na ennyi szám után ideje visszatérni a valóságba. Számoljanak el háromig és rázódjanak vissza a hétköznapokba! Ébresztő, nem hallják?!
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 4799 |
Furat x löket (mm) | 88.3 X 93.0 |
Hengerek / szelepek száma | V8/32 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 269(367)/6300 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 490/3400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 5,9 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 16,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 8,3 |
Vegyes (l/100 km) | 11,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 271 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 5 039/1902/1491 |
Tengelytáv (mm) | 2990 |
Csomagtér (liter) | 500 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1910/580 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 88 |
Gumiméret | 245/55 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 23 968 000 |
Konkurensek (forint) | Mercedes S500 – 25 951 000 |
Audi A8 4.2 Quattro – 24 633 000 | |
Lexus LS430 – 22 300 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | 31 283 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, menetstabilizáló, kétzónás klíma,Bi-Xenon, CD-s rádió 6 lemezes CD tárral, ajtócsukást segítő automatika, elektromos ülések memória funkcióval, |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Szinte minden luxusigényt kielégít a 750i. Nagyra értékelendő, hogy ezek mellett a vezetés is élményszámba megy. |
Pontszám (max. 10) | 8,75 pont |