Autóvásárlás előtt az embereknek sokszor nem jut eszükbe, hogy az Opel, Suzuki, VW, Renault, Skoda, Toyota szalonokon kívül is érdemes körülnézni. A Mitsubishiről az elmúlt években amúgy is a válsággal kapcsolatban hallottunk legtöbbet.
A Mitsubishinél időközben mérséklődnek a veszteségek, a kínálatban pedig ott a hatodik Colt generáció, amely legalábbis figyelemreméltó kisautó. Formaterve Németországban született, gyártása Hollandiában folyik.
Szerintünk a Colt fejlesztői a Honda Jazz-zel keltek és feküdtek. A Colt koncepciója szakasztott mása a szinte kultikus vetélytársénak. Magasított tetejű, de mégsem egyterű kisautó, ötletes, jól átrendezhető és tágas belső térrel.
A Mitsubishinél japános alapossággal oldották meg a feladatokat. A Coltban annyi jó megoldást halmoztak fel, ami 3 másik modellhez is elég lenne.
A térvarázslat lényege a hátsó üléspad, amely osztottan tologatható előre-hátra. Hátratolt ülésekkel akkora a lábhely, hogy nem is értjük, honnan jut ennyi egy ekkora autóban. A sokféle szögben rögzíthető háttámla is használ a kényelemnek.
Ennél azért sokkal többet variálhatunk a hátsó üléssel, mivel a támlák lehajtását követően az egész üléspadot előrebuktathatjuk. A tervezők gondoltak a rugalmas zsinórra is, amely a padot az első fejtámlák rúdjához rögzíti, nehogy visszabillenjen a mély és tágas térbe.
Ha még több hely kell, az üléspad ki is vehető, ekkor 1070 literre nő a csomagtartó térfogata. A csomagtér alján ott a négy műanyag rögzítőfülbe kapaszkodó háló és a 12 voltos csatlakozó sem hiányzik. A kétféle magasságban rögzíthető kalaptartó ügyesen osztja a teret, mint a Renault Scénic-ben.
Elöl is jól mennek a dolgok, az üléshelyzet jól beállítható, sok a rakodóhely és kényelmesek az ülések. Az első utasülés alatt kihúzható tálcát fedeztünk fel. A műszerfal tipográfiája szerintem jóval szebb, mint a turbós sportmodellben lévő zöld karakterek, amik mintha a Tini nindzsa teknőcökből tévedtek volna a Colt CZT-be.
A műanyag kormány fogása igen jó és jól is néz ki, de kár volt kispórolni a tengelyirányú állíthatóságot. Az első utasülés támlája előredönthető, ami lapra szerelt bútorok szállításához is jól jöhet.
Egy ennyire praktikus autóban azon sem lepődtünk volna meg, ha a vezetés öröméről szó sem volna. Ám a futóműtől és a 95 lóerős japán négyszelepestől a megkapjuk a sportosságot, ha nem félünk a hangjától és 4000 fölött tartjuk a fordulatot.
Kis gázzal is szépen, egyenletesen viszi a Coltot, aztán 3500 felett megjön az az érzés, amit egy jól megcsinált japán benzinesben szeretni szokás. Élénk felpörgésével, kaparós hangjával szépen aláfesti a vadulás örömét.
A váltó markos legényeknek szól, pontosan, de nehezen jár, keményen kell betolni a fokozatokba. A kormányt erősen tartani kellett rossz úton, a nyomvályúk alaposan megvezetik a kerekeket. Könnyen lehet, hogy ezt a tesztautóra extraként szerelt 16 colos, 205/40 R16-os gumik okozták.
Megérte időnként belekapaszkodni a kormányba, mert ezzel a felállással a Colt kanyarban is nagyon gyors. A négy sarokba kitolt kerekekkel eleve jók az adottságai, a feszes futóművel és a jól tapadó abroncsokkal vagányan fűzhető a fordulókban. A szervorásegítés kis fordulattal parkolva sokszor túl gyenge.
Kanyarban néha az első tetőoszlop előtt, néha mögötte próbáltunk kinézni, de az A-oszlop mindenképpen sokat kitakart a világból. A Colt áttekinthetősége előrefelé is rossz, egy városi autónál ez végképp rossz pont.
Dugómentes városi utakon, nem sietve a Colt 9 litert fogyasztott, ami ahhoz képest sok, hogy menetteljesítményeit csak egészen ritkán aknáztuk ki. Vegyes üzemben nagyjából 7 literrel el lehet autózni, ami elfogadható.
Listaáron 3 444 000 forint erős túlzás az Invite kivitelű egy-hármas Coltért, hiába az alapáron adott gazdag felszereltség. A Colt drágaságát jól mutatja a szintén jól felszerelt Honda Jazz 1.4i LS 3 410 250 forintos ára.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1332 |
Furat x löket (mm) | 75 x 75.4 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 70 (95) / 6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 125/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,1 |
Végsebesség (km/h) | 180 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,0 |
Vegyes (l/100 km) | 6,0 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 143 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3870/1695/1550 |
Tengelytáv (mm) | 2500 |
Csomagtér (liter) | 220-855 (1070) |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 970/490 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 47 |
Gumiméret | 195/50 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 444 000 |
Konkurensek (forint) | Honda Jazz 1,4i LS, 3 410 250 |
Nissan Micra Acenta 1.4, 3 554 000 | |
Opel Meriva Enjoy 1.4, 3 452 000 | |
Renault Modus Olé 1.4, 3 290 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, elektronikus fékerő-elosztó, 4 légzsák, manuális légkondicionáló, motoros ablakemelők elöl, motoros állítású, fűthető tükrök, távirányítós központi zár, CD-s rádió 6 hangszóróval, 15 colos könnyűfém keréktárcsa |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Jónak jó, csak túl drága. Tágassága és variálhatósága mellett 95 lóerővel a Coltból a sportosság sem hiányzik. |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |